Strona główna / Archwium dla tagu: efektywność

Archwium dla tagu: efektywność

Wózek transportowy powodem wzrostu efektywności przedsiębiorstw

Wózki transportowe

W dzisiejszym artykule zwracamy uwagę na to, jak wózki transportowe mają znaczący wpływ na efektywność przedsiębiorstw w całej Europie. W latach osiemdziesiątych, kiedy nie stosowano jeszcze tak popularnych dziś wózków transportowych i magazynowych, człowiek był głównym motorem napędowym w pracy, która polegała na przenoszeniu przedmiotów z jednego na drugie. Z …

Czytaj więcej »

Wiosenne przesilenie, stres pourlopowy. Jak znaleźć w sobie motywację do pracy?

zmęczenie w pracy

Piękna pogoda, rozmowy o wyjazdach, zdjęcia znajomych z wczasów wrzucane na Facebooka – to wszystko dekoncentruje i obniża efektywność w pracy. Jest jednak kilka sposobów, aby przetrwać ten najtrudniejszy czas. Naukowcy na Uniwersytecie Południowej Karoliny przeprowadzili eksperyment. Badacze zapytali dwieście osób czy są mniej produktywni w czasie brzydkiej, czy ładnej …

Czytaj więcej »

Jak poprawić swoją efektywność w pracy?

Klepsydra

Chyba każdy chciałby zarządzać swoim czasem w pracy tak, aby pod koniec dnia być w pełni usatysfakcjonowanym z efektów swoich działań. Niestety dobrą organizację często utrudniają nam nie tylko czynniki zewnętrzne (otoczenie), ale także wewnętrzne (ogólne samopoczucie). Pracę mogą jednak znacznie ułatwić liczne sposoby na podniesienie poziomu efektywności. Poznaj najskuteczniejsze …

Czytaj więcej »

Czy HR Business Partnering w Polsce jest fikcją?

Z jednej strony, pojęcie HR Business Partneringu stało się po prostu modne. Z drugiej, pojawiają się głosy, że model ten w wielu polskich firmach się nie sprawdził. Czy można jednak ocenić skuteczność systemu, który w wielu przedsiębiorstwach wprowadzony został jedynie „na papierze”? Być HR biznes partnerem – to brzmi dumnie. …

Czytaj więcej »

Jak podnosić wyniki pracowników? 5 niezawodnych metod!

Ludzie podczas pracy

Każdy kierownik i manager marzy, by podległy mu zespół pracował efektywnie. Pamiętajmy jednak, że ludzie to nie algorytmy. Nie da się ich zaprogramować przy użyciu formuły. Mając natomiast na względzie kilka ogólnych mechanizmów można nauczyć się wydajniej… motywować. Jak? Sprawdź! Oczywiście nie istnieje jeden sposób na każdego pracownika, także każdy …

Czytaj więcej »

Jak menedżer może motywować pracowników?

Motywowanie pracowników

Menedżerowie zachodzą w głowę, jak poprawić skuteczność swoich pracowników. Cały czas poszukują nowych rozwiązań. Względy finansowe i możliwości awansu już nie wystarczają, bo pracownik oczekuje dziś od pracy czegoś więcej: przyjaznej atmosfery i poczucia, że robi coś ważnego. Praca Polakom dostarcza coraz większej satysfakcji. Jak wynika z przeprowadzonego w ubiegłym …

Czytaj więcej »

Czas to pieniądz, czyli jak być dobrym strategiem na co dzień

Marcin Pietraszek, Czas to pieniądz. Jak oszczędzać czas i pieniądze

Niezależnie od tego, czy pracujemy w korporacji, w małej firmie czy prowadzimy własną działalność, codziennie jesteśmy strategami. Podejmujemy szereg małych i dużych decyzji dotyczących organizowania czasu pracy i wypoczynku, wydatków, kredytów. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że nasze przyzwyczajenia, schematy często przeszkadzają nam w efektywnej pracy i gospodarowaniu finansami. …

Czytaj więcej »

Metoda 5S – porządek sprzyja efektywności

Metoda S5

Czy metoda 5S naprawdę się firmom opłaca? Zazwyczaj tak, choć wiele zależy od determinacji menedżerów wprowadzających zmiany, a także od ich umiejętności, by skutecznie przekonać do nich pracowników. Bez tego trudno będzie mówić o sukcesach. Metoda 5S jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych podczas wdrażania koncepcji Lean Management w przedsiębiorstwie. …

Czytaj więcej »

Prawdopodobnie Ty też nie pracujesz efektywnie

Efektywność pracy

Zaledwie 36 proc. czasu poświęconego na pracę jest efektywnie wykorzystywane – wynika z badań zrealizowanych przez firmę Compass & Partners. Powodem niskiej wydajności jest przekonanie, że o jakości pracy decyduje czas poświęcony na jej wykonywanie. Tymczasem jej nadrzędnym celem powinno być zaspokojenie potrzeb klientów. Pod tym względem powinniśmy się wzorować na skandynawskiej kulturze …

Czytaj więcej »

5 sposobów na oszczędności w firmie

oszczędności w biurze

Istnieją tylko dwa sposoby na poprawę kondycji finansowej firmy. Pierwszy z nich, to zwiększenie przychodów np. poprzez wzrost sprzedaży lub podwyższenie cen. Drugi to obniżenie kosztów, dzięki czemu w firmowej kasie pozostanie więcej środków. Czasem nawet drobne oszczędności mogą przynieść duże korzyści.   W ferworze codziennych obowiązków, przedsiębiorcy oraz menedżerowie …

Czytaj więcej »