lojalność klientów
Jednym ze sprawdzonych rozwiązań, pozwalających na skuteczne budowanie przywiązania do marki jest wprowadzenie tak zwanych “programów lojalnościowych” | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Daj klientom poczucie wyjątkowości – czyli jak zbudować ich lojalność?

Budowanie lojalności klientów do marki to nieodłączny element świadomego, przemyślanego marketingu – pozwalający na tworzenie nie tylko zaufania do przedsiębiorstwa, ale również satysfakcjonujących obie strony relacji sprzedażowych. Wypracowanie lojalności klientów to bez wątpienia jeden z najważniejszych celów wielu właścicieli firm – tworzący poczucie bezpieczeństwa przedsiębiorstwa, przedstawiający markę w dobrym świetle i, co za tym idzie, przyciągający do niej kolejnych odbiorców. Czym jest sama w sobie lojalność do marki? To nic innego jak przywiązanie – objawiające się chociażby korzystaniem z usług wybranego przez siebie przedsiębiorstwa. Lojalność opiera się na pewności klienta, że za każdym razem kiedy zdecyduje się wybrać naszą markę – spotka się z oczekiwanym profesjonalizmem, wysoką jakością obsługi i zaangażowaniem. To swego rodzaju “zaopiekowanie się” przez markę klientami oraz budowanie w nich poczucia wyjątkowości. I choć budowanie lojalności do marki może wydawać się nieskomplikowane – wymaga wprowadzenia konkretnych, rzetelnych działań, spełniających nie tylko podstawowe oczekiwania klientów, ale również w pewien sposób ich zaskakujących. Jak budować lojalność, aby robić to dobrze?

Jak można wykorzystać programy lojalnościowe do budowania poczucia wyjątkowości klientów?

Jednym ze sprawdzonych rozwiązań, pozwalających na skuteczne budowanie przywiązania do marki jest wprowadzenie tak zwanych “programów lojalnościowych” – czyli wszystkich tych działań, które zachęcają klientów do ponownego skorzystania z usług firmy. Łatwe do zaobserwowania jest to chociażby w marketach – które wydają stałym, lojalnym klientom karty z naklejkami przy wydaniu określonej sumy na zakupy. Zebrane naklejki można potem wymienić na vouchery, naczynia czy maskotki. Jednak program lojalnościowy z powodzeniem można zastosować w każdej branży – również tej związanej z wydarzeniami sportowymi czy artystycznymi. Jednym z pomysłów może być wprowadzenie praktycznej karty przedpłaconej o szerokim zastosowaniu. Dzięki nowoczesnej karcie przedpłaconej- Klient może kupować bilety na różnego typu wydarzenia, “doładowując” swój karnet w odpowiednim dla siebie momencie. Wprowadzenie karty przedpłaconej można przypisać do całego spektrum swoich usług – na przykład całego repertuaru – lub zawęzić je do danego wydarzenia czy biletu. Klient, który ma przy sobie wygodną kartę przedpłaconą, bez wątpienia czuje się traktowany w sposób wyjątkowy – a od tego już tylko krok dzieli Cię – przedsiębiorcę do zbudowania w nim poczucia lojalności do Twojej galerii, teatru, areny koncertowej czy klubu sportowego!

Lojalność klienta – jakie są jej zalety?

Choć do budowania lojalności klienta nikogo nie trzeba dzisiaj przekonywać – warto na moment pochylić się nad tym dlaczego jest tak ważna. Jak wiemy, konkurencja nie śpi – a właściciele wielu firm regularnie prześcigają się w wymyślaniu sposobów na zaskoczenie klienta. Jak się okazuje, czasem nie trzeba wiele – a proste rozwiązania mogą stanowić te najlepsze i najbardziej skuteczne! Większość z nas ma swoje ulubione sklepy, w których robi zakupy, swój salon fryzjerski / beauty, swoją urokliwą kawiarnię czy centrum fitness – po wprowadzeniu karty przedpłaconej, podobnie może stać się z Twoim miejscem! Umożliwiając swoim klientom wygodne i bezproblemowe skorzystanie z kilku (a nawet kilkunastu!) usług na terenie swojego obiektu – dajesz im nie tylko wybór wariantu karty, ale również gadżet, który – widniejąc chociażby w portfelu – będzie przypominał im o Twojej firmie. Za każdym razem, gdy Twój klient spojrzy na kartę związaną z zakresem Twoich usług – wzbudzą się w nim pozytywne skojarzenia, a co za tym idzie, prawdopodobnie wybierze się na wydarzenie kolejny raz. Karta w portfelu to również nienachalna forma reklamy, przenoszonej tak zwaną “pocztą pantoflową” – kiedy znajomi Twojego klienta zapytają go czym jest karnet Ekobilet, on z pewnością opowie im o korzyściach wynikających z posiadania karty. Wygodna karta przedpłacona stworzona w systemie do sprzedaży biletów Ekobilet, bez wątpienia sprawdzi się wszystkim tym osobom, które uwielbiają aktywny styl życia – pełen wyjść do kina, teatru, na mecz, koncert, wystawę czy spektakl teatralny. Oferując swoim klientom możliwość zapłacenia karnetem – możesz mieć pewność, że jesteś na bardzo dobrej drodze, aby zbudować w nich lojalność do swojej marki!

Lojalność klientów wobec Twojego przedsiębiorstwa to bardzo ważny krok na drodze rozwoju firmy – wybierając nowoczesne, praktyczne rozwiązania zaskoczysz swoich klientów nie tylko monitorowaniem ich bieżących potrzeb, ale również wychodzeniem im na przeciw!

Materiał partnera zewnętrznego