GA google analytics
Głównym zadaniem nowego narzędzia analitycznego Google jest rozszerzenie naszych możliwości w kwestii analizowania ruchu na stronach internetowych | fot.: materiał partnera

Google Analytics 4 czy Universal Analytics – co wybrać?

Przejście z Universal Analytics na Google Analytics 4 może początkowo wydawać się trudnym zadaniem. Nowe narzędzie od Google bazuje na innym sposobie pozyskiwania danych i postrzega je jako jednostkowe zdarzenia. Zobacz, jak najskuteczniej przejść do Google Analytics 4 i co zrobić, żeby wykorzystać pełen potencjał nowego narzędzia.

Czy warto dokonywać całkowitej migracji do GA4?

Wielu użytkowników przywykłych do interfejsu poprzedniego narzędzia do analityki od Google zastanawia się, czy przejście do nowej wersji będzie dobrym rozwiązaniem. Nic w tym dziwnego – lista zmian w sposobie funkcjonowania Google Analytics 4 jest na tyle obszerna, że przejście do nowego narzędzia wymaga od nas zmiany przyzwyczajeń znanych z poprzednich wersji narzędzia i korzystania z całkowicie innych zestawów informacji.

Niemniej jednak warto już dziś rozpocząć migrację do Google Analytics 4. Poprzednia wersja narzędzia będzie dostępna jedynie do lipca 2023 roku. Przenosząc dane do nowej wersji Analytics i rozpoczynając konfigurację narzędzia pod kątem swoich potrzeb już dziś będziemy mogli lepiej przygotować się na tę zmianę.

Migracja pozwala nam na korzystanie jednocześnie z Google Analytics 4 i Universal Analytics, dzięki czemu będziemy mogli stopniowo przyzwyczajać się do nowych narzędzi analitycznych bez potrzeby rezygnowania z tych, które dobrze znamy. Rozwiązanie takie jest zalecanym sposobem działania aż do momentu, w którym zgromadzimy wszystkie potrzebne dane w Google Analytics 4 oraz będziemy się czuli na tyle komfortowo korzystając z narzędzia, że nie będziemy odczuwali potrzeby powracania do jego poprzedniej wersji.

Różnice między Google Analytics 4 a poprzednimi wersjami

Głównym zadaniem nowego narzędzia analitycznego Google jest rozszerzenie naszych możliwości w kwestii analizowania ruchu na stronach internetowych. Zamiast odsłon i sesji, znanych z Universal Analytics, tutaj operujemy eventami, które odpowiadają określonym akcjom użytkownika.

Możemy zliczać kliknięcia w określone odnośniki i sprawdzać jak przebiega podróż potencjalnego klienta od zetknięcia się po raz pierwszy z naszym produktem aż do decyzji zakupowej. Zbadamy też skuteczność naszych działań marketingowych, biorąc pod uwagę wiele platform i urządzeń, z których może korzystać nasz klient.

Google Analytics 4 został stworzony, żeby umożliwić nam dotrzymanie kroku współczesnemu internaucie. Wykonywane w internecie operacje są coraz bardziej dynamiczne, a ilość zachodzących zmiennych staje się na tyle duża, że wykorzystywanie linearnych metod analitycznych nie przynosi miarodajnego rezultatu.

Korzystając zamiast tego z narzędzia opierającego swoje działanie na mierzeniu określonych zdarzeń możemy sprawdzić, na ile skutecznie nasze działania wywołują pożądany skutek. W zależności od potrzeb kampanii możemy monitorować zaangażowanie użytkowników, ruch na konkretnych podstronach czy współczynnik konwersji otrzymując zestaw informacji, które pozwolą nam wyciągnąć trafne wnioski i usprawnić naszą strategię działania w internecie.

Materiał partnera

Sprawdź także

Google Suite

G Suite – co to jest i dla kogo?

W dobie Internetu i szybkiego rozwoju poszukujemy rozwiązań, które z jednej strony ułatwią nam pracę, …