fotografia zdjęcie
Fotografia reklamowa to wymagająca dziedzina. Aby jak najlepiej pokazać fotografowany produkt specjaliści zajmujący się tego typu usługami nieustannie szkolą się w jak najlepszym wykonaniu zdjęcia | fot.: materiał partnera

Fotografia produktowa – podstawowe zasady

Fotografia produktowa choć z pozoru wydaje się, że to tylko proste zdjęcia produktowe na białym tle wcale nie jest tak łatwą dziedziną. Oczywiście w dzisiejszych czasach możemy wykonać packshot nawet smartfonem jednak jeśli zależy nam na jakości, która przyciągnie nam nowych klientów czy też pokaże naszą markę w profesjonalnym świetle powinniśmy zdecydowanie bardziej się przyłożyć.

Wiele osób myśli, że fotografia produktowa to profesjonalne studio z wieloma lampami i akcesoriami. Jest w tym dużo prawdy jednak za prawdziwą jakość zdjęć reklamowych odpowiada doświadczony fotograf produktowy. Podobnie jak w innych dziedzinach mamy fotografów, którzy specjalizują się w różnych typach fotografii. Tak jak nie każdy mechanik samochodowy zajmie się naprawą  elektroniki w samochodzie tak nie każdy fotograf sprosta wykonaniu profesjonalnych fotografii produktów.

Dlaczego zatem fotografia produktowa jest tak wymagająca choć zdjęcia produktów wyglądają na jedne z prostszych do wykonania. Jak często bywa pozory mylą i to postaramy się wyjaśnić poniżej.

Najważniejsze cechy fotografii produktowej

Kiedy zaczniemy przeglądać internet w poszukiwaniu zdjęć produktów od razu rzuci nam się najważniejsza wspólna cecha wszystkich packshotów. Jest to jednolite tło, które prawie zawsze jest białe, rzadziej szare lub w innym kolorze. Rozwiązanie jest bardzo proste. Coraz więcej portali aukcyjnych oraz marketplace zaostrza wymagania dotyczące fotografii produktowych. Jednym z podstawowych jest idealnie białe tło. Wynika to z tego, że tego typu zdjęcia nawet od różnych sprzedawców, zestawione obok siebie wyglądają po prostu estetycznie oraz spójnie. Przeglądanie ofert, gdzie każda z nich jest wykonana na zupełnie innym tle byłoby niezwykle męczące już po chwili.

Białe tło w fotografii produktowej jest również bardziej uniwersalne podczas prezentacji na przykład w katalogu czy na stronie internetowej gdyż najczęściej tło takich publikacji jest również białe.

Oczywiście studio fotograficzne packshot na życzenie klienta jest w stanie bez problemu zastosować inny, wybrany kolor tła. Warto jednak przemyśleć tą decyzję aby w przyszłości nie mieć z tego powodu komplikacji.

fotografia produktowa do sklepu internetowego
Packshoty wyróżniają się tym, że niezależnie od fotografowanego produktu dzięki użyciu światła dobrej jakości oraz doświadczeniu fotografa są perfekcyjnie oświetlone | fot.: materiał partnera

Co jeszcze sprawia, że ujęcie jest fotografią produktową?

Kolejnymi wyróżnikami tego typu fotografii przeznaczonej zarówno do sklepu internetowego jak i do materiałów drukowanych jest wierne odwzorowanie kolorów. Produkty na zdjęciach produktowych mogą być nasycone i przyciągające wzrok ale pamiętajmy, że punktem odniesienia muszą być wierne kolory.

Packshoty wyróżniają się również tym, że niezależnie od fotografowanego produktu dzięki użyciu światła dobrej jakości oraz doświadczeniu fotografa są perfekcyjnie oświetlone. Oglądając takie zdjęcia produktów bez trudu dostrzeżemy materiał czy fakturę przedmiotu. Wszystkie detale produktu będą doskonale widoczne.

Fotografia produktowa wykonana przez profesjonalne studio packshot świetnie prezentuje się zarówno w sklepach internetowych, materiałach drukowanych jak i na portalach aukcyjnych.

Fotografia reklamowa to wymagająca dziedzina. Aby jak najlepiej pokazać fotografowany produkt specjaliści zajmujący się tego typu usługami nieustannie szkolą się w jak najlepszym wykonaniu zdjęcia. Oddając produkt w ich ręce mamy pewność, że otrzymamy dobre zdjęcie, które z pewnością doceni każdy potencjalny klient.

Materiał partnera