Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest pozycjonowanie sklepów internetowych. Pozwala ono na zwiększenie widoczności danej witryny w wynikach wyszukiwania Google, dzięki czemu trafia na nią znacznie więcej potencjalnych klientów. Działania takie bezpośrednio więc przekładają się również na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług oferowanych przez poszczególne firmy. Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu sklepów internetowych? Podpowiadamy.
Czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych?
Pozycjonowanie sklepów internetowych to długofalowy proces, którego celem jest zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwaniu Google. W tym celu agencja seo taka jak na przykład Widoczni przeprowadza szereg działań zarówno on-site jak i off-site, których celem jest podniesienie pozycji fraz kluczowych w darmowych wynikach wyszukiwania Google. Specjaliści optymalizują witrynę, tworząc wartościowy content, dodając wewnętrzne linkowanie czy zmieniając jej strukturę.
Jak wygląda pozycjonowanie sklepu internetowego?
Pozycjonowanie sklepu, które przeprowadzają specjaliści, to przede wszystkim dokładny audyt witryny internetowej. Jest ona przez nich poprawiana w taki sposób, aby była jak najbardziej intuicyjna dla użytkownika, który będzie z niej korzystał. Warto jednak wiedzieć, że pozycjonowanie ecommerce to w dużej mierze dobór odpowiednich słów kluczowych, pozwalających na zwiększenie wyników wyszukiwania w Google.
Z tego powodu specjaliści wykonują nowe, unikalne opisy poszczególnych podkategorii, a także produktów umieszczonych na stronie zawierające słowa kluczowe. Dzięki temu użytkownik, który wpisze daną frazę w Google znacznie szybciej znajdzie firmę, która korzysta z usługi jaką jest pozycjonowanie e-commerce niż tą, która nie stosuje w swojej strategii działań takich jak pozycjonowanie sklepów.
Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?
Pierwsze efekty działania, jakim jest pozycjonowanie ecommerce, które wykonuje agencja seo taka jak na przykład Widoczni, można zobaczyć po wzroście liczby fraz wyświetlanych w wyszukiwaniach Google. W tym celu wykorzystuje się specjalne narzędzia, które pozwalają na ich monitorowanie w top 5, 10 czy nawet top 30. Dzięki temu możemy zaobserwować, że coraz więcej użytkowników trafia na naszą stronę, ponieważ wyświetla im się ona na dość wysokiej pozycji w Google. Efekty pozycjonowania e-commerce mogą być widoczne już po trzech miesiącach działań profesjonalistów. Pozycjonowanie sklepu pozwala na wzrost sprzedaży zazwyczaj po 8-12 miesiącach od rozpoczęcia działań.
Materiał partnera