zakochani seniorzy
Oczywiście stan zdrowia wpływa na jakość seksu, ale choroby czy wszelkie zaburzenia nie muszą całkowicie eliminować z aktywności seksualnej | fot.: materiał partnera zewnętrznego
Strona główna / Zdrowie / Stosunek płciowy po sześćdziesiątce? – mity i fakty

Stosunek płciowy po sześćdziesiątce? – mity i fakty

Czy nadal może być tak przyjemny jak wcześniej? Poznaj odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące seksu w tym wieku.

Po sześćdziesiątce zainteresowanie tematem seksu znika

MIT Absolutnie nie. Kobiety i mężczyźni w każdym wieku mają potrzeby seksualne. Po pięćdziesiątym czy sześćdziesiątym roku życia to zainteresowanie z różnych względów może maleć, np. z powodów zdrowotnych, ale nadal deklaruje je w badaniach większość sześćdziesięciolatków. Mimo to zadowolonych z aktualnego życia seksualnego jest tylko niewiele ponad 30 procent badanych. Wpływa na to często problem ze znalezieniem partnera  albo wstyd przed intymnością w tym wieku, a nawet przed samymi rozmowami o niej.

Seks po 60 nie jest przyjemny

MIT Oczywiście stan zdrowia wpływa na jakość seksu, ale choroby czy wszelkie zaburzenia nie muszą całkowicie eliminować z aktywności seksualnej. U kobiet po menopauzie często stosunek płciowy powoduje dyskomfort. Jest to związane ze zmianą równowagi hormonalnej i gorszym nawilżeniem okolic intymnych. Ten dyskomfort można jednak bardzo łatwo wyeliminować, stosując powszechnie dostępne lubrykanty. Podobnie istnieje wiele sposobów na walkę z problemami z erekcją u mężczyzn.

Seks w starszym wieku jest niebezpieczny

MIT Oczywiście w przypadku aktywności zbyt intensywnej do stanu zdrowia, istnieje pewne ryzyko obciążenia serca czy nawet ryzyko kontuzji. Rozsądny seks jest jednak jak najbardziej bezpieczny, a nawet wskazany dla utrzymania dobrego stanu zdrowia. Stosunek płciowy zwiększa uczucie relaksu, sprzyja wydzielaniu endorfin, które odpowiadają za dobry nastrój, poprawia też krążenie i ma wiele innych korzyści dla organizmu.

Można poprawić jakość seksu po sześćdziesiątce

FAKT Tak naprawdę oprócz stosowania doraźnych środków, jak lubrykanty, zadbanie o ogólną kondycję organizmu także poprawia jakość stosunku płciowego. Ważna jest zdrowa dieta, sport, który poprawia krążenie i wyrównuje równowagę hormonalną organizmu, a także witaminy i minerały, które zapobiegają niedoborom. Więcej o tym, jakie suplementy przyjmować i jak najlepiej dbać o organizm w tym okresie przeczytasz w artykule „Witalność po 50: Wzmocnienie organizmu i suplementacja diety osób starszych„.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

libido kobiet

Jak zwiększyć kobiece libido – 9 wskazówek

Przyczyn niskiego libido może być wiele – od zmęczenie po stosowanie środków farmakologicznych. Ogromne znacznie …