Porsche Panamera Turbo
Porsche Panamera Turbo - na nową odsłonę Panamery trzeba było czekać siedem lat | fot.: materiały partnera zewnętrznego
Strona główna / Technologia / Motoryzacja / Najlepsze samochody dla prezesa – moc, technologia i osiągi

Najlepsze samochody dla prezesa – moc, technologia i osiągi

Już dwa lata temu odnotowano w Polce rekordową liczbą rejestracji samochodów klasy premium. Wtedy dynamika wzrostu rok do roku wyniosła 28 proc. Rok 2016 przyniósł kolejne wzrosty.

W 2014 roku wartość obszaru związanego ze sprzedażą samochodów luksusowych została oszacowana na 5,6 mld złotych. Specjaliści uznali również, że jest on najbardziej stabilną częścią rynku samochodów osobowych w naszym kraju.

W pierwszym kwartale 2016 roku liczba samochodów zarejestrowanych w tym segmencie wzrosła o 33 proc., podczas gdy sprzedaż marek popularnych odnotowała dynamikę na poziomie 12 proc – pokazują dane PZPM.

Najnowsze dane przedstawione przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego pokazały, że segment najdroższych i najbardziej luksusowych samochodów bije kolejne rekordy. W pierwszej połowie 2016 roku rejestracje marek premium wzrosły w porównaniu z 2015 rokiem o 31 proc., podczas gdy sprzedaż marek popularnych o 17 proc. Dane pokazują wyraźną dominację klientów instytucjonalnych (86 proc.), ale odnotowano również wzrost rejestracji pojazdów zakupionych przez klientów indywidualnych (26 proc.).

Segment samochodów luksusowych i klasy premium nie traci, co więcej wciąż się rozwija. Nic więc dziwnego, że wielu producentów – nawet tych, którzy do tej pory nie mieli w swojej ofercie takiego modelu, dostosowuje swoją ofertę do oczekiwań klientów. Przedstawiamy pięć propozycji najlepszych luksusowych samochodów „dla prezesa”.

Lexus LS 600h L

Przedłużona wersja najpotężniejszego na świecie sedana z napędem w pełni hybrydowym mierzy ponad 5,2 metra! Pod maską limuzyny znajduje się pięciolitrowy silnik V8, który do pary z silnikiem elektrycznym oferuje 445 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 520 Nm. Napęd przekazywany jest oczywiście na cztery koła.

„Mobilne biuro” Lexusa zostało maksymalnie wyciszone. Inżynierowie zadbali o to, aby nawet takie detale jak owiewki w ramkach lusterek, obramówki tylnych świateł, czy aluminiowe felgi i konstrukcja podwozia minimalizowały szum powietrza podczas jazdy. Dzięki temu nawet przy wysokich prędkościach pasażerowie mogą swobodnie rozmawiać.

Takim samochodem nie wypada podróżować inaczej, niż na tylnej kanapie. Ta została wyposażona nie tylko w panel do kontroli multimediów, ale i w masażer sterowany pilotem. Warto wspomnieć również o jonizowanym powietrzu i drewnianych wykończeniach, których wytworzenie zajmuje 38 dni!

Cena to około 627 tys. zł

Lexus LS 600h L
Lexus LS 600h L | fot.: materiał partnera zewnętrznego

 

Maserati Quattroporte GTS

Flagowy włoski model może kojarzyć się z  dobrze skrojonym garniturem. Jego najnowsza odsłona została zaprezentowana w 2013 roku i jest dziełem byłego projektanta Pininfariny. Topowa odmiana została wyposażona w silnik V8 bi-turbo o pojemności 3,8 litra i mocy 530 KM.

Wnętrze samochodu to klasyka, jednak nie zabraknie tu również nowych technologii. Ręczne wykończenia, regulowane pedały i 15-głośnikowy system audio dopełniają całości.

Cena to około 797 tys. zł.

Maserati Quattroporte GTS
Maserati Quattroporte GTS | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Porsche Panamera Turbo

Na nową odsłonę Panamery trzeba było czekać siedem lat. Przód samochodu zmienił się nieznacznie, natomiast tył mocno nawiązuje do modelu 911. Pod maską liftbacka z oznaczeniem „Turbo” znajduje się czterolitrowa, podwójnie doładowana jednostka V8 o mocy 550 KM. Dzięki niej Porsche przyspiesza do pierwszej „setki” w czasie 3,6 sekundy.

Pojawienie się tej usportowionej limuzyny mocno namieszało w świecie Porsche. Dla ortodoksyjnych klientów model stał się wrogiem numer jeden, dla innych przełomem. Najnowsza odmiana Panamery może nie szokuje wyglądem, ale wpisuje się w filozofię producenta, który woli wprowadzać zmiany „małymi kroczkami”.

Cennik wersji Turbo startuje od około 746 tys. zł.

Jaguar XJ R

Emblemat „R” na flagowej limuzynie Jaguara może oznaczać tylko jedno. Pięciolitrowy silnik V8, moc na poziomie 550 KM i przyspieszenie od „zera” do 100 km/h w czasie mniejszym niż 4,6 sekundy. Całkiem niedawno Brytyjczycy zaproponowali odświeżoną wersję tego modelu. Samochód zyskał większy grill, przeprojektowane reflektory i nową wersję wyposażenia.

Wnętrze najmocniejszej odmiany to charakterystyczna czerwona skóra, zamszowa podsufitka i wykończenia piano black. Niewiele można zarzucić również dostępnej na pokładzie technologii. Kierowca ma do dyspozycji między innymi funkcję monitorującą ruch drogowy, ceny paliw i miejsca parkingowe.

Cennik Jaguara XJ R zaczyna się od 580 tys. zł

Jaguar XJ R
Jaguar XJ R | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Infiniti Q70 Sport Tech

Marka Infiniti nie ma długiej historii w Polsce, ale w Ameryce została już doceniona. Model Q70 to limuzyna dostępna w czterech wersjach wyposażenia. W topowej odmianie pod jej maską znalazł się silnik V6 o pojemności 3,7 litra i mocy 320 KM.

Użytkownicy biznesowi mogą zainteresować się wersją Premium Executive, która oferuje między innymi pełną skórzaną tapicerkę oraz podgrzewane i wentylowane fotele. We wnętrzu umieszczono również kolorowy wyświetlacz o przekątnej 7 cali i system szesnastu głośników w układzie 5.1 firmy Bose, z których dwa zamontowane są w zagłówkach.

Ceny Infiniti Q70 Sport Tech zaczynają się od około 290 tys. zł.

Infiniti Q70 Sport Tech
Infiniti Q70 Sport Tech | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

diamenty fantazyjne

To najdroższe kamienie świata. Fantazyjne brylanty biją rekordy

Blisko 60 mln dolarów za jeden niebieski kamień, czyli Oppenheimer Blue, ponad 31 mln dolarów …