sklep internetowy
Prowadzenie dużego sklepu Magento to spore wyzwanie | fot.: materiał partnera

Hosting Magento – jak dobrać go do dużego sklepu internetowego?

Magento to sprawdzona platforma, która świetnie nadaje się do prowadzenia dużych i rozbudowanych sklepów. Fundamentem każdej strony e-commerce jest jednak hosting. Jak go zatem dobrać, aby był w stanie zaspokoić potrzeby nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców? Tego dowiesz się w tym artykule.

Hosting Magento – wybierz serwer dedykowany

e-commerce
Za funkcjonowanie sklepu jesteś w maksymalnym stopniu samemu odpowiedzialny | fot.: materiał partnera

Jeśli planujesz obsługiwać dużą ilość zamówień i oferować liczne produkty, serwer dedykowany to świetne rozwiązanie. Z technicznego punktu widzenia dla Twojego sklepu zostaje wydzielony osobny fizyczny serwer i cała jego infrastruktura jest przeznaczona wyłącznie dla Ciebie. Dzięki temu jesteś w stanie odważniej skalować platformę, gdyż taka czynność nie doprowadzi do niespodziewanych spadków płynności.

W zależności od oferty możesz także uzyskać swobodę w dobieraniu podzespołów serwera jak procesor, karty sieciowe, macierze czy pamięć RAM.

Za funkcjonowanie sklepu jesteś w maksymalnym stopniu samemu odpowiedzialny. To duża zaleta w porównaniu do serwerów współdzielonych, które to, jak sama nazwa wskazuje, dzielą miejsce z innymi stronami. W przypadku tej konfiguracji działania innych użytkowników potrafią przysporzyć problemów właśnie Twojemu sklepowi, jeśli zbytnio obciążą one wspólny serwer.

Oczywiście warto zdawać sobie sprawę z wad serwerów dedykowanych w przypadku hostingu Magento. Pierwsza z nich to zwykle cena, która jest znacznie wyższa w porównaniu do serwerów współdzielonych oraz VPS. 

Swoboda w zarządzaniu zasobami wiąże się także z większą odpowiedzialnością – providerzy zwykle oddają niejako na własność serwer dedykowany, dlatego samodzielnie będziesz musiał radzić sobie z większymi problemami technicznymi. Podobnie też na Twoich barkach będzie spoczywać dokładne monitorowanie hostingu Magento.

Jeśli wymienione powyżej wady są dla Ciebie zbyt poważne, zastanów się nad alternatywą – serwerem VPS (Virtual Private Server). Z technicznego punktu widzenia jest to duży serwer dedykowany, który dzięki wirtualizacji został podzielony na kilka mniejszych. Dzielisz zatem zasoby z innymi użytkownikami, jednak „nie wchodzicie sobie w drogę”. Co więcej, skalowanie serwera VPS jest stosunkowo łatwe, gdyż wystarczy, że provider przydzieli po prostu dodatkowe zasoby. Jeśli chodzi o koszty, taka opcja także prezentuje się znacznie atrakcyjniej.

Bezpieczeństwo to podstawa

sprzedaż online
Jeśli prowadzisz duży sklep, hosting musi odznaczać się wysokim poziomem bezpieczeństwa | fot.: materiał partnera

Jeśli prowadzisz duży sklep, wybrany hosting Magento musi odznaczać się wysokim poziomem bezpieczeństwa. W końcu to rozbudowane sklepy obsługujące licznych klientów są najbardziej atrakcyjnym celem dla hakerów.

Zwróć zatem uwagę na takie zabezpieczenia:

  • Certyfikat SSL

Secure Socket Layer stał się ostatnio podstawą zabezpieczeń stron internetowych. Jest on szczególnie ważny wtedy, gdy między stroną a użytkownikami dochodzi do wymiany wrażliwych danych (np. informacji dotyczących karty kredytowej, adresu itp.). Od kilku lat Google oznacza strony, które go nie posiadają, jako niebezpieczne! Z myślą o sklepach internetowych przygotowano oczywiście specjalne certyfikaty SSL, w które jak najbardziej warto zainwestować.

  • Uwierzytelnianie wielopoziomowe

Uwierzytelnianie wielopoziomowe (multi-factor authentication) to jeden z prostszych, a zarazem najskuteczniejszych sposobów na zabezpieczenie się przed wtargnięciem na serwer niepowołanych osób. Dzięki temu, że do logowania potrzebne są oddzielone od siebie kanały (np. nazwa użytkownika i hasło oraz kod otrzymany na konkretny numer telefonu) nawet w przypadku wycieku niektórych danych, serwer dalej będzie bezpieczny.

  • Dedykowana zapora sieciowa

Zapora sieciowa (firewall) to jedna z podstawowych linii obrony Twojego serwera. Może ona funkcjonować jako oprogramowanie (software) lub wydzielone urządzenie (hardware). Firewall monitoruje ruch przychodzący i wychodzący oraz decyduje o jego przepuszczaniu oraz blokowaniu.

Każdy serwer jest wyposażony w tego typu rozwiązanie. Jednak w przypadku dużych sklepów internetowych warto zainwestować w dedykowaną zaporę sieciową działającą jako hardware, gdyż znacznie zwiększy to skuteczność monitorowania ruchu.

Szybkość

W przypadku hostingu Magento szybkość serwera ma kluczowe znaczenie. Na pewno nie chcesz, aby liczne grono klientów, których obsługujesz, musiało męczyć się z powolnie funkcjonującą platformą. Co gorsza, niska szybkość ładowania to jeden z głównych powodów, dla których internauci opuszczają stronę i decydują się na skorzystanie z cudzej oferty.

Lokalizacja serwera

W przypadku sklepów obsługujących duży ruch lokalizacja staje się jeszcze ważniejsza. Zastanów się zatem, jakich klientów chcesz przede wszystkim pozyskiwać. Jeśli targetujesz głównie np. tych mieszkających w Ameryce Północnej, warto, aby serwer znajdował się właśnie tam.

Hosting Magento – podsumowanie

Prowadzenie dużego sklepu Magento to spore wyzwanie, które może być jednocześnie bardzo zyskowne. Zainwestuj zatem w dobry fundament, jakim jest jakościowy hosting.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

Kobiety w kryzysie i ich historie sukcesu

Najczęściej pojawiającym się słowem po koronawirusie jest kryzys. Nie wszyscy zdajemy sobie sprawę, że kryzys …