sms marketing
Czasy bezosobowej komunikacji marketingowej minęły. Bezpowrotnie. Dzisiaj liczy się dokładne poznanie swoich klientów, zaspokojenie ich oczekiwań i rozwianie wątpliwości | fot.: materiał partnera

Jak napisać idealny SMS reklamowy?

SMS-y marketingowe wysyłane z głową do klientów dają firmom ogromne szanse na zwiększenie sprzedaży i poprawę wizerunku. Zanim jednak na swoich kampaniach ugrasz satysfakcjonujące rezultaty, musisz taką wiadomość napisać. Musi ona również wywołać założony przez Ciebie wcześniej efekt. Jak to zrobić? Poznaj zasady pisania dobrych SMS-ów do klientów.

1. Personalizacja

Czasy bezosobowej komunikacji marketingowej minęły. Bezpowrotnie. Dzisiaj liczy się dokładne poznanie swoich klientów, zaspokojenie ich oczekiwań i rozwianie wątpliwości. Musisz poznać ich imiona, dowiedzieć się, w jakiej są grupie wiekowej, a nawet jakie mają potrzeby.

„Dzięki dobrze spersonalizowanej kampanii SMS możesz nawet odzyskiwać porzucone koszyki w swoim sklepie internetowym”

Dobra kampania SMS zaczyna się od targetowania odbiorców poprzez płeć, miejsce zamieszkania czy wiek. Nie zapomnij o podstawowej personalizacji – imieniu. Umieść je na początku swoich wiadomości w odpowiedniej odmianie przez przypadki, a zobaczysz, że Twoje kampanie staną się bardziej efektywne.

2. Dopasowanie tonu komunikacji

SMS-y uznajemy za niezwykle osobiste i bezpośrednie. Niezależnie, czy mamy na myśli wiadomości prywatne, czy od lubianych przez nas marek. Najczęściej spotykaną formą w kampaniach SMS będzie więc zwracanie się do odbiorców na „Ty”.

Komunikuj się ze swoimi odbiorcami w taki sposób, w jaki robisz to w innych kanałach marketingowych. Bądź spójny i dokładny. Zanim rozpoczniesz wysyłanie wiadomości SMS do klientów, dokładnie określ sposób komunikacji i ściśle się go trzymaj.

3. Pisz krótko i konkretnie

Jeden SMS to 160 znaków. Praktyka pokazuje, że jest to wystarczająco, aby przekazać konkretną ilość informacji i uzyskać oczekiwane rezultaty. W nielicznych przypadkach możesz tworzyć dłuższe wiadomości i je ze sobą łączyć. Dobrym sposobem na dopełnienie informacji zawartych w SMS-ie będzie umieszczenie w nim skróconego odnośnika do strony.

Nie używaj upiększaczy językowych, zrezygnuj z emotikonów i niezrozumiałych skrótów. Za to gdy chcesz zwrócić uwagę odbiorcy na wybraną przez Ciebie część komunikatu, użyj wielkich liter lub wykrzyknika.

Pamiętaj też, że znaki specjalne (w tym polskie znaki) zmniejszają długość SMS do 70 znaków.

4. Pamiętaj o call to action

Ale nie w takiej formie jak na stronie czy w kampanii e-mail marketingu. Call to action w kampanii SMS musi być naprawdę krótkie, a cała wiadomość powinna je wspierać. Nie rób z niego odnośnika, ale po prostu zachęć odbiorcę do wykonania konkretnego działania.

Jedna wiadomość powinna odpowiadać jednemu tematowi w SMS-ie. Oferujesz rabat, informujesz o bezpłatnej dostawie, a może zapraszasz na darmową kawę w ograniczonych godzinach? Zacznij od podania powodu wysyłki SMS, pokaż korzyści i całość zakończ soczystym call to action.

Nigdy też nie wysyłaj wiadomości bez konkretnego powodu. Twoi klienci to docenią.

Podsumowanie

Kampania SMS jest perfekcyjnym narzędziem dopełniających istniejące strategie firmowe. Jednak aby była skuteczna, wiadomości muszą być napisane krótko i treściwie. W dodatku należy pamiętać o targetowaniu odbiorców, nie wprowadzać ich w błąd oraz nieustannie analizować wyniki swoich kampanii, np. poprzez testy A/B.

Materiał partnera

Sprawdź także

reklama w internecie

Reklama tradycyjna a internetowa – małe porównanie!

Dawniej przedsiębiorcy mieli niewielkie możliwości promowania swoich usług. Większe firmy reklamowały się w mediach i …