ściana z cegieł w kolorze zielono-niebieskim z napisem Promotion
Niezależnie od obszaru naszego działania, promocja marki musi być przemyślana i nastawiona na konkretny cel | fot.: Materiał partnera zewnętrznego

Kiedy i w jaki sposób promować obecność marki? Podpowiadamy

Prowadząc działalność biznesową lub bloga specjalistycznego warto stworzyć własną markę i promować ją w celu zwiększenia zainteresowania odbiorców. Przełoży się to realnie na wyznaczone przez nas cele — odwiedziny na blogu, konwersja w sklepie internetowym, uczestnictwo w organizowanych przez nas wydarzeniach. Jak w takim razie zadbać o odpowiednią promocję i rozpoznawalność naszej marki, czy sama obecność w internecie wystarczy? Podpowiadamy kilka prostych sposobów na zaznaczenie swojej obecności na rynku.

Świat cyfrowy — czy to obowiązkowe?

Obecnie prowadzenie biznesu bez wykorzystania możliwości oferowanych przez internet jest niemal niemożliwe. A jeśli nawet by było, to dlaczego mielibyśmy się pozbawiać korzyści, jakie może przynieść? Z pragmatycznego punktu widzenia nie przemawia za tym żaden argument. A, że biznes opiera się głównie na racjonalnych ruchach — cyfrowa obecność jest obowiązkowa.

Korzystając z dobrodziejstw internetu, warto zadbać o właściwą promocję naszej marki, a także o kontakt z jej odbiorcami. Profil w mediach społecznościowych jest w obecnych czasach standardem dla większości nowoczesnych marek w każdej branży. Służy do w komunikacji z grupą docelową przez publikację treści do niej skierowanych i umożliwia wchodzenie w interakcję — polubienia, komentarze, zapytania — wszystko to pomaga w nawiązywaniu relacji z odbiorcami i budowaniu pozycji na rynku.

W zależności od typu działalności można wziąć pod uwagę prowadzenie bloga, na którym dzielilibyśmy się wartościowymi treściami z naszym odbiorcą. Poradniki, wiedza specjalistyczna, wszystko to angażuje użytkownika i buduję naszą pozycję jako specjalisty w danej dziedzinie.

Czy warto drukować materiały promocyjne?

W dobie internetu i cyfryzacji większości obszarów życia odpowiedź na powyższe pytanie może się okazać bardzo ważna dla naszej marki. Czy warto inwestować w fizyczne materiały promocyjne, a jeśli tak, to w jakie? Odpowiedź wcale nie jest jednoznaczna i zależeć będzie od branży, w której działamy. Jeśli jednak jest coś, czym fizycznie moglibyśmy podzielić się z odbiorcą, warto to zrobić. Przykładem mogą być tu, chociażby pomysłowe wizytówki, które pomogą w nawiązywaniu kontaktów z potencjalnymi partnerami lub klientami.

Papierowa forma promocji naszej marki musi być jednak przemyślana, estetyczna i mająca jakąś wartość dla odbiorcy. Druk ulotek może nie być strzałem w dziesiątkę, ale już teczki z nadrukiem, na którym znajdzie się nasz branding, mogą okazać się dobrym posunięciem np. do wręczenia ciekawego raportu podczas naszej prelekcji.

Płatna reklama — czy to się opłaca?

Kolejną formą promowania naszej marki może być inwestycja w płatne formy reklamy. Media społecznościowe oferują promowanie naszych treści za stosowną opłatą, która finalnie zależeć będzie od wygenerowanego zasięgu i interakcji ze sponsorowaną treścią. Podobnie działają wyszukiwarki internetowe, które będą promować naszą stronę, bloga lub produkt w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Z pewnością pomoże to w ściągnięciu ruchu do witryny, ale o tym, czy wpłynie korzystnie na wizerunek marki, zdecyduje oferowana tam treść. Dlatego przed wydawaniem pieniędzy na płatne reklamy zadbajmy wcześniej od wysoką jakość dostarczanych treści.

Niezależnie od obszaru naszego działania, promocja marki musi być przemyślana i nastawiona na konkretny cel. Jeśli umiemy go sprecyzować, łatwiej będzie nam dobrać odpowiednią formę dotarcia do odbiorcy naszych treści i zwrócenia jego uwagi. Możliwości są spore i należy je wykorzystać, nie ograniczając się wyłącznie do jednego sposobu kontaktu z grupą odbiorców.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

flaga reklamowa

Reklama uliczna, która szybko się nie opatrzy

Rynkowa konkurencja niejednokrotnie zmusza właścicieli firm z najróżniejszych branż i sektorów gospodarki do poszukiwania sposobu, …