specjalista od pozycjonowania SEO
Oferowanie swoich usług w internecie to idealna szansa na rozwój i powiększenie zasięgu działania swojej firmy | fot.: stock.adobe.com

Marketing internetowy i budowa wizerunku w sieci

Wirtualna wizytówka stanowi podstawę dobrego funkcjonowania działalności gospodarczej. Dzięki własnej stronie internetowej można w krótkim czasie dotrzeć do szerszego grona odbiorców, a także zyskać renomę, która przekłada się na zwiększenie obrotów firmy. Dzięki podstawowej wiedzy na temat budowania strony internetowej każdy właściciel firmy może w prosty sposób ustalić swoje wymagania, dotyczące obecności w internecie. Jak wygląda dobrze zbudowana strona www i co decyduje o jej sukcesie?

Projekt strony internetowej – najważniejsze elementy

Każda agencja interaktywna, zajmująca się się zakładaniem stron internetowych dla swoich klientów, zwraca uwagę na kilka istotnych aspektów, bez których stworzenie wirtualnej wizytówki byłoby niemożliwe. Pierwszym z nich jest komfortowe użytkowanie i przejrzystość. 

Te dwa elementy muszą być spełnione zarówno pod kątem użytkownika, jak i administratora. Potencjalny klient, odwiedzający nową stronę internetową, zwraca uwagę na jej intuicyjną obsługę. Zastosowanie czytelnego menu, sekcji FAQ, wyraźnego opisu, a także ceny oferowanych usług i przedmiotów przyczynia się do zwiększenia zainteresowania, a także częstego powrotu klienteli. Dodatkowym atutem jest umożliwienie zainteresowanym wykonywania rezerwacji miejsc i usług bezpośrednio z poziomu przeglądarki.

Z punktu widzenia administratora, czyli osoby obsługującej stronę, także jest to niezaprzeczalnie ważny i istotny aspekt. W końcu, aby móc swobodnie posługiwać się swoją wirtualną wizytówką, należy ją doskonale rozumieć i sprawnie wykonywać wszystkie wymagane działania. Oferty i ceny produktów mogą ulec zmianie, aby nowy właściciel nie musiał za każdym razem korzystać z pomocy wykwalifikowanych informatyków, należy zastosować jak najbardziej przystępne oprogramowanie. 

Innym ważnym składnikiem jest responsywność strony internetowej. Dopasowanie do urządzeń mobilnych leży u podstaw dobrze funkcjonującej strony www. Wielu użytkowników na co dzień zamawia produkty i usługi za pośrednictwem swojego telefonu, dlatego też należy zwrócić uwagę, aby na ekranie telefonu pojawiał się jasny i przejrzysty wizerunek firmy. Kolejny krok do sukcesu to grafika. Chwytliwe obrazki, tworzące spójną całość z kolorystyką są przyjemne dla oka i na długo zapadają w pamięć. Graficy, pracujący przy nowej stronie internetowej z całą pewnością dokładają wszelkich starań, aby nowy wizerunek sklepu internetowego, bądź strony www był niemal idealny. 

Na ostatnim etapie należy zwrócić uwagę na bezpieczeństwo. Na doskonałej stronie internetowej nie może zabraknąć informacji o plikach cookie, przetwarzaniu danych osobowych, czyli RODO, a także regulaminu, dostępnego dla wszystkich użytkowników. 

Kropka nad „i” w internecie 

Dobrze przygotowany projekt strony internetowej będzie idealnym sposobem na poprawę wizerunku firmy. Aby jednak był kompletny należy zwrócić uwagę na odpowiednie pozycjonowanie i Google Ads. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu fraz kluczowych w tekstach pojawiających się na stronie, nowa wirtualna wizytówka stopniowo zyskuje siłę i pojawia się na coraz wyższych pozycjach w wyszukiwarkach. Znajomość algorytmów przeglądarek i umiejętne pozycjonowanie wykonywane przez specjalistów z branży SEO, którzy zajmują się tworzeniem nowej strony www czy sklepu internetowego, z całą pewnością nie tylko zwiększy rozpoznawalność naszych treści, ale i wpłynie na sprzedaż.

Nie da się bowiem ukryć, że to, co znajduje się na 5. stronie wyszukiwarki po wpisaniu określonego hasła czy frazy kluczowej, często nie ma szans na odkrycie przez klienta. Dlatego tak ważne jest, aby z pomocą specjalistów określić frazy do pozycjonowania w internecie, a następnie za pomocą technik SEO osiągnąć jak najwyższą pozycję w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. Linkowanie, content marketing czy umiejętne korzystanie z zaangażowania społeczności fanów w social mediach pozwolą na stopniowe wzrastanie mocy naszej firmy. Co ważne, w tej materii działanie intuicyjne nie osiągnie prawdopodobnie zamierzonego sukcesu. Plan działań marketingowych warto oprzeć o solidną analizę oraz strategię długoterminową, które warto powierzyć specjalistom doświadczonym w branży (jak na przykład brokermedia.pl)

Oferowanie swoich usług w internecie to idealna szansa na rozwój i powiększenie zasięgu działania swojej firmy. Jeśli jeszcze nie posiadasz swojej wirtualnej wizytówki oraz planu pozycjonowania opartego o solidną analizę to zdecydowanie czas to zmienić! 

OLI

Sprawdź także

analiza kampanii social media

Kampanie social media – analiza i optymalizacja

Optymalizacja kampanii w mediach społecznościowych to proces ciągły, który wymaga analizy danych, dostosowywania strategii i …