Polski rynek materiałów POS dynamicznie podąża za światowymi trendami w zakresie innowacji i nowych rozwiązań w tym segmencie. Produkowane są coraz bardziej ekologiczne, estetyczne, a także multifunkcjonalne materiały wspierające sprzedaż, które nie tylko stanowią doskonały wyróżnik designerski w przestrzeni handlowej, ale także skutecznie angażują klientów i promują wizerunek marki.
Do grupy najpopularniejszych materiałów POS zaliczyć należy przede wszystkim tekturowe oraz kartonowe standy, multimedialne kioski czy atrakcyjne wizualnie kosze zasypowe. Sprawdź, jak kształtuje się obecny oraz przyszły rynek materiałów POS w Polsce.
Materiały POS stają się coraz istotniejsze
Według raportu firmy Mood Media, która przeprowadziła ogólnopolskie badanie w segmencie rynku retail, aż 67% uczestników badania przyznało, że wykonuje zakupy w marketach i sklepach spowodowane impulsem. Impuls ten zazwyczaj generują atrakcyjne materiały POS oraz odpowiednia atmosfera panująca w miejscu sprzedaży.
Z kolei w domach i galeriach handlowych respondenci badania podejmują nieco mniej impulsywne decyzje, bowiem jedynie 39% wszystkich transakcji wykonywanych w tego typu obiektach handlowych jest transakcjami spowodowanymi impulsem.
Na znaczeniu zyskują rozwiązania digital i funkcjonalizm
Wraz z rozwojem nowoczesnych materiałów oraz środków produkcji materiały POS powoli przestają być jedynie prostymi wyróżnikami graficznymi promującymi produkty, usługi i marki. Obecnie potencjał materiałów wspierających sprzedaż zmierza w kierunku rozwiązań cyfrowych i multimedialnych, które umożliwiają skuteczniejsze przyciąganie uwagi konsumentów oraz jeszcze efektywniejsze promowanie marki w ich świadomości. Wiele marek dostrzega w nowoczesnych materiałach POS ogromny potencjał, który pozwala na jeszcze skuteczniejszą i spójniejszą komunikację z docelowymi grupami odbiorców.
Multifunkcjonalizm materiałów POS dyktowany jest także nierzadko wewnętrzną polityką sieci handlowych, które pobierają coraz wyższe opłaty za umieszczanie materiałów POS w zarządzanej przez nich przestrzeni handlowej. Determinuje to konieczność szukania mniejszych, jednak nie mniej funkcjonalnych i przyciągających materiałów wspierających sprzedaż. Doskonałym wyjściem są rozwiązania cyfrowe, które powoli stają się czymś więcej, niż tylko kolorowymi wyświetlaczami i panelami LED prezentującymi kolejne reklamy i karuzele produktów.
Coraz częściej są one interaktywną formą reklamy, która pozwala na interakcję konsumentów z ekranem, a tym samym na interakcję klienta z marką. Dzięki m.in. cyfrowym standom użytkownicy mogą zapoznać się z ofertą sklepu, ocenić jego obsługę lub wyszukać interesujący ich produkt.
Przyszłość polskiego rynku materiałów POS zmierza w kierunku coraz większej integracji rozwiązań cyfrowych z konsumentami oraz poszukiwania rozwiązań technologicznych pozwalających na jeszcze skuteczniejsze przykuwanie ich uwagi i pozycjonowaniu marki i jej komunikatów w umysłach odbiorców. Takie nowoczesne rozwiązania uzyskasz, zamawiając materiały POS Canvas – specjalistów od Visual Merchandisingu.
Materiał partnera zewnętrznego