Ludzie, którzy zastanawiają się, jak zadbać o swój wizerunek w firmie, nie zawsze zdają sobie sprawę z tego, że znajomość zasad savoir-vivre to kluczowy elementy zarówno w pracy, jak i w codziennym życiu | fot.: Materiał partnera zewnętrznego
Strona główna / Biznes / Praca / Profesjonalny wizerunek biznesowy – jak go stworzyć?

Profesjonalny wizerunek biznesowy – jak go stworzyć?

Dobre wrażenie można zrobić tylko raz. Dlatego to, jak widzą nas inni, jest niezwykle istotne zarówno na co dzień, a szczególnie w sytuacjach biznesowych. Dowiedz się jak skutecznie zadbać o swój wizerunek służbowy.

Niejedno badanie jasno pokazuje, że 6 do 7 sekund to czas, w którym mamy szansę na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. Jeśli nam się to nie uda, prawdopodobnie przez długie miesiące będziemy musieli odbudowywać swój wizerunek. Jednak aby tego uniknąć, wystarczy poznać skuteczne sposoby na to, jak zrobić dobre wrażanie w pracy i w jaki sposób stworzyć niezachwiany wizerunek biznesowy.

Sytuacje biznesowe – jak stworzyć profesjonalny wizerunek w pracy?

Higiena osobista i zadbane ciało

Choć nie każdy musi być wysoce urodziwy i niezwykle wysportowany, to jednak higiena osobista i zadbane ciało to coś, o czym warto pamiętać każdego dnia. Odpowiednio ogolona twarz mężczyzny, delikatny makijaż na twarzy kobiety, świeży oddech, ułożone włosy, zadbane dłonie i paznokcie, nawilżona i czysta skóra to elementy, które niewątpliwie świadczą o naszym szacunku do otoczenia. Osoby, które nawet nie zastanawiają się, jak dbać o wizerunek osobisty w życiu i w biznesie, nie są postrzegane ani poważnie, ani profesjonalnie, w przeciwieństwie do ludzi, którzy dbają o siebie nie tylko od święta.

Biznesowy dress code

Każdy, kto choć raz zadał sobie pytanie, jak mądrze kreować swój wizerunek biznesowy z pewnością wie, że strój do pracy zawsze powinien spełniać odpowiednie wymogi i ani raz nie może okazać się on dziełem przypadku. Sytuacje biznesowe to nie plaża ani pokaz mody, dlatego ubranie służbowe nie powinno budzić instynktownych skojarzeń płci przeciwnej, a także nie może w jakikolwiek sposób odbiegać od dress code, który obowiązuje w danym przedsiębiorstwie.

Detale

Osoby, które dbają o swój strój i zwracają uwagę na wygląd swojego ciała, ale nie zastanawiają się nad tym, jakie dodatki i akcesoria im towarzyszą, mogą wiele stracić w oczach pracodawców, pracowników, a także partnerów i klientów biznesowych. Najważniejsze detale, na które należy zwrócić szczególną uwagę to nie tylko odpowiednio dobrany krawat, klasyczny pasek, pasujący do stroju zegarek, stosowna biżuteria noszona w godzinach pracy, eleganckie buty, lecz także etui na telefon. Wyciągając telefon w brudnym, poobdzieranym etui, możemy mieć pewność, że nasz wizerunek zostanie poważnie nadszarpnięty. Jednak można temu zapobiec. Mądrym rozwiązaniem okazuje się zakup porządnego, wykonanego ze skóry pokrowca na telefon, na przykład taki, jak ten prezentowany na stronie https://stilgut.pl/etui-iphone-x, dedykowany dla iPhone’a X.

Znajomość dobrych manier

Ludzie, którzy zastanawiają się, jak zadbać o swój wizerunek w firmie, nie zawsze zdają sobie sprawę z tego, że znajomość zasad savoir-vivre to kluczowy elementy zarówno w pracy, jak i w codziennym życiu. Właśnie z tego względu, jeśli chcesz wiedzieć, jak zadbać o profesjonalny wizerunek, poza dbałością o wygląd, uzupełnij swoją wiedzę o podstawowe zasady savoir-vivre w sytuacjach biznesowych.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

kuchenka dla dziewczynki

Kuchnia dla małej dziewczynki – czy warto ją kupić?

Kilkuletnie dziewczynki często lubią pomagać swoim mamom w kuchni. Kilkulatki pomagają gotować zupy, lepić pierogi, …