SEO Optymalizacja
Dobry copywriter powinien wiedzieć, jak pisać teksty SEO atrakcyjne dla wyszukiwarki, które wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie strony | fot.: stock.adobe.com

SEO – co trzeba wiedzieć

Copywriting to spore wyzwanie. Niezbędna jest wiedza na temat tego, jak pisać teksty zgodne z Seo interesujące z punktu widzenia użytkownika. Znalezienie równowagi pomiędzy atrakcyjnością dla wyszukiwarki, a spełnieniem potrzeb czytelnika, jest sekretem dobrego copywritera. W artykule znajdziemy najważniejsze informacje na temat budowy tekstu Seo, doboru tytułu, nagłówków oraz słów kluczowych. Zapraszamy do lektury!

Jak pisać teksty SEO – copywriting na poziomie

Optymalizacja tekstu SEO powinna zawierać ważne dla wyszukiwarki frazy. Zbyt często umieszczone słowa kluczowe mogą razić czytelnika. Typowym błędem wielu copywriterów jest umieszczanie słów kluczowych w nieodmienionej formie. Wyszukiwarki takie jak Google doskonale potrafią odmieniać czasowniki oraz rzeczowniki. Jeśli więc fraza kluczowa tego wymaga, należy ją odmienić. 

Jak napisać dobry tekst SEO?

Pod względem treści powinien on być atrakcyjny zarówno dla użytkownika, jak i dla wyszukiwarki. Niezwykle ważna jest optymalizacja pod względem formy. Dobry tekst SEO zbudowany jest z następujących części:

  • lead – krótki wstęp (najczęściej do 500 zzs);
  • treść podzielona na mniejsze części;
  • nagłówki;
  • lista punktowa;
  • wyróżnienie tekstu za pomocą pogrubienia lub kursywy;
  • mile widziane są tabelki podające skondensowaną wiedzę;
  • zakończenie.

Zdania powinny być krótkie. Unikamy rozbudowanych zdań złożonych. Nie przepada za nimi ani użytkownik, ani wyszukiwarka. Ponieważ strony internetowe coraz częściej przeglądane są w wersji mobilnej, akapity powinny składać się z 3-4 zdań. 

Gdzie szukać oraz jak umieszczać słowa kluczowe

Słowa kluczowe zamieszczone w tekście są niezbędne do tego, aby użytkownik mógł nas znaleźć przy pomocy wyszukiwarki. Jeśli chcemy trafić do dużej grupy odbiorców, powinniśmy je starannie wybierać oraz rozmieszczać równomiernie w całym tekście – zwłaszcza w tytule oraz nagłówkach. Gdzie możemy szukać słów kluczowych? Możemy wykorzystać do tego wyszukiwarkę Google. Wystarczy wpisać jedno ze słów kluczowych, aby pojawiły się teksty konkurencji oraz najpopularniejsze słowa kluczowe. Przeglądając artykuły o podobnej tematyce zamieszczone na innych stronach możemy sprawdzić, jakich słów użyła konkurencja. Treści nie wolno kopiować. Może wpłynąć to negatywnie na pozycjonowanie naszej strony. 

Narzędzia dla copywriterów

Możemy także korzystać ze specjalnych narzędzi dla copywriterów do wyszukiwania słów kluczowych. Copywriter to jedno z najlepszych darmowych narzędzi. Potrzebna jest nam co najmniej podstawowa wiedza w danej dziedzinie oraz umiejętność postawienia się na miejscu użytkownika. Jakich fraz użylibyśmy chcąc dowiedzieć się ważnych informacji na dany temat? Warto pamiętać, że jeszcze kilka lat temu w wyszukiwarkę wpisywano pojedyncze słowa. Dziś są to frazy zbudowane z wielu słów, a także poprawnie zbudowane zdania oraz pytania. Tak zwane frazy z długim ogonem są niezwykle skuteczne. 

Teksty SEO – jaki tytuł zainteresuje użytkownika

Optymalizacja tekstu Seo to także chwytliwe nagłówki oraz tytuł zawierające słowa kluczowe. Nagłówki powinny zdradzać treść konkretnych akapitów. Podobnie jest z tytułem artykułu. Jednocześnie powinien on być zapowiedzią tego, że czytelnik dowie się z tekstu czegoś ekscytującego, znajdzie informację na interesujący temat lub rozwiązanie danego problem (a nawet kilka rozwiązań!). Tworząc tytuł warto więc sięgnąć po triki tj.:

  • bezpośredni zwrot do czytelnika: zobacz, przeczytaj, dowiedz się, poznaj…;
  • stopniowanie: najlepsze, najnowsze, najciekawsze, lista top;
  • używanie liczb w tytule np. 5 niezwodnych sposobów na zmarszczki;
  • zadawanie pytania (sugerujemy, że czytelnik znajdzie w artykule odpowiedź).

Należy unikać nagłówków, które nie pokrywają się z treścią artykułu. Nawet jeśli przyciągną one dużą liczbę użytkowników, wyszukiwarka bardzo szybko może uznać tekst za nieatrakcyjny. Użytkownicy ściągnięci podstępem spędzają na takiej stronie zaledwie kilka sekund. Wpływa to negatywnie na pozycjonowanie strony. 

Dobry copywriter powinien wiedzieć, jak pisać teksty SEO atrakcyjne dla wyszukiwarki, które wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie strony. Optymalizacja tekstu nie powinna jednak odbywać się kosztem czytelnika. Pamiętajmy, że to użytkownik jest najważniejszy. 

BBE

Sprawdź także

seo

Dlaczego SEO jest bardzo opłacalną inwestycją dla branży e-commerce

Założyłeś stronę internetową, żeby zwiększyć swoją sprzedaż? Sama witryna to za mało. W tak dynamicznej …