reklama w internecie
Google Ads posiada mnóstwo funkcjonalności, które czynią ten system nie tylko elastycznym, ale też niezwykle skutecznym | fot.: materiał partnera

Jak reklamować się w internecie?

Ostatni rok sprawił, że wiele firm musiało przenieść swój biznes do internetu. Jednak samo posiadanie strony internetowej to za mało – trzeba jeszcze znaleźć sposób na to, aby przyciągnąć do niej odbiorców. Jak to zrobić? Podpowiadamy kilka kanałów marketingowych, z których warto skorzystać, aby przyciągnąć potencjalnych klientów.

Reklama Google Ads

Kampanie Google to jedna z najpopularniejszych form promocji internetowej. Nic w tym dziwnego – łatwość skorzystania z tego kanału marketingowego, ogromny zasięg i niesamowite możliwości dostosowania grupy docelowej po prostu muszą przyciągać właścicieli biznesów.

A przecież to tylko czubek góry lodowej – Google Ads posiada mnóstwo funkcjonalności, które czynią ten system nie tylko elastycznym, ale też niezwykle skutecznym. Korzystając z niego, można nie tylko różnicować parametry kampanii w zależności od czynników geograficznych, godzin emisji, czy nawet demografii, ale też korzystać z mechanizmu remarketingu – czyli podążania z reklamą za użytkownikiem, który odwiedził wcześniej konkretną stronę.

Pozycjonowanie

O ile reklamy Google Ads to ta forma promocji w wyszukiwarce, która pozwala na szybkie docieranie do odbiorców, z pozycjonowaniem sprawa wygląda inaczej. Na uzyskanie efektów SEO trzeba dłuższego czasu, ale gdy już zaczną się one zwracać, będą stanowić znakomite uzupełnienie linków sponsorowanych. Jeżeli wykonawca działań SEO podchodzi do marketingu internetowego w sposób kompleksowy (tak działa m.in. agencja marketingu internetowego Marketing Match), dane uzyskane z innych kanałów marketingowych pomogą w układaniu strategii pozycjonowania, a samo SEO może wespół z Google Ads zebrać dużo wejść z wyników wyszukiwania.

Blog firmowy

Posiadanie własnego bloga firmowego to już właściwie obowiązek każdego przedsiębiorcy. Unikalne artykuły wspierają kreację i budowę wizerunku eksperta w branży, są również niezbędne, gdy firma chce zwiększać swoją widoczność w wyszukiwarce. A jakby tego było mało, to darmowa reklama – wystarczy tylko poświęcić czas, aby stworzyć takie treści.

Użytkownicy coraz częściej wpisują pełne zapytania do wyszukiwarki. Odpowiadając na nie ciekawymi artykułami, zyskujemy zaufanie i lojalność, jednocześnie pozytywnie wpływając na proces pozycjonowania.

Artykuły sponsorowane i wpisy gościnne

Nowoczesne firmy powinny wychodzić do klienta i pokazywać mu się we wszystkich możliwych miejscach w sieci, również na zewnętrznych serwisach czy zaprzyjaźnionych stronach internetowych. Dzięki temu zwiększają swoje szanse na dotarcie do tych, którzy faktycznie są zainteresowani ich usługami. Teksty publikowane w różnych miejscach w internecie skutkują nie tylko większą rozpoznawalnością marki, ale także pomagają budować pozytywny wizerunek. Linki umieszczone w tekstach pomagają klientom zapoznać się z ofertą, a jednocześnie korzystnie wpływają na widoczność strony w Google.

Backlinki w tekstach zewnętrznych uznawane są za jeden z najsilniejszych czynników w pozycjonowaniu.

Social media

O ile w Google internauci szukają informacji, o tyle na Facebooku i w innych mediach społecznościowych po prostu są. Spędzają tam czas, dyskutują, wchodzą w interakcje, angażują się w spory, wymieniają śmiesznymi obrazkami. Nic więc dziwnego w tym, że to doskonała przestrzeń do emitowania reklam. Tym bardziej że wiele platform społecznościowych, w tym właśnie wspomniany Facebook, posiadają mnóstwo opcji pozwalających na docieranie z reklamami do odbiorców o konkretnych zainteresowaniach.

Reklama na YouTube

YouTube to specyficzne miejsce, łączące w sobie funkcje wyszukiwarki video i serwisu społecznościowego. A ponieważ video jest formatem coraz bardziej angażującym, warto z niego korzystać również w zastosowaniach marketingowych. I to zarówno od strony tworzenia materiałów filmowych, które mogłyby zainteresować użytkowników tego portalu, jak i przez emitowanie reklam (graficznych i filmowych) dodawanych przez YouTube do innych materiałów.

Mailing

Na końcu wspomnijmy o wszelkiego typu mailingach i newsletterach. Oczywiście, o skuteczności masowego mailingu można mówić sceptycznie. Ale już mailing wysyłany do bazy własnych klientów, którzy zapisali się w sposób świadomy, chcąc otrzymywać od ciebie informacje o promocjach, może okazać się zaskakująco efektywny. W końcu łatwiej przypomnieć o sobie komuś, kto już cię zna, niż szukać nowych klientów.

Materiał partnera

Sprawdź także

wzrost sprzedaży wykres

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Niemal każda osoba prowadząca swój sklep internetowy zastawia się, w jaki sposób zwiększyć sprzedaż. W …