regeneracja mostów napędowych
Regeneracja mostów napędowych ma na celu przywrócenie pierwotnych parametrów pracy odnawianym mostom i może być dobrą alternatywą wobec zakupu nowych podzespołów i ich wymiany | fot.: materiał partnera

Regeneracja mostów napędowych: Kluczowe kroki i procesy

Regeneracja mostów napędowych to usługa, dzięki której nawet mocno wyeksploatowana maszyna może znowu działać jak nowa i to przy stosunkowo niewielkich kosztach. Czemu służy regeneracja mostów napędowych, komu można ją zlecić i jak właściwie wygląda procedura regeneracji dyferencjału?

Jaki cel ma regeneracja mostów napędowych?

Regeneracja mostów napędowych ma na celu przywrócenie pierwotnych parametrów pracy odnawianym mostom i może być dobrą alternatywą wobec zakupu nowych podzespołów i ich wymiany. Usterka mostu napędowego może na długo unieruchomić każdą maszynę i zastopować pracę w całym zakładzie czy na placu budowy. Dyferencjał jest jednocześnie nie tylko szczególnie ważnym elementem maszyny, ale też pracuje w trudnych warunkach, przejmując na siebie część ciężaru pojazdu. Jak wyjaśniają eksperci z firmy BANAT, mosty napędowe, których najważniejszym zadaniem jest przekazanie momentu obrotowego przez skrzynię biegów na osie kół, są, obok pomp hydraulicznych, najbardziej obciążonym elementem w większości maszyn budowlanych i wymagają sumiennego serwisowania, a w razie usterki pilnej interwencji specjalisty. Firma BANAT specjalizuje się w serwisowaniu i naprawie maszyn budowlanych, a także profesjonalnych usługach regeneracji podzespołów hydrauliki siłowej. Ponieważ regeneracja mostów napędowych wiąże się z dokładną kontrolą każdego elementu tworzącego most, w jej efekcie zwiększona zostaje wytrzymałość podzespołu na dalszą eksploatację, a ryzyko poważnej awarii mostu maleje.

Regeneracja mostów napędowych krok po kroku

Wspomniana wcześniej firma BANAT postrzegana jest jako lider w dziedzinie napraw maszyn budowlanych, a regeneracja mostów napędowych prowadzona przez jej mechaników przebiega w sposób wzorcowy, który gwarantuje jej 100% powodzenie i skraca czas potrzebny na odnowę mostu. Regeneracja mostu napędowego wymaga demontażu całego układu, a następnie każdy, nawet najmniejszy, komponent poddawany jest dokładnej weryfikacji i analizie. Uszkodzone lub zużyte elementy mostu np. zębatki, uszczelki, łożyska zostaną wymienione na nowe, a te, które nie wykazują oznak nadmiernego zużycia oczyszczone i poddane konserwacji, a następnie ponownie zamontowane na dawne miejsce. Regeneracja mostów napędowych prowadzona przez specjalistów nigdy nie kończy się jednak na tym etapie. Podzespół jest więc w warsztacie firmy BANAT regulowany, wymieniane są pracujące w nim płyny, a na koniec most oraz jego osiągi są wnikliwie sprawdzane na specjalnych stanowiskach diagnostycznych. Dzięki temu serwis może zagwarantować, że regeneracja mostu przebiegła prawidłowo, a maszyna może ponownie wydajnie pracować nawet przy maksymalnych obciążeniach.

Czy regeneracja mostu napędowego się opłaca?

Regeneracja mostów napędowych jest zwykle tańsza niż zakup nowego podzespołu. Daje ona jednocześnie bardzo dobre rezultaty, a most napędowy działa i wygląda po regeneracji zupełnie jak nowy. Dlatego regeneracja mostów napędowych bywa bardzo dobrym sposobem na przesunięcie dużego wydatku w budżecie firmy na inny termin. Pozwala też szybko przywrócić do pracy maszynę, gdy występują problemy z dostępnością części zamiennych do niej lub mosty danej marki nie są dostępne. Regeneracja mostu zwiększa przy tym żywotność i odporność maszyny oraz pozytywnie wpływa na wydajność jej pracy, a to zawsze przekłada się na korzyści dla firmy, która użytkuje maszynę z poddanym regeneracji mostem.

Artykuł sponsorowany