Ktoś, kto żyje lub przebywa z osobą uzależnioną, często doznaje wewnętrznego rozdarcia. Z jednej strony chce dać jak największe wsparcie, pokonać problem, z drugiej zaś – czuje się odrzucony i osamotniony, traci wiarę w możliwość zmiany. Ale rzadko zdaje sobie sprawę, że własnymi działaniami potrafi umacniać błędny krąg wydarzeń, z …
Czytaj więcej »Brak motywacji? Zanalizuj swoje lęki
Negatywne doświadczenia z przeszłości mogą być przyczyną problemów z motywacją. Tłumione lęki i kompleksy objawiają się uczuciem zniechęcenia i bierną postawą wobec wyzwań. Tylko dogłębna analiza własnej podświadomości pozwoli poznać źródło problemu i z nim walczyć. Koniec roku to dla wielu Polaków czas noworocznych postanowień. Większość z nich dotyczy zmiany pracy na lepszą, zadbania o zdrowie i kondycję fizyczną, …
Czytaj więcej »Przybywa biokonsumentów
Zdrowe odżywanie nie jest chwilową modą, ale coraz silniejszym trendem – wynika z badania przeprowadzonego przez Ośrodek Ewaluacji. Polacy chcą jeść zdrowo i odpowiedzialnie, dlatego coraz częściej wybierają żywność nieprzetworzoną, bez konserwantów i chemicznych dodatków. W ten sposób chcą dbać o zdrowie swoje i bliskich. Ekologiczną żywność kupują nie tylko w supermarketach i osiedlowych sklepach, lecz także na lokalnych bazarkach. …
Czytaj więcej »Kryzys? Nawet w najlepszych związkach
Kryzys dopada nawet najlepiej dobrane pary. Jego przyczyną może być pogorszenie sytuacji materialnej, choroba czy nawet pojawienie się dziecka. Zwykle zaczyna się od drobnych nieporozumień, których nie można bagatelizować. Jeśli konflikty zaczną się nawarstwiać i pogłębiać, to rozmowa może już nie wystarczyć. Z doświadczenia terapeutów wynika, że w niesatysfakcjonującym związku dłużej są w stanie żyć …
Czytaj więcej »15% klientów nie wie, jaką ma kartę w portfelu
Przy wyborze konta i karty Polacy kierują się ceną, ale gdy bank wprowadzi podwyżki rozglądają się za ofertą konkurencji. Federacja Konsumentów zwraca uwagę, że niestety nie orientujemy się w mechanizmach rządzących rynkiem kart płatniczych. 15% z nas nie wie nawet jakiego typu ma kartę w portfelu. – Przywiązujemy dużą wagę …
Czytaj więcej »Różne oblicza alkoholizmu – fakty i mity
Znamy wiele jego gatunków. Spotykamy go w różnych miejscach i przy różnych okazjach. Nieobcy jest nam stan upojenia, podobnie jak jego konsekwencje – z autopsji, obserwacji lub opowieści. Alkohol to trwały element gastronomii i kultury, a zarazem częsta przyczyna destrukcyjnych uzależnień. Alkoholizm również nie jest zjawiskiem nowym, jednak co w …
Czytaj więcej »Taktyka praktyka – jak strategicznie ogarnąć prezenty na święta
Przedświąteczny czas kojarzy się pośpiechem, kupowaniem prezentów na ostatni moment i przerażeniem po sprawdzeniu stanu konta. Da się jednak tego uniknąć. Kodyrabatowe.pl radzą jak na okres świątecznych przygotowań zamienić się w stratega, by zaoszczędzić czas, stres i pieniądze. Prezenty kupowane na ostatni moment w zatłoczonym centrum handlowym, gdy robi się …
Czytaj więcej »Zima nie sprzyja miłości
Wiele osób przyznaje, że jesienią i zimą ma dużo mniejszą ochotę na seks. Krótsze dni, ograniczona ilość słońca, w tym także witaminy D, przekładają się na gorsze samopoczucie, bóle głowy, zmęczenie, rozdrażnienie, ospałość, a co za tym idzie – spadek libido. W tym czasie trzeba więc szczególnie zadbać o jak najlepsze relacje z partnerem, …
Czytaj więcej »Wciągnięci w nie swoje długi – ofiary kradzieży tożsamości
400 osób codziennie zastrzega dokumenty w banku. Strata dowodu osobistego może być przyczyną poważnych kłopotów finansowych i prawnych. Pomimo tego, że system działa od lat, to wciąż zdarzają się przypadki, że złodziejom udaje się wyłudzić kredyt na skradziony i zastrzeżony dowód. Bankier.pl podpowiada, jak tego uniknąć. – W III kwartale …
Czytaj więcej »Świąteczny nastrój kontrolowany
W okresie świątecznym rośnie zainteresowanie usługami marketingu sensorycznego. Sklepy chcą budować atmosferę, bo odpowiednio dobrane barwy, przyjemne zapachy i muzyka przyciągną klientów i skłoni ich do pozostania dłużej, w efekcie wydadzą więcej. Dwie trzecie decyzji podejmowanych przez konsumentów ma miejsce w punkcie handlowym lub usługowym. Właściwe zastosowanie marketingu sensorycznego sprawia, że sprzedaż wzrasta powyżej 30 …
Czytaj więcej »