Strona główna / Archwium dla tagu: menedżer

Archwium dla tagu: menedżer

Jak rozmawiać z pracownikami, czyli ściąga ze skutecznej komunikacji

Błędy komunikacyjne w firmie

Każdy z nas wie, jak trudna jest praca z ludźmi. Jeśli dodatkowo zajmujemy stanowisko kierownicze, zadanie staje się jeszcze trudniejsze. Wysoki poziom odpowiedzialności, stresujące sytuacje i problemy komunikacyjne to codzienność menadżera. Jeśli jednak będziemy pamiętali o kilku zasadach, łatwiej będzie osiągnąć porozumienie z podwładnymi. Informacja kluczem do sukcesu Pracownik musi …

Czytaj więcej »

Rekrutacja. Czy warto zatrudniać zbyt dobrego kandydata?

Zbyt wysokie kwalifikacje

Kompetentny, wykształcony, z doświadczeniem – kandydat idealny. Tylko dlaczego aplikuje na posadę poniżej jego kwalifikacji? Zatrudnienie takiej osoby to ryzyko czy strzał w dziesiątkę? To wcale nie tak rzadka sytuacja. Poniżej swoich kwalifikacji pracuje ponad 16 proc. Polaków (dane OECD). W Japonii, Wielkiej Brytanii czy Australii pracuje tak prawie co …

Czytaj więcej »

Zarządzanie poprzez coaching – czy to się opłaca?

coaching

Stereotypowo szef postrzegany jest jako osoba surowa, która wydaje polecenia i rozlicza z nich. Inaczej coach, który jawi się raczej jako partner do rozmowy – otwarty i przyjacielski. Czy więc menedżer może być dla swoich pracownikiem coachem? Czy może nie rezygnować ze swoich wymagań, a jednocześnie, zamiast wydawać rozkazy – …

Czytaj więcej »

Jak przebiega wykup menedżerski? Schemat typowej transakcji MBO

wykup menedżerski

Polska staje się coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem dla inwestycji typu private equity. Według European Private Equity and Venture Capital Association (EVCA), w Polsce działa co najmniej 1300 podmiotów, które dokonują tego typu transakcji. W związku z tym coraz popularniejszy staje się wykup przedsiębiorstwa przez kadrę menedżerską (Management Buy Out – …

Czytaj więcej »

Kobiety zarabiają w Polsce średnio o 19% mniej niż mężczyźni

Nierówności płacowe

Statystyki pokazują, że luka płacowa w zarobkach kobiet i mężczyzn sięga w Polsce blisko 20 proc. Dysproporcje w wynagrodzeniach są widoczne na wszystkich szczeblach kariery i niezależne od wielkości przedsiębiorstwa. Przyczyniają się do tego wybory odnoście wykształcenia i ścieżki kariery zawodowej, ale również stereotypy i przerwy w pracy spowodowane urlopami macierzyńskimi i życiem rodzinnym – wskazują eksperci. – W wielu …

Czytaj więcej »

Wszyscy chcą zmian – nikt nie chce się zmienić

jak wprowadzać zmiany w pracy

Pracownicy bardzo często dostrzegają potrzebę wprowadzenia zmian w firmie. Nie oznacza to jednak, że reagują entuzjastyczne, gdy szefowie zapowiadają, iż zmiany (nawet te pożądane) faktycznie zostaną wprowadzone. Jeszcze gorzej, jeśli menedżer oczekuje, aby to sam pracownik zmienił coś w swoim sposobie pracy. Każda zmiana jest trudna. Zmiany w organizacji stanowią …

Czytaj więcej »

Grywalizacja w świecie HR-u

gra HR

Gry znajdują coraz szersze zastosowanie w biznesie i coraz częściej wykorzystywane są w celu motywowania, poszerzania wiedzy oraz rozwijania umiejętności pracowników. Nowością jest zastosowanie gier w odniesieniu do specjalistów HR oraz menedżerów – jednak to właśnie symulacje z ich udziałem mogą najbardziej przełożyć się na wyniki finansowe firmy. Do tego, …

Czytaj więcej »

Jak stać się zmotywowanym liderem?

Jak zostać liderem

Lidera przedstawia się często jako kreatywne przeciwieństwo menedżera-administratora. Czy można jednak coś zrobić, by świadomie zmienić swój klasyczny styl zarządzania na taki, który stanie się autentycznym przywództwem? I skąd czerpać energię do inspirowania innych? Zacznijmy od tego, że stawianie menedżera po przeciwnej stronie barykady, za którą stoi lider, nie ma …

Czytaj więcej »

5 zasad, by zebrania firmowe były bardziej efektywne

zebranie firmowe

Niektórzy pracownicy uważają spotkania firmowe za stratę czasu i gotowi byliby zrezygnować z nich na rzecz bardziej produktywnej pracy. Mimo to, nawet jeśli spotkania nie przebiegają w sposób idealny, menedżerowie upierają się przy ich kontynuowaniu – dostrzegają w nich wartość, której często nie zauważają ich podwładni. Negatywne nastawienie pracowników do …

Czytaj więcej »

Doceniając pracownika – wzmocnisz firmę

Jak docenić pracownika

Menedżerowie mają tendencję do przekazywania swoim podwładnym negatywnych informacji zwrotnych. Jednak wzmocnienia negatywne bardzo rzadko prowadzą do pozytywnych rezultatów. Zazwyczaj lepsze efekty przynosi docenianie pracowników. Większość ludzi lubi, gdy ich starania są doceniane. Właściwie wydaje się to oczywiste, ale skoro tak, to tym bardziej może zastanawiać, że tak niewielu menedżerów …

Czytaj więcej »