Biznes

Biznes

Firmy kurierskie – zbliża się szczyt sezonu

Szczyt sezonu firm kurierskich

Z roku na rok Polacy coraz więcej zakupów przedświątecznych robią w sklepach internetowych. Dlatego grudzień to gorący okres dla firm kurierskich. Ruch paczkowy rośnie wówczas o 30 proc., a tuż przed samymi świętami nawet o 50 proc. – podkreśla dyrektor DHL Parcel Polska. Przygotowania do świąt trwają w firmach kurierskich już od połowy roku. Dzięki …

Czytaj więcej »

Aplikowanie o pracę bez konta w social mediach? To się może nie udać

Nowoczesne aplikowanie o pracę

Bazy danych o kandydatach do pracy aktualizowane za pośrednictwem ich profilów społecznościowych, składanie aplikacji ograniczające się do jednego kliknięcia, nowe CV, wysyłane nie na początku procesu rekrutacyjnego, ale w jego końcowej fazie – tak właśnie może wyglądać przyszłość rekrutacji. Wszystko dzięki rozwojowi nowoczesnych systemów rekrutacyjnych i mediów społecznościowych. Coraz więcej …

Czytaj więcej »

Pięć wyrazów, które osłabiają przekaz twoich wypowiedzi

maile w pracy

To, czy czujemy się zawodowo pewnie widać w niemal każdej naszej wypowiedzi, nawet w naszej służbowej korespondencji. O jej wydźwięku decydują czasem pojedyncze i zupełnie niepotrzebnie wstawiane słowa. Co powinno zniknąć z naszego słownika? – Przede wszystkim warto pozbyć się z ich treści kilku słów – zapychaczy. To tzw. kwantyfikatory, …

Czytaj więcej »

Jak wysłać ciężką paczkę kurierem?

Kurier z paczkami

Chcąc wysłać ciężką paczkę za pośrednictwem firmy kurierskiej, Klient indywidualny, nie posiadający umowy z firmą kurierską, powinien się zwykle liczyć z wysokimi kosztami. A jak to wygląda w przypadku usługi wysyłki przesyłek krajowych o wadze powyżej 31,5 kg za pośrednictwem firmy DHL Parcel? Wysyłka ciężkiej paczki kurierem Jeśli zastanawiasz się, jak …

Czytaj więcej »

Świąteczny marketing sensoryczny podnosi sprzedaż nawet o 30 proc.

Marketing sensoryczny w święta

W okresie świątecznym znacząco wzrasta korzystanie z usług marketingu sensorycznego. Marki oraz ich sklepy kreują wyjątkową atmosferę poprzez odpowiednio dobrane barwy, specjalne zapachy i aromaty oraz muzykę. Sprzedawcy coraz częściej zachęcają także klientów by wręcz brali produkty „do ręki”. Wszystko po to, aby przyciągnąć konsumenta, wydłużyć czas jego pobytu w …

Czytaj więcej »

Stres w pracy – zły doradca czy doskonały motywator?

Stres w pracy

Każdemu z nas czasami towarzyszy stres w pracy. Obniża on efektywność wykonywanych zadań i niejednokrotnie prowadzi do poważnych, wymagających długotrwałego leczenia lub zmiany pracy, konsekwencji. Stres nie zawsze jednak musi być on powodem do obaw. Wystarczy, że nauczymy się, w jaki sposób można sobie z nim odpowiednio poradzić. Według analizy …

Czytaj więcej »

Czy warto korzystać z bitcoina?

Bitcoin

Pomimo dynamicznego rozwoju technologicznego i komunikacyjnego, wielu osobom koncepcja bitcoinu może się wydawać nadal zbyt odległa. Jednak z dzisiejszej perspektywy trudno sobie też wyobrazić, że kiedyś „codziennym” środkiem płatności była dobrze nam znana sól. Biorąc pod uwagę, że jeszcze nie tak bardzo dawno temu kwestie wiadomości elektronicznych, portali społecznościowych czy …

Czytaj więcej »

Sejm: będziemy pracować krócej

Przywrócenie niższego wieku emerytalnego

Prezydencki projekt ustawy przywracający niższy wiek emerytalny – 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn został dziś przegłosowany w Sejmie. Zgodnie z planem zmiany zaczną obowiązywać 1 października 2017 roku. Teraz nowelizacja ustawy  zostanie skierowana do Senatu. Podczas sejmowego głosowania za projektem opowiedziało się 262 posłów, przeciw było …

Czytaj więcej »

Jak stać się zmotywowanym liderem?

Jak zostać liderem

Lidera przedstawia się często jako kreatywne przeciwieństwo menedżera-administratora. Czy można jednak coś zrobić, by świadomie zmienić swój klasyczny styl zarządzania na taki, który stanie się autentycznym przywództwem? I skąd czerpać energię do inspirowania innych? Zacznijmy od tego, że stawianie menedżera po przeciwnej stronie barykady, za którą stoi lider, nie ma …

Czytaj więcej »

Co czeka marketing cyfrowy w 2017?

Marketing cyfrowy

Marketing, zwłaszcza internetowy, to dynamiczna branża, która nieustannie ewoluuje. Bieżący rok powoli dobiega końca, warto więc zastanowić się, czego można spodziewać się w 2017 roku. W marketingu trzeba trzymać rękę na pulsie – trendy zmieniają się szybko, a konkurencja przecież nigdy nie śpi. Szczególnie wyczuleni na zmiany muszą być marketingowcy …

Czytaj więcej »