Praca

Aplikowanie o pracę bez konta w social mediach? To się może nie udać

Nowoczesne aplikowanie o pracę

Bazy danych o kandydatach do pracy aktualizowane za pośrednictwem ich profilów społecznościowych, składanie aplikacji ograniczające się do jednego kliknięcia, nowe CV, wysyłane nie na początku procesu rekrutacyjnego, ale w jego końcowej fazie – tak właśnie może wyglądać przyszłość rekrutacji. Wszystko dzięki rozwojowi nowoczesnych systemów rekrutacyjnych i mediów społecznościowych. Coraz więcej …

Czytaj więcej »

Pięć wyrazów, które osłabiają przekaz twoich wypowiedzi

maile w pracy

To, czy czujemy się zawodowo pewnie widać w niemal każdej naszej wypowiedzi, nawet w naszej służbowej korespondencji. O jej wydźwięku decydują czasem pojedyncze i zupełnie niepotrzebnie wstawiane słowa. Co powinno zniknąć z naszego słownika? – Przede wszystkim warto pozbyć się z ich treści kilku słów – zapychaczy. To tzw. kwantyfikatory, …

Czytaj więcej »

Stres w pracy – zły doradca czy doskonały motywator?

Stres w pracy

Każdemu z nas czasami towarzyszy stres w pracy. Obniża on efektywność wykonywanych zadań i niejednokrotnie prowadzi do poważnych, wymagających długotrwałego leczenia lub zmiany pracy, konsekwencji. Stres nie zawsze jednak musi być on powodem do obaw. Wystarczy, że nauczymy się, w jaki sposób można sobie z nim odpowiednio poradzić. Według analizy …

Czytaj więcej »

Sejm: będziemy pracować krócej

Przywrócenie niższego wieku emerytalnego

Prezydencki projekt ustawy przywracający niższy wiek emerytalny – 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn został dziś przegłosowany w Sejmie. Zgodnie z planem zmiany zaczną obowiązywać 1 października 2017 roku. Teraz nowelizacja ustawy  zostanie skierowana do Senatu. Podczas sejmowego głosowania za projektem opowiedziało się 262 posłów, przeciw było …

Czytaj więcej »

Jak stać się zmotywowanym liderem?

Jak zostać liderem

Lidera przedstawia się często jako kreatywne przeciwieństwo menedżera-administratora. Czy można jednak coś zrobić, by świadomie zmienić swój klasyczny styl zarządzania na taki, który stanie się autentycznym przywództwem? I skąd czerpać energię do inspirowania innych? Zacznijmy od tego, że stawianie menedżera po przeciwnej stronie barykady, za którą stoi lider, nie ma …

Czytaj więcej »

Warto pracować na studiach

Praca na studiach

Prawie co trzeci student ma stałą pracę. Tyle samo studentów dorabia dorywczo. Ponad 40 proc. z tych, którzy jednocześnie uczą się i studiują, karierę zawodową rozpoczęło już na pierwszym roku – wynika z badania SW Research dla Job Square. Zdobywanie doświadczeń zawodowych w czasie studiów może się okazać w przyszłości kartą przetargową podczas rozmowy o pracę. Pracodawcy …

Czytaj więcej »

Odchodząc z firmy, zadbaj o referencje

Kobieta w pracy

Odchodzisz z pracy wyłącznie ze świadectwem pracy w kieszeni? Popełniasz duży błąd, bo dziś przedsiębiorcy coraz większą uwagę zwracają na referencje. Zmiana miejsca pracy jest dziś traktowana jako coś bardzo oczywistego – mało kto przepracowuje w jednym zakładzie pracy całe życie. Mobilni młodzi ludzie poszukują wyzwań, chcą również pracując, zwiedzać …

Czytaj więcej »

Pomysły na integrację pracowniczą

Integracja

Integracja pracownicza nie musi być nudna i ograniczać się rozmów czy siedzenia przy stole. Warto wybrać się całą firmą np. na mecz paintballa, do escape roomu lub na tor wyścigowy. Obecnie coraz rzadziej firmy decydują się na typowe integracje pracownicze, które skupiają się wyłącznie na biesiadowaniu i piciu alkoholu. W …

Czytaj więcej »

Jak profesjonalnie wyglądać w pracy?

Profesjonalny wygląd w pracy

„Jak cię widzą, tak cię piszą” – kto choć raz w życiu nie słyszał tego hasła?  Świadomość, że efektownie wyglądamy, dodaje pewności siebie i pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie – a to liczy się nie tylko w relacjach towarzyskich, ale także w pracy. Tymczasem biznesowy dress code wiąże się z …

Czytaj więcej »

5 zasad, by zebrania firmowe były bardziej efektywne

zebranie firmowe

Niektórzy pracownicy uważają spotkania firmowe za stratę czasu i gotowi byliby zrezygnować z nich na rzecz bardziej produktywnej pracy. Mimo to, nawet jeśli spotkania nie przebiegają w sposób idealny, menedżerowie upierają się przy ich kontynuowaniu – dostrzegają w nich wartość, której często nie zauważają ich podwładni. Negatywne nastawienie pracowników do …

Czytaj więcej »