amazon
Prawidłowe skonfigurowanie konta i wystawienie produktów to dopiero pierwszy krok do sukcesu w sprzedaży na Amazon | fot.: materiał partnera

Jak sprzedawać na Amazon? Poradnik na start

Założyłeś konto na Amazon, wystawiłeś produkty i… czekasz. Nastawiłeś się na międzynarodowy sukces, jednak pierwsze wyniki trudno uznać za satysfakcjonujące. A może dopiero zaczynasz swoją przygodę z Amazonem i chcesz to zrobić, jak należy? Sprawdź, jak sprzedawać na Amazon krok po kroku i jak zdobyć nowych klientów za granicą.

Sprzedaż na Amazon – oto pierwsze kroki

Oczywiście musisz zacząć od zarejestrowania się na stronie. Podaj informacje o firmie i jej właścicielu, określasz metodę płatności i docelowe rynki. Uzupełnij numer konta oraz numer VAT. Na stronie Amazon dostępny jest test, dzięki któremu sprawdzisz, czy oraz w jakich krajach masz obowiązek do rejestracji VATu.

Następnie wybierasz plan sprzedażowy – indywidualny lub profesjonalny. Jeżeli jesteś niewielkim twórcą i zamierzasz sprzedawać maksymalnie 40 produktów miesięcznie, indywidualny plan to coś dla Ciebie. Koszt zależy od sprzedaży, dodatkowo opłacasz prowizję za każdy sprzedany przedmiot. Skupmy się jednak na planie profesjonalnym. Za miesięczną subskrypcję zapłacisz 39 euro, do tego musisz doliczyć premię od sprzedaży.

To rozwiązanie dla firm, których sprzedaż na Amazon przekracza poziom 40 sztuk. Sprzedający dostaje dostęp do wielu benefitów i narzędzi, np. rozliczeniowych. Mogą dodawać wielu użytkowników do konta, korzystać z narzędzi reklamowych Amazon, sprzedawać hurtowo. Niektórzy dodatkowo otrzymują wsparcie Account Managera.

Następnie wybierz, czy wysyłkę będziesz realizował samodzielnie, czy ze wsparciem Amazon. Możesz liczyć na pomoc w zakresie magazynowania, pakowania oraz procesu doręczania. To warta rozważenia opcja, jeżeli np. Twoja sprzedaż na Amazon przyniosła lepsze rezultaty, niż oczekiwałeś, a nie jesteś przygotowany, jeśli chodzi o kwestie logistyczne.

Kolejny krok to wystawienie przedmiotów na sprzedaż. Jak sprzedawać na Amazon? Możesz skorzystać z kilku opcji. W przypadku dużej liczby produktów najwygodniej będzie zrobić to przez Amazon Marketplace Web Service. Pamiętaj, aby opisać produkty czytelnie i atrakcyjnie – tak, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta.

amazon komputer
Amazon operuje podobnym wewnętrznym narzędziem co Google Ads | fot.: materiał partnera

Jak sprzedawać na Amazon i osiągnąć sukces? Zainwestuj w reklamę

Początkowo Twoje produkty mogą nie cieszyć się ogromnym zainteresowaniem. Dlatego, aby pobudzić sprzedaż, warto zainteresować się płatnymi kampaniami reklamowymi. Amazon operuje podobnym wewnętrznym narzędziem co Google Ads. Najpierw należy przeprowadzić research słów kluczowych, następnie określić budżet oraz zoptymalizować kampanię. Warto, aby początkujący wybrali kampanię automatyczną albo od razu zdecydowali się na współpracę z profesjonalną agencją, doświadczoną w sprzedaży na Amazon i tworzeniu reklam w tym środowisku. Kluczem do sukcesu jest bowiem dobre zoptymalizowanie kampanii. Mimo iż samodzielne reklamowanie nie jest trudne i szybko można opanować podstawy, to wskutek kilku błędów łatwo przepalić budżet reklamowy i nie osiągnąć żadnych rezultatów.

Główne formy reklamy na Amazonie to:

  • Sponsored Products – do promocji pojedynczych produktów, reklama pojawia się w wynikach wyszukiwania oraz wewnątrz listingów;
  • Sponsored Brands – promowanie po kilka produktów jednocześnie, reklama również pojawia się w wynikach wyszukiwania – na różnych jego pozycjach;
  • Sponsored Display – tym razem pojedyncze, promowane produkty pojawiają się w marketplace oraz na stronach zewnętrznych, jak imdb.com.

Najpopularniejszą metodą rozliczeń z reklam jest PPC, czyli pay for click, w którym sprzedający płaci za kliknięcie. Koszt ustala się podczas uruchomiania kampanii.

Prawidłowe skonfigurowanie konta i wystawienie produktów to dopiero pierwszy krok do sukcesu w sprzedaży na Amazon. Kluczowa jest stała, a do tego jakościowa obsługa konta, klienta i procesu sprzedaży, a do tego monitorowanie efektów działań, optymalizacja kampanii marketingowych itd. Pamiętaj też, aby nie stosować jednej, uniwersalnej strategii na wszystkich rynkach, na których sprzedajesz. Podchodź do każdego z nich indywidualnie, biorąc pod uwagę obowiązujące w danym kraju przyzwyczajenia zakupowe.

Materiał partnera

Sprawdź także

zakupy spożywcze przez internet

Czy warto robić zakupy spożywcze przez Internet?

Sprzedaż w Internecie rozwija się błyskawicznie. Co chwila powstają nowe sklepy internetowe, rozwijają się platformy …