seo
SEO (Search Engine Optimization) to pozycjonowanie strony w Google | fot.: materiał partnera

Czy SEO jest płatne?

Chcesz, aby Twoja firmowa strona lub sklep internetowy odniósł sukces w sieci? Zależy Ci na widoczności marki w Google i zwiększeniu ruchu na stronie, który przełoży się na zapytania ofertowe lub zamówienia produktów? Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) to jedna z najpopularniejszych form e-marketingu. Co jednak z kosztami takiej reklamy? Czy SEO jest płatne?

SEO a SEM – poznaj różnice

SEO (Search Engine Optimization) to pozycjonowanie strony w Google. Jest to ogół działań prowadzonych w obrębie samej witryny (on-site) oraz na zewnątrz (off-site), które mają na celu podniesienie pozycji strony internetowej w rankingu Google na wybrane wcześniej frazy kluczowe. Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google opiera się przede wszystkim na optymalizacji kodu i treści oraz budowie bazy wartościowych odnośników prowadzących do witryny. Efektem wszystkich czynności z zakresu SEO ma być widoczność witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania wyświetlanych przez Google. Wpływ na pozycjonowanie strony internetowej ma ponad 200 różnych czynników branych pod uwagę przez roboty wyszukiwarki.

SEM (Search Engine Marketing) to marketing w wyszukiwarkach, obejmujący SEO i PPC (Pay Per Click – płatność za kliknięcie), a więc promocję w bezpłatnych i płatnych wynikach wyszukiwania. Najczęściej używanym narzędziem PPC jest Google Ads. Jest to mechanizm pozwalający wybierać słowa kluczowe i tworzyć pod nie kampanie, które będą wyświetlane w Google (jako sponsorowane) oraz na stronach partnerów wyszukiwarki. Płatne reklamy wyświetlają się zarówno nad, jak i pod naturalnymi wynikami wyszukiwania, dlatego taka reklama w Internecie przynosi bardzo szybkie efekty w postaci zwiększonego ruchu na stronie.

Czy SEO jest płatne?

SEO to usługa, która obejmuje szeroki wachlarz prac mających na celu pozycjonowanie stron www, uzyskanie miejsca na pierwszej stronie wyszukiwania (w top 10, w top 5, a jeszcze lepiej w top 3) i przejęcie większej liczby kliknięć niż konkurencja. Są to specjalistyczne czynności wymagające znajomości wskazówek Google dla webmasterów, umiejętności technicznych (niezbędna jest optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe polegająca na ingerencji w kod źródłowy strony, wykrycie i wyeliminowanie błędów), znajomości aktualnych trendów oraz posiadania dostępu do zaawansowanych narzędzi analitycznych. Z tego powodu pozycjonowanie stron w Google jest usługą, za którą agencja SEO pobiera opłatę.

Pozycjonowanie stron internetowych w Google – co obejmuje cena za SEO?

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO – Search Engine Optimization) to skuteczna reklama w Internecie, która pozwala nie tylko zbudować pozycję firmy w sieci, ale i zwiększyć sprzedaż. Są to długofalowe działania, mające towarzyszyć celom biznesowym firmy, pomagać jej się rozwijać i budować wyższe dochody.

Klienci zamawiający pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google muszą jednak wziąć pod uwagę, że firma zajmująca się reklamą w Internecie działa na konkurencyjnym rynku. Bezpośredni konkurenci danej marki również inwestują własne budżety w marketing internetowy i walczą o wysokie miejsca w rankingu. To oznacza, że skuteczne SEO to ciągły monitoring wyników, analiza i ulepszanie rozwiązań.

Cena za pozycjonowanie strony www obejmuje m.in.:

  • analizę konkurencji,
  • dobór słów kluczowych dopasowanych do oferty,
  • szczegółowy audyt SEO witryny,
  • weryfikację i poprawę kodu (techniczna optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe),
  • analizę treści pod kątem fraz kluczowych, duplikatu i przejrzystości,
  • rozbudowę treści na stronie (pozycjonowanie sklepów internetowych często wiąże się z koniecznością stworzenia nowej struktury i podstron dla kategorii produktowych),
  • link building (zewnętrzne odnośniki do strony pochodzące z wartościowych źródeł),
  • cykliczne analizy pozycji,
  • raportowanie podjętych działań,
  • śledzenie zmian w algorytmach Google i trendów rynkowych,
  • profesjonalne doradztwo.

Jest to szeroki wachlarz czynności, które wymagają różnych kompetencji, poświęcania dużej ilości czasu i korzystania z płatnych narzędzi. Agencja zajmująca się reklamą w Google musi więc pobierać stałe opłaty za pracę swoich specjalistów, a pozycjonowanie stron internetowych nie może być darmowe.

Pozycjonowanie strony w Google – co wpływa na cenę kampanii SEO?

Różna specyfika biznesów i złożoność prowadzonych działań sprawiają, że ceny za pozycjonowanie sklepów internetowych i witryn firmowych są ustalane indywidualnie. Pozycjonowanie lokalne jest mniej złożone niż marketing internetowy w Google dla branży e-commerce.

Agencja SEO w swoich wycenach za pozycjonowanie strony bierze pod uwagę m.in.:

  • specyfikę konkretnej branży,
  • konkurencyjność wybranych fraz kluczowych,
  • rodzaj fraz kluczowych (ogólne, regionalne, long tail),
  • zasięg reklamy w Internecie (pozycjonowanie lokalne, ogólnopolskie, międzynarodowe),
  • jakość strony przekazanej do pozycjonowania i jej dotychczasową historię,
  • liczbę fraz kluczowych wybranych pod kampanię SEO.

Znaczenie ma także długość trwania umowy, ponieważ pozycjonowanie stron internetowych nie jest procesem jednorazowym, ale działaniem wymagającym regularnych nakładów pracy.

Porozmawiaj o możliwościach jakie daje pozycjonowanie na bazie Twojej strony internetowej. Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą SEM / SEO na stronie:

https://www.sempire.pl/pozycjonowanie.html#darmowa-konsultacja

Materiał partnera

Sprawdź także

GA google analytics

Google Analytics 4 czy Universal Analytics – co wybrać?

Przejście z Universal Analytics na Google Analytics 4 może początkowo wydawać się trudnym zadaniem. Nowe …