Femvertising czyli marketing adresowany do kobiet
Dzisiaj marketing stara się wyjść naprzeciw współczesnym i cywilizowanym potrzebom, poprzez dotarcie do obecnych potrzeb płci pięknej | fot.: Fotolia
Strona główna / Biznes / Femvertising, czyli jak trafić z reklamą do kobiet

Femvertising, czyli jak trafić z reklamą do kobiet

Współczesny świat mediów i reklamy, kategoryzujący role społeczne w odniesieniu do płci, musi nadążyć za dynamiczną zmianą wizerunku przypisywanego kobietom. Odpowiedzią na rodzące się potrzeby ma być Femvertising, nowy trend w marketingu, który wniesie świeżą jakość świadczonym usługom. Na czym ma jednak polegać?

Przez lata światu towarzyszyło przekonanie o budowaniu obrazu kobiet na prostych i stereotypowych skojarzeniach: pań wypełniających precyzyjnie codzienne obowiązki; kur domowych dbających o podstawowy mir i porządek; obiektów pożądania, których rola bazuje w dużej mierze na seksualności, w myśl zasady sex sells. Na przestrzeni wieków zabiegano o równe postrzeganie płci, choć dopiero przedwojenne francuskie sufrażystki i odważny głos chińskich władz w połowie XX wieku przyczyniły się do poprawy statusu kobiet we współczesnym świecie. Co więcej, przeprowadzane w Polsce co kilka lat Ogólnopolskie Badania Wynagrodzeń (OBW) wykazują wciąż, że na rynku pracy również istnieją znaczne podziały ze względu na płeć (w 2013 roku średnie zarobki mężczyzn w kraju kształtowały się na poziomie 4500 PLN, kobiety zaś inkasowały co miesiąc o 900 PLN mniej), co służy wyłącznie kolejnej kategoryzacji.

W  świecie mediów i reklamy zaistniała chęć wyrównania obrazu obydwu płci, a także odejścia od uproszczonego i przedmiotowego traktowania kobiet. Dzisiaj marketing stara się wyjść naprzeciw współczesnym i cywilizowanym potrzebom, poprzez dotarcie do obecnych potrzeb płci pięknej. Femvertising to odpowiedź na potrzeby i zainteresowania współczesnych kobiet. To próba stworzenia nowej komunikacji marketingowej, która na celu ma odejście od schematycznych ról kobiet przedstawianych w mediach.

Ważną rolę we współczesnych mediach i reklamie odgrywa sposób komunikacji: prosty i opierający się na utartych schematach przekaz wyparty zostaje przez inspirujące i wartościowe treści. Femvertising pozwala na odejście od wizerunku kobiet utożsamianym dotąd z postawą prostej i cierpliwej matki oraz żony. Panie w XXI wieku oczekują już treści, do których będą mogły rzeczywiście przystawać, a także komunikatów, które pomogą w budowaniu własnej akceptacji i pozycji społecznej.

Inspiracją dla tego zjawiska są zachodzące zmiany społeczno-kulturowe, które możemy zaobserwować nie tylko w marketingu, ale i na co dzień – podkreśla Karolina Pasek z 365 agencja. – Prosty podział na role kobiet i mężczyzn przestał funkcjonować już dawno. Teraz istotne jest, aby pójść z duchem czasu i zmienić rodzaj komunikacji na taki, który dotrze do pragnień współczesnych kobiet. Na rodzaj komunikacji opartej na tolerancji i wartościowych treściach.

Femvertising, a więc budowanie sylwetek kobiet zgodnie z duchem XXI wieku, opartym na równouprawnieniu, nie jest jednak wyłącznie zmianą służącą odwróceniu się od utartych stereotypów. Z raportu przedstawionego przez Ernst & Young wynika, że w 2028 roku kobiety na świecie będą kontrolowały ponad 75% wydatków społecznych, dlatego istotne jest, by model komunikowania roli płci pięknej w mediach i reklamie spełniał jej oczekiwania.

@365 agencja/infoWire

Sprawdź także

mężczyzna wskazujący na swojego smartfona

Abonament czy oferta na kartę? Jeśli nie chcesz wybierać jest trzecie rozwiązanie. Sprawdź, która opcja jest dla Ciebie.

Kiedy kończy nam się dotychczasowa umowa z operatorem sieci komórkowej lub chcemy aktywować zupełnie nowy …