Strona główna / Archwium dla tagu: stereotyp

Archwium dla tagu: stereotyp

Kobiety zarabiają w Polsce średnio o 19% mniej niż mężczyźni

Nierówności płacowe

Statystyki pokazują, że luka płacowa w zarobkach kobiet i mężczyzn sięga w Polsce blisko 20 proc. Dysproporcje w wynagrodzeniach są widoczne na wszystkich szczeblach kariery i niezależne od wielkości przedsiębiorstwa. Przyczyniają się do tego wybory odnoście wykształcenia i ścieżki kariery zawodowej, ale również stereotypy i przerwy w pracy spowodowane urlopami macierzyńskimi i życiem rodzinnym – wskazują eksperci. – W wielu …

Czytaj więcej »

Szef czy szefowa? Płeć ma znaczenie

Szef czy szefowa?

Kobiety i mężczyźni różnią się w sposobie zarządzania podwładnymi – wynika z badań przeprowadzonych przez IQS i agencję monitorowania mediów Newspoint. Dlatego płeć szefa ma znaczenia dla pracy całego zespołu. Wadą kobiet szefów jest emocjonalny styl zarządzania, mężczyzn – wytykanie błędów i zorientowanie bardziej na wynik niż na relacje z podwładnymi. W internetowych dyskusjach na temat przełożonych częściej …

Czytaj więcej »

Szok kulturowy? Nie trzeba daleko jechać

Szok kulturowy na wyjeździe

Kontakt z nową kulturą, która wcześniej mogła się wydawać ekscytująca, może wywołać niemiłe zaskoczenie, zwłaszcza wtedy, gdy nasze oczekiwania całkowicie rozmijają się z rzeczywistością. Istnieje jednak wiele sposobów na to, by zminimalizować negatywne efekty szoku kulturowego. Przede wszystkim przygotowując się do wyjazdu, trzeba jak najwięcej dowiedzieć się o historii państwa, do którego się …

Czytaj więcej »

Kryzys w kilku odsłonach: Katarzyna Tubylewicz, Ostatnia powieść Marcela

Katarzyna Tubylewicz, Ostatnia powieść Marcela

Ostatnia powieść Katarzyny Tubylewicz, autorki m.in. świetnej antologii Szwecja czyta. Polska czyta to wciągająca i zaskakująca lektura. A co najciekawsze, pokazuje że nawet w znane i powycierane wątki literackie można tchnąć całkiem nowe życie. Katarzyna Tubylewicz, Ostatnia powieść Marcela Wydawnictwo Wielka Litera, Warszawa 2016 Zaczyna się banalnie: wypalony pisarz poczytnych …

Czytaj więcej »

Femvertising, czyli jak trafić z reklamą do kobiet

Femvertising czyli marketing adresowany do kobiet

Współczesny świat mediów i reklamy, kategoryzujący role społeczne w odniesieniu do płci, musi nadążyć za dynamiczną zmianą wizerunku przypisywanego kobietom. Odpowiedzią na rodzące się potrzeby ma być Femvertising, nowy trend w marketingu, który wniesie świeżą jakość świadczonym usługom. Na czym ma jednak polegać? Przez lata światu towarzyszyło przekonanie o budowaniu …

Czytaj więcej »

Różne oblicza alkoholizmu – fakty i mity

Różne oblicza alkoholizmu

Znamy wiele jego gatunków. Spotykamy go w różnych miejscach i przy różnych okazjach. Nieobcy jest nam stan upojenia, podobnie jak jego konsekwencje – z autopsji, obserwacji lub opowieści. Alkohol to trwały element gastronomii i kultury, a zarazem częsta przyczyna destrukcyjnych uzależnień. Alkoholizm również nie jest zjawiskiem nowym, jednak co w …

Czytaj więcej »

Stereotyp „kobiety pijącej” a rzeczywistość

stereotyp kobiety pijacej

Alkohol przez setki lat, jeśli nawet nie przez tysiąclecia, był domeną mężczyzn. Przynajmniej w ogólnym przekazie. Obecnie jednak zjawiskiem spotykanym coraz częściej jest „kobieta pijąca”. A chodzi nie tylko o problem alkoholizmu, który jest chorobą. Zupełnie oddzielną kwestią są stereotypy towarzyszące temu zagadnieniu. W niektórych środowiskach nadal panuje pogląd, że …

Czytaj więcej »

Małgorzata Ohme o późnym rodzicielstwie

Jakość rodzicielstwa wynika z osobowości rodziców, a nie z ich wieku – uważa Małgorzata Ohme. Psycholożka stara się nie oceniać późnego rodzicielstwa, jej zdaniem nawet bardzo dojrzali rodzice mogą bowiem aktywnie uczestniczyć w rozwoju swojego potomstwa. Także odpowiedzialność za starzejących się rodziców nie musi oznaczać nadmiernego obciążenia psychicznego. Zdaniem Małgorzaty Ohme w Polsce nastał obecnie trudny czas …

Czytaj więcej »