internet dla firm
Czym on dokładnie jest taki Internet dla przedsiębiorstw? W praktyce jest to specjalnie zaprojektowane i skonfigurowane połączenie internetowe, dostosowane do bardzo konkretnych potrzeb firmy | fot.: materiał partnera

Internet dla firm. Co można zyskać? 

Nikt nie ma już wątpliwości, że siłą napędową gospodarki jest aktualnie Internet, za którego pośrednictwem realizowane są niemalże już wszystkie możliwe procesy biznesowe. W ten sposób jednym z najważniejszych ogniw sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstw staje się jakość łącza oraz zakres usług, jakie oferuje nam dostawca Internetu. Jakie są zalety rozwiązań w postaci Internetu firmowego, dedykowanych dla biznesu? Kiedy warto się na niego zdecydować?

Internet dla firm – najważniejsze informacje

Rozwój technologii internetowych pozwala cieszyć się coraz lepszym zasięgiem i przepustowością łączy. Światłowody, LTE, a w końcu 5G czy rewolucyjny Internet Starlink od Elona Muska, stanowią infrastrukturę, która obejmuje swoim zasięgiem większość cywilizowanych (a w przypadku Starlink nawet tych mniej) rejonów na globie. Wszystko to jest super, jednak w przypadku ogólnodostępnych łączy trzeba liczyć się z pewnymi ograniczeniami, które w biznesie mogą być elementem obniżającym wydajność procesów. I tutaj pojawia się Internet dla firm, czyli usługa stworzona z myślą o przedsiębiorstwach, które potrzebują więcej.

Czym on dokładnie jest taki Internet dla przedsiębiorstw? W praktyce jest to specjalnie zaprojektowane i skonfigurowane połączenie internetowe, dostosowane do bardzo konkretnych potrzeb firmy. Tego typu Internet pozwala na elastyczne dopasowanie poszczególnych parametrów łącza internetowego, takich jak:

  • przepustowość (jest z reguły dużo większa niż w przypadku tradycyjnego Internetu)
  • stabilność i niezawodność (takie łącza oferują stałe prędkości i są dodatkowo zabezpieczone przed ewentualnymi przerwami w dostawie Internetu)
  • wsparcie techniczne (profesjonalna opieka fachowców)
  • zabezpieczenie (m.in. możliwość tworzenia prywatnych sieci internetowych)

Internet dla firm to opcja dostępna za pośrednictwem różnego rodzaju łączy. Najczęściej są to oczywiście łącza światłowodowe, dostępne są jednak systemy hybrydowe i wiele indywidualnych rozwiązań, w pełni dostosowanych do potrzeb danej firmy.

internet dla firm
Internet dla firm to opcja dostępna za pośrednictwem różnego rodzaju łączy | fot.: materiał partnera

Usługi realizowane w ramach Internetu dla firm

Decydując się na profesjonalne rozwiązania z zakresu łącza internetowego, można liczyć na szereg rozwiązań i usług. Do takich najbardziej powszechnych należą:

  • Zaawansowane usługi VPN – o wiele bardziej bezpieczne i niezawodne.
  • Prywatne sieci internetowe – pozwalają m.in. na bezpieczne operowanie wrażliwymi danymi.
  • Ochrona przed atakami DDoS – czyli zabezpieczenie przed jedną z najgroźniejszych form cyberataków.
  • Szeroki zakres usług chmurowych – szybkie łącza szerokopasmowe pozwalają na pełne wykorzystanie możliwości chmury obliczeniowej.
  • Skalowalność połączenia internetowego – Internet dla firm pozwala na proste dostosowanie parametrów Internetu do aktualnych potrzeb firmy.

Internet dla firm – kiedy warto?

Za sprawą lepszych parametrów połączeń, Internet dla firm umożliwia efektywniejszą pracę – w tym korzystanie z chmury obliczeniowej, pracę zdalną czy sprawne zarządzanie komunikacją z klientami itp. Przyczyniają się do tego przede wszystkim symetryczne łącza internetowe, które w przeciwieństwie do tradycyjnego Internetu pozwalają na wysyłanie i odbieranie danych z taką samą prędkością, co umożliwia sprawne realizowanie procesów w czasie rzeczywistym. W ten sposób praktycznie każda firma, która działa w strefie online, powinna rozważyć wdrożenie Internetu dla firm, który jest w stanie zoptymalizować działanie przedsiębiorstwa, wpływając pozytywnie na efektywność procesów i konkurencyjność.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

lajki na fb

Polskie lajki na FB – warto inwestować we własną przyszłość

Nie od dziś wiadomo, że dotarcie do innych z różnymi treściami na mediach społecznościowych, nie …