agencja social media
Media społecznościowe okazały się świetnymi platformami dla działalności gospodarczych, dzięki możliwości budowania relacji z odbiorcami, stałego kontaktu i pozyskiwania nowych klientów | fot.: materiał partnera

Jak pozyskiwać klientów z agencją social media?

Korzystanie z social mediów jest obecnie jedną z najbardziej popularnych aktywności, wykonywana przez internautów. Według globalnych danych, każdego dnia z mediów społecznościowych korzysta 3,78 mld ludzi, czyli około 48 procent światowej populacji. Ogromny wpływ na to miała pandemia COVID-19 i wynikające z niej ograniczenia. Obostrzenia poskutkowały koniecznością wprowadzenia zdalnych rozwiązań w pracy i nauczaniu, a także wiązało się ze wzrostem znaczenia usług świadczonych online. To, co dla jednych biznesów jest zagrożeniem dla drugich może by szansą!

Wiele firm zdecydowało się przenieść swoją działalność do internetu. Media społecznościowe okazały się świetnymi platformami dla działalności gospodarczych, dzięki możliwości budowania relacji z odbiorcami, stałego kontaktu i pozyskiwania nowych klientów. Wiąże się jednak to z dużą konkurencją, przez co trudniej jest się wyróżnić na tle podobnych firm. Z pomocą przychodzą agencje social media, które skutecznie wypromują wizerunek mark oraz pomogą pozyskać klientów. Jak wygląda taka współpraca? Dowiesz się z tego w dalszej części artykułu!  

Social media marketing a pozyskiwanie klientów

Media społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram, to doskonały sposób na bezpośredni kontakt z klientami. Umożliwiają dotarcie do potencjalnych odbiorców, budowanie relacji oraz sprawną wymianę informacji pomiędzy firmą a klientem. Dzięki nim możemy kreować pozytywny wizerunek sprzedawcy, jak i marki, którą reprezentujemy.

Biznes online nie musi ograniczać swojej oferty do lokalizacji, w której prowadzi działalność. Liczba potencjalnych konsumentów jest zdecydowanie wyższa, niż w przypadku firm skupiających się wyłącznie na sklepie stacjonarnym.

Według raportu mobirank, w ubiegłym roku aż 77% internautów dokonało przynajmniej raz zakupów online. Możemy zauważyć ogromne zwiększenie zaufania do zakupów przez Internet, co znacząco ułatwia proces pozyskiwania klienta. Jeśli sprzedajesz produkty lub świadczysz usług on-line, media społecznościowe dają Ci dotarcie do znacznie większej liczby odbiorców. 

Promocja na Facebooku to również doskonałe rozwiązanie dla firm, które prowadzą jedynie sprzedaż lokalną. Media społecznościowe dają nam możliwość dotarcia do potencjalnych odbiorców z danego województwa, miasta, czy dzielnicy.

Serwisy społecznościowe, z których warto korzystać

Obecnie w Polsce popularnych jest kilkanaście portali social media, które umożliwiają komunikowanie klienta i firmy. Sprawdź, jak wybrać platformy, na których zaistnieje Twój biznes.

Facebook

To gigant społecznościowy, który w Polsce może pochwalić się ponad 21,5 mln użytkownikami. Najliczniejsza grupa wiekowa użytkowników, to 25-34. Fanpage na Facebooku to “strona firmowa”, na której możesz publikować nie tylko oferty sprzedaży, ale także aktualności z życia firmy i treści branżowe. Komunikator Facebooka – Messenger, pozwala na sprawną, indywidualną komunikację z fanami. Portal udostępnia nam także grupy, na których można  dyskutować z innymi, dzielić się informacjami, poradami czy publikować ogłoszenia. Ponad 1,8 miliarda ludzi korzysta z nich każdego miesiąca, natomiast ponad połowa wszystkich użytkowników Facebooka należy do pięciu lub więcej grup.

Znane i renomowane narzędzie – Facebook Ads, umożliwia wiele intuicyjnych opcji gwarantujących pozyskanie nowych, aktywnych konsumentów. Dzięki niemu edytujesz reklamy lub kampanie, stworzysz wezwania do działania, ustalisz stawki i budżety, a także ustawisz daną grupę odbiorców.

Instagram

Społeczność tego serwisu, liczy w Polsce ponad 8 milionów użytkowników. Najliczniejszą grupą wiekową na Instagramie są ludzie młodzi, w przedziale 18-24 lat. Instagram cechuje luźniejszy od Facebooka charakter wypowiedzi.

To portal, na którym zaprezentujesz swoje produkty i usługi. Odbiorcy tego medium, są mocno nastawieni na treści wizualne. Jego celem jest przesyłanie zdjęć, które przyciągną potencjalnego klienta. Niezwykle ważne jest, by na stronie nie były publikowane różnego rodzaju artykuły. Użytkownik Instagrama nastawiony jest na krótkie treści, które mogą wpłynąć na zwiększenie sprzedaży.

Platforma udostępniła opcję zakupów za swoim pośrednictwem. Funkcja szybko się przyjęła, sprzyjając impulsywnym i szybkim zakupom. Możesz docierać do potencjalnych grup odbiorców za pomocą hashtagów, reelsów czy stories. Dodatkową opcją są płatne reklamy, w których samodzielnie ustalasz grupę odbiorców, na podstawie danych demograficznych.

Jak zwiększyć sprzedaż poprzez media społecznościowe?

Skoro już wiesz, z jakich portali warto korzystać, pora przejść do zwiększenia sprzedaży usług w social mediach. Musisz wiedzieć, że istnieją na to dwa sposoby: bezpłatne oraz płatne. Bezpłatne dzielą się na publikację wartościowych treści, dzielenie się wiedzą, budowanie relacji z odbiorcami, a także grupy tematyczne, w których znajdziesz odbiorców potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Płatne sposoby to reklamy na Facebooku i Instagramie, których rodzaje ustalasz w zależności od ustalonych celów.

Kluczem do sukcesu jest wybranie celu strategii działań w social media, który będzie zgodny z Twoimi celami biznesowymi. Do najpopularniejszych należy zwiększenie rozpoznawalności mark, ruch na stronie i zwiększenie sprzedaży w witrynie, czy pozyskanie kontaktów do potencjalnych klientów.

Informowanie

Cel ten osiągniesz, skupiając się na działaniach generujących jak największy zasięg. Udostępnienia i reklama zasięgowa będą Twoim sprzymierzeńcem.

Nakłanianie

Czyli skłonienie użytkownika do wykonania określonej akcji, na przykład przejścia na Twoją stronę czy zakupu produkt. Najlepszym sposobem jest reklama na ruch, która kieruje użytkownika na określone strony www.

Pozyskanie danych kontaktowych

Wykorzystaj swoich odbiorców do pozostawienia danych kontaktowych. Dzięki temu będziesz mógł przedstawić potencjalnemu klientowi swoją ofertę. Doskonałym rozwiązaniem jest reklama na formularz, która stworzona została właśnie w tym celu.

Przypominanie

Inaczej mówiąc – remarketing. To przypominanie o swojej obecności osobom, które miały już do czynienia z Twoją firmą.

Pamiętaj, że prowadzenie social media to nie lada wyzwanie, które wymaga wdrożenia wyważonych działań, dodawania regularnych publikacji oraz aktualizowania informacji o marce. W mediach społecznościowych nie ma miejsca na przypadkowe działania i zaniedbania. Niedbale prowadzony content marketingu, może przynieść wiele szkód!

Właściciel Agencji Social Media Rise Up Grzegorz Maksel
Właściciel Agencji Social Media Rise Up Grzegorz Maksel | fot.: materiał partnera

Szukasz agencji, która zajmie się mediami społecznościowymi Twojej firmy?

Media społecznościowe to dla Ciebie doskonała okazja do rozwoju biznesu. Dzięki nim docierasz do dużej liczby odbiorców. Nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź ofertę firm, które pomagają rozwijać marketing i sprzedaż, poprzez doradztwo oraz obsługę profili społecznościowych. Posiadają one licznych pracowników – specjalistów do spraw marketingu online, którzy doskonale odnajdują się w internecie. Ich bogata wiedza, pozwoli Ci ustalić strategię oraz wybrać odpowiednie platformy umożliwiające pozyskanie klientów.

Rise Up Agencja Social Media zajmuje się nie tylko profesjonalnym przygotowanym postów na social media – poprowadzi również płatne kampanie na Facebooku oraz Instagramie, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów za ułamek ceny kampanii. Zacznij skalować swój biznes, skorzystaj z pomocy profesjonalistów! 

Materiał partnera

Sprawdź także

linkedin

Optymalizacja profilu LinkedIn dla profesjonalistów

LinkedIn to kluczowe narzędzie dla profesjonalistów szukających nowych możliwości kariery, nawiązujących kontakty biznesowe czy budujących …