budowa sklepu internetowego
W polskiej sieci znaleźć można tysiące sklepów internetowych, ale prawdziwą sztuką jest zaprojektowanie witryny w taki sposób, by wygląd zachęcał potencjalnego klienta do zapoznania się z ofertą | fot.: stock.adobe.com

Jak zbudować skuteczny sklep internetowy?

Już dawno temu minęły czasy, w których posiadanie sklepu internetowego niemal samoistnie generowało przychód dla przedsiębiorcy. Teraz sklep musi zostać odpowiednio zaprojektowany w taki sposób, by był przyjazny nie tylko dla odwiedzających, ale także robotów wyszukiwarek internetowych. Na co zwracać uwagę podczas budowy sklepu internetowego, by gwarantował dobrą sprzedaż? Dowiesz się tego, czytając poniższy artykuł.

Intuicyjna nawigacja to absolutna podstawa

Analizując zachowania osób odwiedzających sklepy internetowe, bardzo często zauważyć można, że wielu potencjalnych klientów wraca do wyników wyszukiwania tylko dlatego, że nie są w stanie „odnaleźć się” w danym sklepie. Wpływ na to ma słaba nawigacja i nieumiejętne grupowanie produktów w kategorie. Przemyślane menu i elementy ułatwiające nawigację to absolutna podstawa w sklepie internetowym pozwalające zmaksymalizować zysk i zyskać nowych klientów bez dodatkowych kosztów. Czasami lepiej przebudować sklep niż inwestować w kolejne kampanie reklamowe, które niewiele dają i przyczyniają się do bezsensownego przepalania budżetu. Dopiero zbudowanie dobrej platformy z intuicyjną nawigacją i tematycznymi kategoriami zagwarantuje zmaksymalizowanie konwersji i umożliwi osiągnięcie większych zysków z prowadzonych kampanii reklamowych.

Zadbaj o atrakcyjny wygląd

W polskiej sieci znaleźć można tysiące sklepów internetowych, ale prawdziwą sztuką jest zaprojektowanie witryny w taki sposób, by wygląd zachęcał potencjalnego klienta do zapoznania się z ofertą. Prawda jest taka, że nawet najciekawsza propozycja przygotowana na niewiele się zda, jeśli wygląd naszego sklepu sprawi, że po pierwszych kilku sekundach odwiedzający kliknie przycisk „wstecz” i zacznie szukać innego miejsca na zakupy. 

Zupełnie naturalne jest, że nowoczesny wygląd strony internetowej skutecznie przyciąga do siebie nowych odbiorców. W praktyce dotyczy to niemalże wszystkich sfer życia. Przykładem są chociażby pożądane i lubiane innowacyjne ubrania, gadżety, a także inne akcesoria. Nie jest niczym zaskakującym, że chcielibyśmy być nowocześni i postępowi. Współczesny sklep internetowy powinien wyróżniać się minimalizmem- mowa o uproszczonej formie. Zalecane są białe kolory, niewielka liczba ozdób, dużo wolnego miejsca. Preferowane są również produkty znajdujące się na jednej stronie. Niemniej istotne są łagodne, stonowane barwy, brak animacji, różnorodność fontów, wysokiej jakości zdjęcia, proste kształty, jednolite tła i brak cieni.

Sam wygląd to jednak nie wszystko, musimy pamiętać, że bardzo ważną rzeczą pozwalającą mocno obniżyć współczynnik odrzuceń jest szybkie działanie serwisu. Istotne jest więc odpowiednie zoptymalizowanie kodu i wybór szybkiego hostingu. Jeśli decydujemy się tworzyć sklep na gotowych rozwiązaniach, powinniśmy zwrócić uwagę na platformy takie jak Prestashop, które zapewniają dobrej jakości fundament, który bardzo łatwo rozbudować, nie tracąc na szybkości i jakości sklepu. W takim przypadku warto korzystać z doświadczeń certyfikowanych pracowników tworzących kod, jak programista Prestashop.

Skalowalność sklepu

Skalowalność to w praktyce możliwość skutecznego rozbudowania systemu informatycznego, jeśli korzysta z niego większa liczba użytkowników. Wyróżniamy skalowanie pionowe i poziome. Z tym pierwszym mamy do czynienia, jeśli zmiana komponentów pozwoli na zwiększenie możliwości co do obsługi klientów. Skalowanie poziome to możliwość funkcjonowania aplikacji w wieloserwerowym środowisku, czyli korzystanie z zasobów wszystkich dostępnych serwerów. 

Integracja z zewnętrznymi systemami

Kluczowe znaczenie może mieć także integracja z zewnętrznymi systemami. Umożliwia to zarządzanie działalnością z jednej lokalizacji. Połączenie zróżnicowanych systemów maksymalizuje wygodę użytkowania. Klient może załatwić kilka spraw w jednym miejscu, jednocześnie zmniejsza się prawdopodobieństwo tego, że jako sklep popełnimy jakieś błędy. Integracja może przyspieszyć realizację zamówień. Dużą zaletą jest również oszczędność czasu i pełna kontrola stanów magazynowych.

Podsumowanie – czy naprawdę warto zainwestować w optymalizację sklepu?

Samo wykonanie sklepu internetowego nie jest przesadnie skomplikowane. Korzystając z darmowych rozwiązań i posiadając podstawową wiedzę, można bez problemu skonfigurować sklep w jeden dzień, ale czy to oznacza, że taki sklep będzie dobrze zarabiał? Wydaje się, że raczej nie. Dostosowanie grafiki do tematyki sklepu, przeprowadzenie odpowiedniej optymalizacji czy zaplanowanie nawigacji – to wszystko zajmuje sporo czasu i sprawia, że zdecydowanie wzrasta koszt wykonania profesjonalnego sklepu. Niestety taka inwestycja wydaje się jedynym słusznym wyjściem, jeśli oprócz samego posiadania sklepu chcemy na nim jeszcze dobrze zarabiać. Właściwa budowa sprawi, że pieniądze na budowę sklepu szybko się zwrócą, a my będziemy mogli skupić się na reklamie, a nie szukaniu odpowiedzi na pytanie dlaczego mój sklep nie zarabia, pomimo że posiada sporą ilość ruchu. Warto jednocześnie wiedzieć, że korzystając z rozwiązań typu PrestaShop mamy możliwość dopasowania sklepu online do indywidualnych potrzeb niemal każdego użytkownika. Dodatkowo szeroka gama szablonów, duża ilość dostępnych modułów sprawia, że bez najmniejszych problemów możemy zmienić wygląd i funkcjonalności sklepu. Osoby takie, jak specjalista prestashop, pomogą nam zbudować nie tylko efektowny, ale i efektywny i przynoszący zyski sklep internetowy.

OLI

Sprawdź także

pozycjonowanie sklepów

Pozycjonowanie sklepów internetowych – co warto o nim wiedzieć?

Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest pozycjonowanie sklepów internetowych. Pozwala …