Zdjęcie: Zespół firmy Strategic Mind, Fotograf Krzysztof Zaleski
Zdjęcie: Zespół firmy Strategic Mind, Fotograf Krzysztof Zaleski

Zdjęcia biznesowe jako inwestycja w przyszłość

Zdjęcie: Zespół firmy Strategic Mind, Fotograf Krzysztof Zaleski

Jeszcze kilkanaście lat temu większość społeczeństwa uważała, że zdjęcia biznesową są potrzebne jedynie przedsiębiorcom, politykom, dziennikarzom czy twórcom. Współcześnie czasy bardzo się zmieniły. Stworzenie internetowego wizerunku ma sens, nawet gdy jesteśmy pracownikami zatrudnionymi na etacie. Co musimy wiedzieć zanim umówimy się na sesję biznesową? Jak znaleźć dobrego fotografa biznesowego w Warszawie?

Sesja zdjęciowa, która pomoże nam zaistnieć w sieci

Nasza rzeczywistość w ciągu kilkunastu ostatnich lat bardzo się zmieniła. Większość spraw jesteśmy w stanie załatwić przez internet. Przedsiębiorcy mogą znaleźć klientów i partnerów biznesowych na drugim końcu świata. Nie muszą przy tym nawet opuszczać siedziby swojej firmy. Pracownicy coraz częściej biorą udział w rekrutacjach online. Sami rekruterzy przyznają, że zdjęcie osoby składającej CV ma dla nich ogromne znaczenie, nawet jeżeli wiedzą, że mają oceniać przede wszystkim jej kompetencje.

Jak znaleźć dobrego fotografa biznesowego w Warszawie?

W wielkich miastach takich jak Warszawa nie ma problemów ze znalezieniem osób, które oferują wykonanie sesji biznesowej. Problem w tym, że nie wszystkie z nich mają ku temu odpowiednie kompetencje. Do wykonywania zawodu fotografa (w przeciwieństwie do zawodu architekta, prawnika czy lekarza) nie jest potrzebne żadne wykształcenie. Osoba, która chce zajmować się robieniem zdjęć zawodowo musi kupić odpowiedni sprzęt i założyć własną działalność gospodarczą. Nikt nie weryfikuje jej umiejętności.

Musimy zdawać sobie sprawę, że choć profesjonalne zdjęcia biznesowe mogą na siebie zarabiać przez długi czas, to złe fotografie mogą poważnie zaszkodzić naszemu wizerunkowi (czasami lepiej jest nie zamieszczać w sieci żadnego zdjęcia niż takie, które wykonał fotograf-amator). Potencjalny klient, który na podstawie naszego zdjęcia dojdzie do wniosku, że jesteśmy niekompetentni i nie znamy się na swoi fachu, najprawdopodobniej nie da nam drugiej szansy.

Jeżeli chcemy znaleźć dobrego fotografa musimy poświęcić czas na oglądanie portfolio. Możemy nawiązać współpracę jedynie wtedy, gdy zamieszczone w nim zdjęcia spełniają nasze oczekiwania.

Portret biznesowy Agata Wartak, fotograf Krzysztof Zaleski
Portret biznesowy Agata Wartak, fotograf Krzysztof Zaleski

Ile powinniśmy zapłacić za sesje zdjęciową?

Ceny zdjęć biznesowych budzą wiele kontrowersji. Część klientów uważa, że są one zdecydowanie za drogie. Pamiętajmy jednak o tym, że dobre zdjęcie może na siebie zarabiać nawet przez wiele lat po jego wykonaniu. Warto je zatem potraktować jako inwestycję w przyszłość. Płacimy nie tylko za fotografię, ale przede wszystkim za efekt, który jest zagwarantowany przez wiedzę i doświadczenie fotografa, który ją wykonuje.

Żeby uniknąć nieporozumień kwestię opłat za sesję biznesową powinniśmy omówić przed rozpoczęciem pracy z danym fotografem. Zazwyczaj wygląda to tak, że cena jest stała niezależnie od tego czy ostatecznie zamówimy 2 czy 20 zdjęć.

Zdjęcia biznesowe – w co się ubrać?

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni zastanawiają się co założyć na sesję biznesową. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Większość osób wybiera formalny styl. Mężczyźni zakładają garnitury, kobiety pozują najczęściej w garniturach, a także eleganckich sukienkach i marynarkach. Część osób decyduje się na zdjęcia w uniformie roboczym, które wyglądają wyjątkowo profesjonalnie. Zasady są jednak po to, żeby je łamać. Jeżeli mamy inny pomysł na swoją sesję zdjęciową – omówmy go z fotografem. Unikajmy jedynie ubrań prześwitujących, dużych dekoltów, jaskrawych kolorów i drobnych wzorów. Obowiązkowo też wyprasujmy ubrania przed zdjęciami.

Materiał partnera zewnętrznego