kobieta w łóżku robiąca zakupy przez internet
Wartość branży e-commerce wzrasta przez cały czas, a raz w tygodniu w internecie kupuje już co piąty internauta | fot.: stock.adobe.com

Dlaczego decydujemy się na zakupy online? 5 najczęstszych powodów

W sieci można teraz kupić wszystko – począwszy od torebki, przez sprzęt RTV z najwyższej półki, a na produktach codziennego użytku kończąc. Co sprawia, że tak chętnie robimy zakupy online? Niektóre powody są oczywiste.

Zakupy online – trend, który rośnie w siłę

Popularność zakupów online wzrasta z roku na rok i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić w najbliższym czasie. Coraz chętniej kupujemy w sklepach internetowych nie tylko ubrania, torebki i inne dodatki, ale też elektronikę, a ostatnio nawet produkty spożywcze. Wartość branży e-commerce wzrasta przez cały czas, a raz w tygodniu w internecie kupuje już co piąty internauta. Polacy kochają niezależność i możliwość uniknięcia kolejek w sklepach. Zakupy online porywają nas przede wszystkim swoją wygodą i szybkością. Płatność podczas takich zakupów można zrealizować dosłownie w kilka sekund, a towar wybrać w kilka minut i to przy założeniu, że porównujemy wiele analogicznych modeli dostępnych w różnych sklepach – przykładowo przeglądając bogatą ofertę na modne torebki w inspiracjemodowe.pl. Tendencje zakupowe różnią się w zależności od płci. Kobiety kupują chętnie kosmetyki, ubrania, buty i dodatki, a mężczyźni sprzęt sportowy, elektronikę, oprogramowanie i ubezpieczenia.

Ogromny wybór produktów

W internecie mamy ogromny wybór produktów z różnych kategorii. Zakupy online pozwalają na wybierać wszystko, na co tylko mamy ochotę bez względu na to, gdzie znajduje się magazyn sprzedającego. W przypadku zakupów stacjonarnych musimy się ograniczyć do naszego miasta, miejscowości, a często też do ulicy czy do konkretnego sklepu. Kupowanie w sieci wygląda całkowicie inaczej. Jeśli jeden sprzedawca nie ma butów w naszym rozmiarze, zawsze możemy poszukać ich u innego. Gdy ulubiona wersja kolorystyczna kosmetyku nie jest dostępna w sklepie A, w ciągu kilku sekund mamy dostęp do oferty ze sklepu B. Sklepy internetowe konkurują też ze sobą w dostarczaniu jak najszerszego asortymentu, bo to pozwala im lepiej dopasować się do oczekiwań klientów, a nam klientom daje niemal nieograniczonym wybór.

Dostawa prosto do domu

W przypadku zakupów online nie mamy konieczności rezygnowania z oferty konkretnego sklepu z uwagi na jego oddaloną lokalizację, czy trudność w przywiezieniu zakupów do domu. Nie musimy stać w kolejce, wypłacać pieniędzy z bankomatu, kiedy sklep nie dysponuję terminalem płatniczym i wnosić zakupów na piętro. Wszystkie produkty kupione online otrzymamy prosto do domu, pod swoje drzwi, a dostarczy je listonosz lub pracownik firmy kurierskiej. Taki model zakupów to szczególna wygoda w momencie, gdy decydujemy się nabyć gabarytowe przedmioty, na przykład meble czy duży sprzęt AGD.

Sklepy otwarte każdego dnia

Większość sklepów jest otwarta przez 6 dni w tygodniu, a zakupy online można robić przez 7 dni w tygodniu, również we wszystkie niedziele i święta, a w dodatku o każdej porze dnia i nocy. Nie musimy ograniczać się do godzin funkcjonowania większości sklepów (8.00-20.00), bo równie dobrze mamy możliwość zrobienia zakupów nawet o północy, czy o 4:00 nad ranem, więc zakupy online można świetnie dopasować do swojego rytmu dobowego. Możemy je robić wtedy, kiedy mamy na to czas i ochotę, a nie wtedy, gdy umożliwiają nam to sprzedający.

Atrakcyjne ceny

Wielu klientów sklepów online zauważyło, że w internecie można kupować zdecydowanie taniej. Ceny są niższe średnio o kilka procent, ale w przypadku niektórych towarów nawet o kilkanaście procent, a jest to związane ze specyfiką handlu internetowego. Smaczku całości dodaje jeszcze fakt, że duża konkurencja między sklepami internetowymi sprawia, że zaniżają one ceny do maksimum, a dla klientów jest to wręcz wymarzona sytuacja.

Rabaty, zniżki i karty stałych klientów

Każdy sklep internetowy walczy o lojalność klienta i chce go utrzymać przy sobie jak najdłużej. Sklepy internetowe wprowadzają między innymi karty stałych klientów oraz programy lojalnościowe polegające na możliwości zbierania punktów za systematyczne zakupy. Dla klientów jest to jednoznaczne z dodatkowymi zniżkami i gratisami, których nie można otrzymać w sklepach stacjonarnych lub które otrzymujemy w takich sklepach zdecydowanie rzadziej. Nawet zwykły zapis do newslettera sklepu pozwala nam zrobić pierwsze zakupy o 10, a nawet 20% taniej, a później korzystać z kolejnych bonusów.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

pozycjonowanie sklepów

Pozycjonowanie sklepów internetowych – co warto o nim wiedzieć?

Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest pozycjonowanie sklepów internetowych. Pozwala …