Strona główna / Styl życia / Smaki / Zdrowe gofry niewielkim kosztem – jak je przyrządzić?
Zdrowe gofry
Dietetyczne desery mogą być pierwszym krokiem do poprawy naszego zdrowia i samopoczucia. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Zdrowe gofry niewielkim kosztem – jak je przyrządzić?

Nie ma co ukrywać – klasyczne gofry z polewą i bitą śmietaną to prawdziwa bomba kaloryczna. Czy osoby dbające o linię są skazane na rezygnację tego typu deserów? Absolutnie nie! Sprawdź, jak niewielkim kosztem przyrządzić pyszne i – co najważniejsze – zdrowe gofry.

Sposób pierwszy: zmień rodzaj mąki

Do przygotowania gofrów używasz zwykłej mąki pszennej? To błąd! Oczyszczone ziarna pszenicy, których używa się do produkcji takiej mąki, mają znacznie mniej witamin, niż ma to miejsce w przypadku jej pełnoziarnistego odpowiednika. Zmiana rodzaju stosowanej mąki na jej zdrowszy wariant to świetny sposób, aby podnieść wartość odżywczą gofrów. Orkiszowa, kasztanowa, kokosowa czy jaglana…Szeroki wybór zdrowych mąk sprawi, że każdy znajdzie coś dla siebie. Pamiętaj jednak, że niektóre mąki mają wpływ na ostateczny smak gofrów. Przykładem jest chociażby mąka gryczana. Jej nieco goryczkowy smak może nie przypaść do gustu osobom przepadającym za słodkim, delikatnym ciastem.

Sposób drugi: ogranicz ilość cukru

Jednym z najbardziej kalorycznych składników gofrów jest cukier. Najprostszym sposobem jest oczywiście zmniejszenie ilości wykorzystanego cukru, jednak – umówmy się – dla wielu z nas to właśnie on jest głównym nośnikiem smaku. Sprytnym sposobem na zastąpienie cukru w deserach jest wykorzystanie jego zamienników. I nie, nie mówmy tu o słodzikach, co do których wielu naukowców ma ciągle sporo wątpliwości. Zdrową alternatywą dla klasycznego białego cukru jest między innymi pochodząca z Ameryki Południowej stewia czy cukier brzozowy, który czasem nazywa również “ksylitolem”. Wystarczy, że na początku zastąpisz którymś z zamienników przynajmniej część cukru. Z czasem przyzwyczaisz się do jego smaku i nie będziesz czuć żadnej różnicy.

Sposób drugi: eksperymentuj z dodatkami

Najwięcej szkodliwych dla naszego zdrowia substancji kryje się we wszelkiego rodzaju dodatkach do gofrów, które mają za zadanie jeszcze bardziej “podkręcić” ich smak i zapach. Takim przykładem są słodkie polewy, którymi chętnie przyozdabiamy nasze desery. Tego rodzaju sosy są bombą nie tylko kaloryczną, ale i… chemiczną. Mnogość konserwantów, jakie można w nich znaleźć, może bowiem przyprawić o zawrót głowy. O wiele lepszym rozwiązaniem będą w tym przypadku domowe polewy owocowe. Zmiksuj garść owoców, na przykład malin czy truskawek, i tak powstały mus dosłodź odrobiną syropu z agawy lub wspomnianą już stewią.

Podobnie rzecz ma się z kolorowymi posypkami, bez których wiele osób nie wyobraża sobie gofrów. Wystarczy, że zastąpisz je ulubionymi orzechami i wiórkami gorzkiej czekolady. Pyszne, a przy tym niezwykle sycące!

Gofry bez wyrzutów sumienia

Jak widać, przyrządzenie niskokalorycznych i smacznych gofrów nie musi wiązać się z wyrzeczeniami. Nawet niewielkie zmiany mogą mieć pozytywny wpływ na sposób naszego odżywiania. Dietetyczne desery mogą być pierwszym krokiem do poprawy naszego zdrowia i samopoczucia.

A jeśli szukasz idealnej gofrownicy, zajrzyj na stronę https://www.neonet.pl/do-kuchni/gofrownice.html i wybierz model dla siebie.

Materiał partnera zewnętrznego