Cargo Sous Terrain
W ciągu najbliższych 15-20 lat, projekt Cargo Sous Terrain (CST) ma na celu dostarczanie towarów pod ziemią w Szwajcarii, od Jeziora Genewskiego do Jeziora Bodeńskiego | fot.: stock.adobe.com

Start projektu Cargo Sous Terrain w Szwajcarii

W Szwajcarii rozpoczęto realizację innowacyjnego projektu Cargo Sous Terrain (CST), który zakłada budowę ogólnokrajowej, podziemnej sieci kolejowej dla transportu towarowego. Projekt ten, finansowany prywatnie, ma na celu rewolucję w transporcie dóbr, zmniejszając ruch drogowy i emisję CO2. Sieć o wartości 30 miliardów franków szwajcarskich będzie integrować logistykę z przestrzenią publiczną poprzez wielofunkcyjne miejskie centra. Pomimo ambitnych założeń, projekt budzi pytania o jego wykonalność i wpływ na rozwój transportu i urbanistyki w Szwajcarii.

Czym jest Cargo Sous Terrain (CST)

Cargo Sous Terrain (CST) to planowany w Szwajcarii system logistyki podziemnej, który ma na celu stworzenie zautomatyzowanej sieci transportowej dla towarów. CST zakłada wykorzystanie pojazdów zasilanych indukcją elektromagnetyczną, działających w pełni zautomatyzowany sposób. Projekt ten ma na celu zmniejszenie ruchu drogowego i emisji CO2 poprzez efektywniejszy transport towarów.

Plany Cargo Sous Terrain (CST)

W ciągu najbliższych 15-20 lat, projekt Cargo Sous Terrain (CST) ma na celu dostarczanie towarów pod ziemią w Szwajcarii, od Jeziora Genewskiego do Jeziora Bodeńskiego. Prace budowlane na pierwszym odcinku, z kantonu Solothurn do Zurychu, mają rozpocząć się w ciągu trzech lat. Pierwsze pociągi CST mają ruszyć w 2031 r., przewożąc różnorodne towary. System oferuje efektywną dystrybucję towarów, minimalizując ilość przejazdów potrzebnych do dystrybucji na powierzchni.

Start prac Cargo Sous Terrain (CST)

Pierwszy odcinek projektu Cargo Sous Terrain o długości 70 km będzie kosztował 3,6 miliarda franków szwajcarskich. Spółka operacyjna szacuje, że cała sieć podziemnej kolei towarowej wyniesie ponad 30 miliardów franków. Jest to suma większa niż planowana na rozbudowę autostrad i kolei w Szwajcarii w najbliższych dekadach.

Redo

Sprawdź także

Anna Streżyńska: Polska jest dopiero uczniem w zakresie cyfryzacji

Polska wciąż znajduje się daleko poza czołówką najbardziej innowacyjnych państw świata. Zdaniem minister cyfryzacji Anny Streżyńskiej …