Archwium dla tagu: zakupy

Świąteczny nastrój kontrolowany

W okresie świątecznym rośnie zainteresowanie usługami marketingu sensorycznego. Sklepy chcą budować atmosferę, bo odpowiednio dobrane barwy, przyjemne zapachy i muzyka przyciągną klientów i skłoni ich do pozostania dłużej, w efekcie wydadzą więcej. Dwie trzecie decyzji podejmowanych przez konsumentów ma miejsce w punkcie handlowym lub usługowym. Właściwe zastosowanie marketingu sensorycznego sprawia, że sprzedaż wzrasta powyżej 30 …

Czytaj więcej »

Zwrot a reklamacja – kiedy możesz oddać towar?

Konsumenci często mylą pojęcia zwrotu i reklamacji. Myślą, że sklep ma obowiązek przyjąć towar nawet, jeżeli nie jest on wadliwy. Jednak okazuje się, że różnica między tymi dwoma pojęciami jest ogromna. Na czym polega? – Jeżeli kupujemy w sklepie tradycyjnym to przedsiębiorca, czyli sklep, nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu towaru …

Czytaj więcej »

Kupowanie na raty bez wychodzenia z domu

Centrum handlowe

Obecna trudna sytuacja ekonomiczna zmusza wiele osób do zaciągania różnego rodzaju kredytów. Mało kogo stać na to, by na przykład od razu wyposażyć nowo wybudowany dom, brakuje nawet na podstawowe wydatki, takie jak zakup lodówki. Wówczas dobrym rozwiązaniem jest zakup na raty, a jeszcze wygodniejszą formą, doskonałą zwłaszcza dla tych, …

Czytaj więcej »

Centra handlowe dopasowują się do nowych klientów

Do 2017 roku na polskim rynku przybędzie 2 mln mkw. powierzchni handlowej. Wraz ze wzrostem liczby centrów handlowych widać wyraźną zmianę zachowań klientów. Większość z nich to bywalcy, którzy centra traktują jako miejsca do spędzenia wolnego czasu i chętnie korzystają z ich oferty usług i rozrywki. Z kolei 30 proc. klientów to entuzjaści zakupów. …

Czytaj więcej »

Na zakupach ze stylistą?

Zakupy ze stylistą

Nie ilość się liczy lecz jakość. To mądre powiedzenie można odnieść do wielu sytuacji, obszarów naszego życia. Warto mieć kilku sprawdzonych przyjaciół, zamiast powierzchownych znajomości liczonych w dziesiątkach. Lepiej smakować, delektować się odrobiną dobrego jedzenia zamiast przejadać się fast foodami. Doceniamy wartość kilku mądrych zdań w porównaniu z natłokiem bzdur …

Czytaj więcej »

Sklepy kuszą nasze zmysły

Nie cena i potrzeba, ale zabiegi marketingowe coraz częściej powodują, że kupujemy dany produkt. W sklepach kuszą nas już nie tylko promocje ale i specjalne techniki, które oddziałują na nasze zmysły. W taki właśnie sposób działa marketing sensoryczny, który kusi. – Marketing sensoryczny to wszelkiego rodzaju działania marketingowe, które w …

Czytaj więcej »

Płeć ma coraz mniejszy wpływ na preferencje zakupowe

Katarzyna Czuchaj-Łagód

Kobiety, zwłaszcza młode, coraz częściej kupują produkty, które wedle powszechnego mniemania należą do tzw. męskich kategorii – samochody, dobre alkohole czy elektronikę. Panowie natomiast częściej skupiają się na własnym wyglądzie, stąd wskazują na zainteresowanie modą czy zdrowym stylem życia. Z raportu „Gender Factor – męskie branże w kobiecych rękach” wynika, że …

Czytaj więcej »