Archwium dla tagu: zarządzanie

Szef czy szefowa? Płeć ma znaczenie

Szef czy szefowa?

Kobiety i mężczyźni różnią się w sposobie zarządzania podwładnymi – wynika z badań przeprowadzonych przez IQS i agencję monitorowania mediów Newspoint. Dlatego płeć szefa ma znaczenia dla pracy całego zespołu. Wadą kobiet szefów jest emocjonalny styl zarządzania, mężczyzn – wytykanie błędów i zorientowanie bardziej na wynik niż na relacje z podwładnymi. W internetowych dyskusjach na temat przełożonych częściej …

Czytaj więcej »

Jak menedżer może motywować pracowników?

Motywowanie pracowników

Menedżerowie zachodzą w głowę, jak poprawić skuteczność swoich pracowników. Cały czas poszukują nowych rozwiązań. Względy finansowe i możliwości awansu już nie wystarczają, bo pracownik oczekuje dziś od pracy czegoś więcej: przyjaznej atmosfery i poczucia, że robi coś ważnego. Praca Polakom dostarcza coraz większej satysfakcji. Jak wynika z przeprowadzonego w ubiegłym …

Czytaj więcej »

Najbardziej pożądane stanowiska w branży lotniczej

Praca w lotnictwie

W ostatnich latach to właśnie transport lotniczy jest jedną z najprężniej rozwijających się dziedzin w gospodarce polskiej, jak i światowej. Dzieje się tak za sprawą wciąż doskonalonych technologii m.in z zakresu konstrukcji maszyn lotniczych, czy zarządzania ruchem w przestrzeni powietrznej. Jakie zawody w tym obszarze są najbardziej przyszłościowe? W branżach …

Czytaj więcej »

Kaizen – kilka kroków do doskonałej pracy

Filozofia Kaizen

Większość osób, czasami zupełnie podświadomie, boi się ich i związanych z nimi, niejednokrotnie dość negatywnych, konsekwencji. Gwałtowne modyfikacje w organizacji pracy w firmie wiążą się często ze stresem, niepewnością i strachem przed porażką. Jak pracodawca może poradzić sobie z obawami swojego zespołu? Zmiany rzadko spotykają się z entuzjastycznym przyjęciem ze …

Czytaj więcej »

Jak poprawić komunikację w zespole?

Komunikacja w zespole

Zbudowanie zespołu, który będzie umiał się ze sobą porozumieć i współpracować to nie lada wyzwanie, ponieważ potrzebne są osoby o różnych charakterach i cechach osobowości. Komunikacja wpływa na jakość i przebieg pracy zespołu. Im bardziej osoba zlecająca zadania potrafi komunikować polecenia, tym mniej czasu traci się na wyjaśnienia niedomówień. Podobnie dzieje …

Czytaj więcej »

Czas to pieniądz, czyli jak być dobrym strategiem na co dzień

Marcin Pietraszek, Czas to pieniądz. Jak oszczędzać czas i pieniądze

Niezależnie od tego, czy pracujemy w korporacji, w małej firmie czy prowadzimy własną działalność, codziennie jesteśmy strategami. Podejmujemy szereg małych i dużych decyzji dotyczących organizowania czasu pracy i wypoczynku, wydatków, kredytów. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że nasze przyzwyczajenia, schematy często przeszkadzają nam w efektywnej pracy i gospodarowaniu finansami. …

Czytaj więcej »

Metoda 5S – porządek sprzyja efektywności

Metoda S5

Czy metoda 5S naprawdę się firmom opłaca? Zazwyczaj tak, choć wiele zależy od determinacji menedżerów wprowadzających zmiany, a także od ich umiejętności, by skutecznie przekonać do nich pracowników. Bez tego trudno będzie mówić o sukcesach. Metoda 5S jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych podczas wdrażania koncepcji Lean Management w przedsiębiorstwie. …

Czytaj więcej »