Archwium dla tagu: zarządzanie

Dla kogo jest Zarządzanie? Studia pierwszego stopnia na kierunku Zarządzanie krok po kroku

studia zarządzanie

Niezależnie od wieku kandydata, wybór kierunku studiów nie jest najprostszym zadaniem. Młode osoby często są kierowane presją rówieśników, starsi studenci nie chcą natomiast zmarnować czasu poświęconego na edukację. Obie te grupy powinny dokładnie poznać przedmiot oraz cel studiów na danym kierunku, jak i zbadać potencjalny rynek pracy, do którego one …

Czytaj więcej »

Korzyści wynikające z wdrożenia systemu WMS w firmie

system wms w firmie

System WMS (ang. Warehouse Management System) to oprogramowanie, które służy do zarządzania magazynem. Korzyści z wdrożenia systemu WMS Poprawa efektywności pracy: Dzięki WMS możliwe jest automatyzowanie wielu procesów związanych z magazynem, co pozwala na zwiększenie wydajności pracy i skrócenie czasu realizacji zamówień. System umożliwia także precyzyjne zarządzanie zapasami, co pozwala …

Czytaj więcej »

Wszystko, co musisz wiedzieć, aby lepiej zarządzać swoją firmą

dziewczyna przed laptopem

Bardzo ważne jest to, aby systematycznie inwestować w szkolenia dla osób, które zatrudniasz. Tylko bezustanny rozwój jest w stanie sprawić, że Twoja firma będzie się rozwijać i zwiększać swoją efektywność oraz rentowność. Nie wiesz, na jakie szkolenie powinieneś wysłać swoich pracowników, aby zyskać pewność, że się ono zwróci? Nasza wskazówka …

Czytaj więcej »

Czy wszyscy mogą być turkusowi?

turkusowe zarządzanie

Turkusowa organizacja, turkusowe zarządzanie, turkusowa firma – takie określenia w ostatnich latach zyskują na popularności. Coraz więcej przedsiębiorstw interesuje się ideą turkusowej organizacji, starając się wprowadzać takie praktyki w codziennej działalności. Okazuje się jednak, że nie zawsze się w tej rzeczywistości odnajdują. Czy wszyscy mogą być turkusowi? Dlaczego firmy interesują …

Czytaj więcej »

Mentoring – miękki start i szybszy rozwój

mentoring

Mentoring, coaching – zdarza się, że pojęcia te używane są niemal zamiennie. To błąd, ponieważ od mentora wymaga się zupełnie innego przygotowania i przynajmniej częściowo odmiennych predyspozycji niż od coacha. Coaching bywa ostatnio ostro krytykowany, co wynika z faktu, że udzielaniem tego rodzaju wsparcia zajmują się osoby o bardzo różnych, …

Czytaj więcej »

Myśl strategicznie zamiast gasić pożary

myślenie strategiczne

Kiedy ostatnio znalazłeś w pracy czas na planowanie? Niestety, problemem zarówno szeregowych pracowników, jak i ich szefów, jest to, że są pochłonięci codzienną „bieżączką” lub „gaszeniem pożarów”. W konsekwencji nie mają czasu na wyznaczanie długofalowych celów i ustalanie sposobów ich osiągnięcia. W przypadku pracowników niższego szczebla (np. produkcyjnych, magazynowych lub …

Czytaj więcej »

Czy stresem można zarządzać?

zarządzanie stresem

Niektórzy starają się walczyć ze stresem, eliminując wszelkie jego przejawy. Inni działają pomimo stresu – usiłując ignorować jego oznaki. Każdy jednak narażony jest, przynajmniej od czasu do czasu, na sytuacje stresowe, ale też każdy może nauczyć się lepiej zarządzać swoim stresem. Jedna z pierwszych wątpliwości, jaka pojawia się często w …

Czytaj więcej »

Zarządzanie nadal w modzie

W Internecie można znaleźć mnóstwo komentarzy, z których wynika, że nie warto studiować zarządzania. Ma to być kierunek pozbawiony przyszłości i perspektyw. W rzeczywistości zarządzanie wciąż jest jednym z najbardziej obleganych kierunków i każdego roku tysiące maturzystów starają się o przyjęcie na ten kierunek. Jak jest zatem faktycznie, skoro moda …

Czytaj więcej »

Czy HR Business Partnering w Polsce jest fikcją?

Z jednej strony, pojęcie HR Business Partneringu stało się po prostu modne. Z drugiej, pojawiają się głosy, że model ten w wielu polskich firmach się nie sprawdził. Czy można jednak ocenić skuteczność systemu, który w wielu przedsiębiorstwach wprowadzony został jedynie „na papierze”? Być HR biznes partnerem – to brzmi dumnie. …

Czytaj więcej »

Jak rozmawiać z pracownikami, czyli ściąga ze skutecznej komunikacji

Błędy komunikacyjne w firmie

Każdy z nas wie, jak trudna jest praca z ludźmi. Jeśli dodatkowo zajmujemy stanowisko kierownicze, zadanie staje się jeszcze trudniejsze. Wysoki poziom odpowiedzialności, stresujące sytuacje i problemy komunikacyjne to codzienność menadżera. Jeśli jednak będziemy pamiętali o kilku zasadach, łatwiej będzie osiągnąć porozumienie z podwładnymi. Informacja kluczem do sukcesu Pracownik musi …

Czytaj więcej »