Widoczność w Internecie ma ogromne znaczenie. Można oferować usługi najwyższej jakości, ale jeśli nie uda się nimi dotrzeć do określonych grup odbiorców, to wyniki nie będą zadowalające. Dlatego jednym z najważniejszych czynników marketingu internetowego jest zadbanie o odpowiednie pozycjonowanie. Obecnie jednym z najskuteczniejszych i tanich sposobów promowania witryny w Internecie są artykuły sponsorowane, przygotowywane i publikowane przez specjalistów na zewnętrznych portalach.
Jeżeli ktoś w dzisiejszych czasach chce zaistnieć na konkurencyjnym rynku, to bezwzględnie powinien zadbać, żeby jego strona wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwarki internetowej.
Jak działają artykuły sponsorowane?
Proces od strony klienta nie jest skomplikowany. Wystarczy skontaktować się z odpowiednio wykwalifikowaną agencją, zajmującą się marketingiem treści, a jej specjaliści opracują odpowiednią strategię działania, biorąc pod uwagę takie kwestie jak:
- rodzaj usługi/produktów,
- grupa docelowa,
- budżet na promocję.
Następnie wyszukuje się zewnętrzne portale o wysokiej atrakcyjności względem algorytmów indeksowania wyszukiwarek internetowych i zamieszcza się na nich sponsorowane artykuły o interesujących treściach dla jego odbiorców. W takim tekście zamieszcza się link odnoszący do promowanej strony internetowej.
W dużym uproszczeniu właśnie ten sposób buduje się wiarygodność i atrakcyjność strony internetowej. Więcej o tym można dowiedzieć się na: https://prposting.com/pl/blog. Odpowiednio przeprowadzona kampania link buildingu z wykorzystaniem takich artykułów sponsorowanych sprawi, że algorytmy wyszukiwarki będą coraz lepiej oceniać wybraną stronę i jeżeli ktoś wpisze w wyszukiwarce konkretne słowo kluczowe odnoszące się do tego, czego poszukuje, to wśród wyników coraz bardziej będzie widać właśnie tę stronę, która została poddana procesowi pozycjonowania z wykorzystaniem artykułów sponsorowanych.
Dlaczego pozycjonowanie jest aż tak istotne?
Praktycznie każdy internauta poszukujący w sieci konkretnych treści korzysta z popularnej wyszukiwarki internetowej, gdzie wpisuje słowo kluczowe odpowiadające jego potrzebom – np. „laptopy”.
Po wpisaniu tego słowa wyszukiwarka przeszuka sieć i wyświetli wszystkie sklepy oferujące laptopy i inne witryny traktujące o tej tematyce. Przeciętny internauta skupia się na pierwszej stronie wyników i najczęściej wybiera jedną z 5-10 pierwszych pozycji. Celem pozycjonowania jest trafienie jak najwyżej, żeby potencjalny klient zauważył daną stronę. Jeżeli optymalizacja się powiedzie i ludzie zaczną zauważać promowaną witrynę, to z czasem już sam ruch organiczny samoczynnie napędza jej wartościowość względem algorytmów.
Dlatego właśnie artykuły sponsorowane cieszą się taką popularnością. To relatywnie tani sposób marketingu, zapewniający długofalowe efekty.
Materiał partnera