sprzedaż samochodu
Ustal sobie minimalną wartość, za którą chcesz sprzedać auto. W przypadku nieugiętych negocjatorów warto mieć  w zanadrzu dodatki, np. komplet opon zimowych czy jakieś akcesoria samochodowe | fot.: Fotolia
Strona główna / Technologia / Motoryzacja / Sprzedaż prywatnego samochodu. Jak się do tego zabrać?

Sprzedaż prywatnego samochodu. Jak się do tego zabrać?

Kiedy już zdecydowałeś się na zakup nowego auta, przyszedł czas na pozbycie się tego, którym jeździłeś do tej pory. Niby nic prostszego, ale w praktyce często okazuje się, że po nasze auto nie stoi wcale kolejka klientów, gotowych zapłacić każdą, podaną przez ciebie cenę. Jak zatem zwiększyć swoje szanse na sfinalizowanie transakcji z satysfakcją dla obu stron?

Zrób rozeznanie

Dobre przygotowanie to podstawa każdej udanej transakcji sprzedażowej. Warto poświęcić na początku trochę więcej czasu na rozeznanie się w podobnych ofertach na rynku, niż tracić go później na bezowocne wyczekiwanie na klienta. Zacznij więc od przeglądu Internetu: wyszukaj sprawdzone i pewne portale specjalizujące się w sprzedaży aut. Znajdź swoją markę i rocznik auta, poczytaj opisy stanu technicznego, przebieg i inne parametry. Zwróć uwagę na szczegóły – dzięki temu określisz przedział cenowy, za jaki możesz sprzedać swoje auto. Nie warto w tym przypadku zawyżać ceny, bo to zniechęci potencjalnych kupców – każdy z nas dysponuje dostępem do tych samych portali internetowych.

Przygotuj opis auta

To kolejny krok do sukcesu. Zbierz wszystkie informacje o swoim samochodzie, które mogą być przydatne nowemu właścicielowi. Im bardziej szczegółowy będzie opis, tym lepiej. Uwzględnij w nim historię napraw i ewentualnych kolizji – nie warto w tym przypadku kłamać, bo prawda i tak wyjdzie na jaw przy oglądaniu auta. Opis powinien odpowiadać stanowi faktycznemu: wszelkie zarysowania lakieru, odpryski i ślady użytkowania powinny być również opisane.

Pamiętaj, że kupuje się oczami

Warto zainwestować w profesjonalne czyszczenie auta, nie tylko z zewnątrz, ale i w środku. Oczywiście, umycie, wypolerowanie, a nawet nawoskowanie lakieru to podstawa. Pamiętaj o umyciu szyb, zarówno w na zewnątrz, jak i w środku. Jeśli tylko możesz sobie na to pozwolić, oddaj swoje auto w profesjonalne ręce – kompleksowe czyszczenie i wypranie tapicerki sprawi, że samochód będzie wyglądał na świeży i zadbany. Zwróć też uwagę na przetarcia materiału w miejscach, które każdy kierowca dotyka najczęściej, czyli na kierownicy i gałce zmiany biegów. Jeśli materiał jest zniszczony lub przetarty warto rozważyć ich wymianę lub nawet zlecenie profesjonaliście obszycie ich skórą. Taka inwestycja może nam się zwrócić w momencie sprzedaży auta.

Zrób dobre zdjęcia i działaj

Nic tak nie opóźnia sprzedaży auta, jak niewyraźne i byle jakie zdjęcia. Pomyśl o tym, zanim zamieścisz ogłoszenie w Internecie. Zdjęcia powinny być dobrej jakości, czyli o wysokiej rozdzielczości i zrobione dobrym aparatem. Zrób zdjęcia zarówno wnętrza, jak i całego auta. Nie bój się zamieszczać zdjęć ewentualnych uszkodzeń karoserii – takie szkody mogą tylko nieznacznie wpłynąć na obniżenie ceny auta, a klient doceni Twoją szczerość i uczciwość. Kiedy zdjęcia i opis są już gotowe wystarczy, że zamieścisz swoją ofertę na wybranych przez siebie stronach internetowych. Nie bój się również korzystać z pomocy mediów społecznościowych – to dobry sposób na dotarcie do potencjalnych klientów.

Teraz wystarczy już tylko czekać na zgłoszenia. Nie bądź jednak zdziwiony, że większość kupujących będzie negocjować cenę, niektórzy nawet przed obejrzeniem auta. Warto się na to przygotować. Ustal sobie minimalną wartość, za którą chcesz sprzedać auto. W przypadku nieugiętych negocjatorów warto mieć  w zanadrzu dodatki, np. komplet opon zimowych czy jakieś akcesoria samochodowe.

KCK

Sprawdź także

negocjowanie umowy o prace

Negocjowanie umowy to sztuka. Jak ugrać to, na czym nam zależy?

Niewystarczające pieniądze – to powód, dla którego zmieniamy pracę. Chcemy zarabiać lepiej, ale jednocześnie zarobki …