W uliczkach studia Paramount zwiedzających kusiły witryny miejsc prezentujących historyczne materiały dotyczące marki | fot.: Volvo

Volvo celebruje 60-lecie obecności w USA w sercu Hollywood

To szczególny rok dla szwedzkiego producenta samochodów Volvo. Poza wprowadzeniem zapowiadającego nową gamę modelową XC90 to także rok jubileuszowy. Tej jesieni mija 60 lat od kiedy samochody Volvo są sprzedawane w Stanach Zjednoczonych.

Wyjątkowe okazje wymagają wyjątkowej oprawy. I tej również nie zabrakło podczas unikalnej imprezy w sercu miasteczka-studia filmowego wytwórni Paramount Pictures w Los Angeles. Trzystu właścicieli samochodów Volvo, przedstawicieli sieci sprzedaży oraz mediów na terenie hollywoodzkiego studia przywitał słynny prezenter i miłośnik motoryzacji Jay Leno. Tę scenerię wybrano nieprzypadkowo – otoczenie studia filmowego podkreślało wpływ samochodów Volvo na amerykańską kulturę.

Wisienką na torcie były prezentowane auta, które odegrały kluczową rolę w historii Volvo. Pokazano pierwszy model wyposażony w dach – PV4 z 1928 r., PV444 z 1955 r. – pierwszy model eksportowany do USA, P1800S z 1967 r. – czyli filmowe auto słynnego Rogera Moore’a z serialu „Święty” oraz najnowszy flagowy SUV XC90.

W uliczkach studia Paramount zwiedzających kusiły witryny miejsc prezentujących historyczne materiały dotyczące marki. W Volvo Cars Art Gallery obejrzeć można było serię zdjęć inspirowanych twórczością Juliusa Shulmana – amerykańskiego fotografa architektury. Zdjęcia z danych lat oraz te zrobione współcześnie i stylizowane, tak aby przypominać oryginały podkreślały drogę, jaką przez lata przeszła marka Volvo.

Goście mieli także możliwość poznania kreacji reklamowych z dawnych lat z kolekcji Volvo Cars History Museum. Audiofilów przyciągnął Bowers & Wilkins Listening Room, gdzie w odosobnionej przestrzeni mogli docenić kunszt technologii wykorzystywanej do tworzenia 1,400-watowego system nagłośnienia montowanego w najnowszym Volvo XC90.

– Od wielu pokoleń marka Volvo zajmuje wyjątkowe miejsce w sercach Amerykanów – powiedział Lex Kerssemakers,  prezes amerykańskiego oddziału Volvo Cars. Wielu z nich pamięta czasy wożenia przez rodziców na tylnej kanapie ich Volvo. Inni w szwedzkim aucie uczyli się prowadzić. Z nimi wszystkimi pragniemy dziś uczcić doświadczenia z naszą marką poznając nowe spektrum doznań z obcowania z Volvo, które jest bardziej luksusowe niż kiedykolwiek.

@media.volvo.pl

Sprawdź także

BMW i3

Najtańsze hybrydy w Polsce – ile kosztuje oszczędzanie?

Samochody z napędem hybrydowym od lat zdobywają coraz większą popularność. Ostatnie wyniki sprzedaży pokazały, że …