Społeczeństwo

15% klientów nie wie, jaką ma kartę w portfelu

Przy wyborze konta i karty Polacy kierują się ceną, ale gdy bank wprowadzi podwyżki rozglądają się za ofertą konkurencji. Federacja Konsumentów zwraca uwagę, że niestety nie orientujemy się w mechanizmach rządzących rynkiem kart płatniczych. 15% z nas nie wie nawet jakiego typu ma kartę w portfelu. – Przywiązujemy dużą wagę …

Czytaj więcej »

Różne oblicza alkoholizmu – fakty i mity

Różne oblicza alkoholizmu

Znamy wiele jego gatunków. Spotykamy go w różnych miejscach i przy różnych okazjach. Nieobcy jest nam stan upojenia, podobnie jak jego konsekwencje – z autopsji, obserwacji lub opowieści. Alkohol to trwały element gastronomii i kultury, a zarazem częsta przyczyna destrukcyjnych uzależnień. Alkoholizm również nie jest zjawiskiem nowym, jednak co w …

Czytaj więcej »

Taktyka praktyka – jak strategicznie ogarnąć prezenty na święta

Przedświąteczny czas kojarzy się pośpiechem, kupowaniem prezentów na ostatni moment i przerażeniem po sprawdzeniu stanu konta. Da się jednak tego uniknąć. Kodyrabatowe.pl radzą jak na okres świątecznych przygotowań zamienić się w stratega, by zaoszczędzić czas, stres i pieniądze.  Prezenty kupowane na ostatni moment w zatłoczonym centrum handlowym, gdy robi się …

Czytaj więcej »

Zima nie sprzyja miłości

Bliskość fizyczna spaja i umacnia związek

Wiele osób przyznaje, że jesienią i zimą ma dużo mniejszą ochotę na seks. Krótsze dni, ograniczona ilość słońca, w tym także witaminy D, przekładają się na gorsze samopoczucie, bóle głowy, zmęczenie, rozdrażnienie, ospałość, a co za tym idzie – spadek libido. W tym czasie trzeba więc szczególnie zadbać o jak najlepsze relacje z partnerem, …

Czytaj więcej »

Świąteczny nastrój kontrolowany

W okresie świątecznym rośnie zainteresowanie usługami marketingu sensorycznego. Sklepy chcą budować atmosferę, bo odpowiednio dobrane barwy, przyjemne zapachy i muzyka przyciągną klientów i skłoni ich do pozostania dłużej, w efekcie wydadzą więcej. Dwie trzecie decyzji podejmowanych przez konsumentów ma miejsce w punkcie handlowym lub usługowym. Właściwe zastosowanie marketingu sensorycznego sprawia, że sprzedaż wzrasta powyżej 30 …

Czytaj więcej »

Stereotyp „kobiety pijącej” a rzeczywistość

stereotyp kobiety pijacej

Alkohol przez setki lat, jeśli nawet nie przez tysiąclecia, był domeną mężczyzn. Przynajmniej w ogólnym przekazie. Obecnie jednak zjawiskiem spotykanym coraz częściej jest „kobieta pijąca”. A chodzi nie tylko o problem alkoholizmu, który jest chorobą. Zupełnie oddzielną kwestią są stereotypy towarzyszące temu zagadnieniu. W niektórych środowiskach nadal panuje pogląd, że …

Czytaj więcej »

Millenialsi to trudny klient

Millenialsi na zakupach

Millenialsi, czyli pokolenie urodzone w latach 1980–2000, chętnie zaspokajają swoje potrzeby konsumenckie, nie należą jednak do łatwych klientów. Nie ufają tradycyjnym mediom i nie sugerują się reklamą. Autorytetami są dla nich blogerzy i eksperci w danych dziedzinach. Przy zakupach chętnie też zasięgają opinii rodziców i przyjaciół. Najlepszym sposobem dotarcia do nich są media społecznościowe. Millenialsi, nazywani także …

Czytaj więcej »

Biegam bo lubię

W naszym kraju biega prawie tyle samo mężczyzn (52%), co kobiet (48%). Nieco inaczej wygląda to w przypadku startów w biegach masowych – tu udział deklaruje już więcej panów (60%). Biegacze mają od 25 do 39 lat – wynika z badania „Zwyczaje biegaczy w Polsce”* przeprowadzone przez agencję badawczą PBS …

Czytaj więcej »

Programy kulinarne biją rekordy popularności

Odcinki kulinarnych programów przyciągają przed ekrany miliony widzów, są także szeroko komentowane w mediach społecznościowych. Jednak większą popularnością internautów cieszą się jurorzy niż uczestnicy programów. Prym wiedzie Magda Gessler – w ciągu ostatniego miesiąca pojawiło się o niej 3,2 tys. wzmianek. – Moda na gotowanie do Polski zawitała jakiś czas temu wraz z emisją …

Czytaj więcej »