własny kanał na youtube
Prowadzenie kanału na YouTubie wymaga wiele cierpliwości i systematyczności. Chcąc zaistnieć w sieci, trzeba będzie poświęcić trochę czasu i pracy. Przyda się również ciekawy pomysł | fot.: Fotolia

Jak zaistnieć na YouTubie?

YouTube od wielu lat bije rekordy popularności wśród internautów z całego świata. Kiedyś postrzegany był głównie jako strona z muzyką, dziś to także miejsce, w którym każdy może podzielić się swoją pasją, talentem, poczuciem humoru czy wiedzą.

Szacuje się, że na YouTube istnieje ponad miliard kanałów. Czy da się jeszcze zaistnieć, mając tak dużą konkurencję?

Trudne początki?

Wiele osób marzy o karierze na YouTubie. Założenie konta to kwestia kilku chwil, popularność buduje się znacznie dłużej. W pierwszej kolejności trzeba jednak postawić sobie pewne cele, które będą pewnego rodzaju drogowskazem kierującym do sukcesu.

Każdy początkujący YouTuber musi zdać sobie sprawę z tego, że lojalna widownia nie pojawi się od razu, a popularność nie spada z nieba. To proces, który wymaga czasu, choć istnieją sposoby, aby go znacznie skrócić.

Jednym z nich jest optymalizacja kanału pod kątem SEO. Ekspert z warszawskiej agencji MiroMind radzi, żeby rozpocząć od wyboru słów kluczowych. Nie potrzeba żadnych specjalistycznych narzędzi, wystarczy wyszukiwarka Google, w którą wpisujemy poszczególne hasła i sprawdzamy ich popularność.

Żadna implementacja SEO jednak nie pomoże, jeśli kanał nie będzie zawierał treści.

Pomysł nie jest najważniejszy

Jeszcze do niedawna połową sukcesu był oryginalny pomysł, dziś nie stanowi on nawet jednej czwartej. Oczywiście nadal jest on bardzo ważny, ale wcale nie musi być innowacyjny. Najlepiej jest bowiem nagrywać filmy związane z pasją. Wówczas kręcenie będzie czystą przyjemnością, a tematy szybko się nie skończą.

Warto mieć jednak pomysł na siebie. Chodzi o sposób przedstawiania treści. Wartość wizualna musi być dla widza atrakcyjna, dlatego przed nagraniem filmu dobrze jest zaplanować poszczególne ujęcia. Ułatwi to późniejszą edycję, a całość będzie spójna. Nie istnieje żadna złota reguła, wszystko zależy od profilu kanału.

Jakość na poziomie

Widzowie są niestety w tej kwestii bezwzględni. Filmy dobrej jakości są znacznie częściej oglądane niż te kręcone w rozdzielczości przypominającej Minecrafta. Oczywiście dzisiejsze minimum sprzętowe posiada praktycznie każdy telefon komórkowy, ale im urządzenie bardziej profesjonalne, tym lepiej.

Na początku nie ma sensu inwestować w aparat z wyższej półki, dodatkowe obiektywy, czy drona. Mało kogo stać na wydatek rzędu kilkunastu tysięcy. Lepiej zainwestować w profesjonalny program do edycji lub kurs montażu, choć nie jest to wcale wymagane. Większość popularnych YouTuberów to samouki, którzy zaczynali od zera.

Promuj!

Masz już kilka filmów na kanale? Zacznij je intensywnie promować. Dzięki temu dotrzesz do szerszego grona odbiorców i powoli zaczniesz istnieć na YouTubowym podwórku. Nie zrażaj się małą ilością wyświetleń na początku i regularnie dodawaj nowe filmy. Zarówno widzowie, jak i algorytmy lubią systematyczność, dlatego nie warto ich zaniedbywać.

Najprościej promować swój kanał na Facebooku. Wcale nie trzeba w tym celu zakładać osobnego konta, choć wygląda to o wiele bardziej profesjonalnie niż udostępnianie treści z konta prywatnego.

Jeśli naprawdę chcesz zaistnieć, zapomnij o kupowaniu polubień. Lepiej zainwestować w kampanię i zdobyć lojalnych i przede wszystkim prawdziwych obserwatorów. Taką kampanię można dostosować do wieku odbiorców, miejsca zamieszkania czy zainteresowań. Ustal swój dzienny budżet i rozpocznij autopromocję.

Zrywaj owoce z drzewa korzyści

Każdy YouTuber przyzna, że na samym kanale ciężko zarobić, szczególnie na początku. Wyrobienie własnej marki to zabieg długotrwały, na szczęście istnieją inne sposoby na dodatkowy przychód.

Jednym z nich jest rejestracja w Patronite – stronie, na której twórcy otrzymują wsparcie finansowe od swoich fanów. Podstawą jest oczywiście wartościowy content kanału oraz wystarczająca ilość filmów, dlatego zaleca się skorzystanie z tej opcji mniej więcej po roku twórczości.

YouTuberzy bardzo często współpracują również z markami, które same się do nich zgłaszają z propozycją promowania swojego produktu lub usługi. Jedni uważają to za sprzedanie się, inni za możliwość rozwoju. Warunek: promowany produkt musi być tematycznie związany z zawartością kanału.

Prowadzenie kanału na YouTubie wymaga wiele cierpliwości i systematyczności. Chcąc zaistnieć w sieci, trzeba będzie poświęcić trochę czasu i pracy. Przyda się również ciekawy pomysł. YouTube posiada ogromny potencjał, który warto wykorzystać, a jeśli jest to przy okazji Twoje marzenie, spróbuj!

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

kurs pozycjonowania

Dlaczego warto zdecydować się w kurs pozycjonowania?

Marketing internetowy, jak i związana z nim branża e-commerce od kilku lat stale się rozwija. …