siłownia
Stretching ma małą intensywność oraz można go stosować jako jednostkę regeneracyjną | fot.: materiał partnera

Jakie ćwiczenia na prosty kręgosłup wykonywać?

Coraz częściej mówi się, że w przypadku osób, które mają pracę siedzącą występują problemy z kręgosłupem oraz ciało wymaga rozciągania. W poniższym wpisie znajdziesz informacje jak ważne jest rozciaganie calego ciala oraz jaki trening można wykonywać, aby pobudzić mięśnie do małego wysiłku. 

Rozciąganie całego ciała – na czym polega?

Choć niektórym może się wydawać to bardzo łatwe, rozciaganie calego ciala wymaga wyczucia i precyzji. Celem jest poprawa elastyczności mięśni oraz gibkości całego ciała. Stretching ma małą intensywność oraz można go stosować jako jednostkę regeneracyjną. Wykonując rozciąganie warto zaangażować całe ciało oraz uspokoić swój umysł. Nawet taki trening robiony raz w tygodniu może pomóc w walce o lepszą sylwetkę oraz chronić przez urazami. 

Rozciąganie można wykonywać:

  • po wykonanym treningu,
  • jako osobny trening,
  • gdy celem treningu jest bycie: rozciągniętym, gibkim i elastycznym,
  • jako profilaktykę przed urazami oraz do wzmocnienia ciała i mięśni np. klatki piersiowej,
  • aby wysmuklić ciało.

Regularny trening poprawia ogólną postawę ciała, zwiększa zakres ruchów. Bóle stawów i mięśni są również mniejsze. Stretching często jest również formą rehabilitacji.

Do zalet rozciągania zalicza się:

• poprawę krążenia, zwiększeniu przepływu krwi oraz substancji odżywczych do mięśni, 
• wzmocnienie ścięgien i polepszenie ukrwienia mięśni,
• poprawa siły mięśni,
• przyśpieszenie procesu regeneracji mięśni,
• pomoc w odprężeniu organizmu,
• pomoc w odzyskaniu energii,
• poprawę koordynacji ruchowej,
• redukcję stresu,
• likwidację napięcia w całym ciele,
• zwiększenie świadomości własnego ciała.
• zmniejszenie ryzyka wystąpienia urazów oraz kontuzji podczas regularnych treningów.

Zestaw ćwiczeń rozciągających – co wykonywać?

Sprawdź koniecznie zajęcia na mobilność tj. zajęcia jogi, czy stretching. Z pewnością nie każdemu przypadną one w pierwszej chwili do gustu, ale potrzebny jest czas i regularność, aby zacząć widzieć efekty, nie tylko takie jak lepsze rozciąganie, ale wpływ na cały organizm. 

Do najbardziej popularnych ćwiczeń na rozciągnięcie zaliczają się np.:

  • opuszczenie ciała do przodu i próba dotknięcia palców u stóp. Co ważne należy to robić tylko do uczucia delikatnego bólu
  • nogi za głowę, w leżeniu tyłem zarzuca się nogi za głowę i próbuje dotknąć palcami stóp podłoża
  • podczas leżenia tyłem przyciągnięcie kolana do klatki i łapiemy nogi rękami
  • głęboki przysiad – siadamy tak nisko jak to możliwe
  • pies z głową w dół, w tej pozycji warto dodać lekkie skręty w dwie strony

Czy rozciąganie jest w Waszym zestawie treningowym?

Materiał partnera

Sprawdź także

dziewczyna biegająca zimą

My się zimy nie boimy… Czyli, jak ubrać się do biegania zimą?

Z perspektywy początkującego biegacza, uprawianie tego sportu zimą, to wyczyn na miarę zdobycia Mont Everest’u. …