kobieta projektująca na papierze materiały graficzne
Trzeba mieć na uwadze, że ulotki, jak wskazuje sama ich nazwa, są środkiem dość „ulotnym” – liczy się każda sekunda, jaką nasz odbiorca poświęci na zapoznanie się z jej treścią | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Druk ulotek

Ulotki są stałym elementem marketingowego krajobrazu. Trudno obecnie przejść przez główne ulice miast nie zostając „obdarowanym” kilkoma albo nawet kilkunastoma połyskującymi ulotkami.

Czym powinna się charakteryzować dobra ulotka?

Ulotki są skutecznym środkiem reklamowym, który można zaprojektować oraz wykonać dość niewielkim kosztem. Druk ulotek jest jednym z pierwszych działań, które realizuje się w przypadku rozpoczynania akcji promocyjnej jakiegoś eventu, nowego produktu lub usługi.

Jednak skuteczność ulotek jako nośnika reklamy i promocji zależy co najmniej od kilku aspektów.

Punktem wyjścia jest projekt graficzny. To samo sedno sukcesu. Szata graficzna powinna cieszyć oko każdego, kto zwróci na nią uwagę. Musi intrygować i jednocześnie być adekwatna w stosunku do tego, co promuje/reklamuje. Każde niedociągnięcie w tych kwestiach zostanie bardzo szybko wychwycone przez osobę zapoznającą się z ulotką, co przekreśli wszystkie pozostałe starania.

Ważna nie tylko forma, ale i treść

Nie mniej ważną sprawą w przypadku ulotek jest ich treść. Powinna ona być zwięzła i chwytliwa. Trzeba mieć na uwadze, że ulotki, jak wskazuje sama ich nazwa, są środkiem dość „ulotnym” – liczy się każda sekunda, jaką nasz odbiorca poświęci na zapoznanie się z jej treścią. Lapidarność przekazu powinna zatem iść w parze z błyskotliwością, przy jednoczesnym wystrzeganiu się sytuacji, w której na ulotce zabraknie istotnych z punktu widzenia klienta informacji.

Należy również pamiętać o tym, by wybrać odpowiedni format ulotki, a także papier, na którym zostanie ona wydrukowana. Ulotki większego formatu dobrze sprawdzą się w sytuacji, kiedy musimy na nie nanieść jakieś dodatkowe informacje, np. trasę dojazdu do miejsca. Dylemat „papier matowy czy błyszczący” rozwiąże namysł nad charakterem tego, co zamierzamy promować.

Jeśli mamy już gotowy projekt oprawy graficznej ulotki z jej stosowną treścią, zdecydowaliśmy się na dany format oraz papier, to możemy zastanowić się nad samym jej wykonaniem.

Co brać pod uwagę przy zlecaniu wykonania ulotek?

Głównym czynnikiem, który należy rozpatrywać przy opcji „druk ulotek”, jest stosunek jakości wykonania do końcowej ceny, jaką trzeba zapłacić za określony nakład.  Jeśli zdecydujemy się ciąć wydatki kosztem jakości, wówczas możemy osiągnąć efekt przeciwny do zamierzonego. Zamiast przyciągnąć uczestnika/klienta, możemy go zniechęcić i wzbudzić w nim zażenowanie, które będzie związane z poczuciem obcowania z tandetnym produktem. Takie negatywne nastawienie może nigdy nie zniknąć.

Dlatego zlecając druk ulotek, warto zaufać profesjonalnym drukarniom, które dysponują wysokiej jakości sprzętem oraz personelem o odpowiednich kwalifikacjach.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

dmuchańce reklama

Starannie zaprojektowane dmuchańce, które wpływają na lepszą rozpoznawalność przedsiębiorstwa 

Przedsiębiorcy, którzy decydują się na skorzystanie z usług producenta dmuchańców, bardzo często używają przygotowanych projektów …