Planowanie w firmie
Bardzo często kluczem do sukcesu okazują się pracownicy. Jeżeli nasza firma opiera się na sprzedaży bezpośredniej, nie powinniśmy żałować środków finansowych na zatrudnienie najlepszej kadry | fot.: Fotolia

5 rzeczy, o których musisz pamiętać, planując swój biznes

Kto z nas nie marzył o założeniu własnej firmy? Niemal każdy choć raz w życiu pomyślał, jak wspaniale byłoby być szefem siebie samego. Jednak zanim to nastąpi, należy przejść przez wiele formalności oraz nie zapominać o realiach polskiego rynku, z którego łatwo wypaść. O jakich podstawach należy pamiętać, planując założenie własnej firmy?

1. Wyznacz cele oraz zadbaj o marketing!

Założenie własnej firmy warto zacząć od dobrego pomysłu. Dużą szansę na sukces mają osoby, które w swoich działaniach kierują się pasją, a ich produkt odpowiada dotąd niezaspokojonym potrzebom konsumentów. Jeżeli będziemy pewni, że to, co robimy, jest potrzebne i dołożymy wszelkich starań, aby oddać w ręce klientów najlepszy możliwy towar lub usługę, wówczas można mówić o połowie sukcesu. Jednak perfekcyjnie przygotowana oferta nie zyska grona klientów, kiedy właściciel nie zadba o właściwą promocję. Powinniśmy pamiętać, że nie w każdym przypadku najważniejsza będzie reklama w social mediach czy filmy promocyjne. Kanał komunikacji oraz narzędzia powinny być dostosowane do odbiorcy.

Najlepiej posiłkować się przykładem. Załóżmy, że nasz biznesplan zakłada otwarcie oddziału piekarni w małej miejscowości. W takiej sytuacji pasja i włożenie serca w tworzone wypieki będą rzeczywistym kluczem do sukcesu. Natomiast najefektywniejszy może okazać się marketing szeptany. Jednym z działań może być wyjście do mieszkańców z poczęstunkiem w postaci minipączków. Innym rozwiązaniem będzie poproszenie klientów o polecenie wypieków znajomym. W niewielkich miejscowościach informacje rozpowszechniają się w zaskakującym tempie. Dlatego też prośba kierowana do konsumentów może okazać się niepotrzebne. Oczywiście warto zadbać o odpowiednią stronę internetową, profile w mediach społecznościowych czy też ulotki i banery informujące o otwarciu.

2. Odpowiednia kadra pracownicza

Bardzo często kluczem do sukcesu okazują się pracownicy. Jeżeli nasza firma opiera się na sprzedaży bezpośredniej, nie powinniśmy żałować środków finansowych na zatrudnienie najlepszej kadry. Tak samo sytuacja wygląda w przypadku produkcji. Kiedy pracownik nie włoży serca w to, co robi lub nie będzie odpowiednio zmotywowany, wówczas może stracić na tym wyłącznie właściciel przedsiębiorstwa. Jednym z czynników budowania pozytywnego wizerunku firmy jest kadra pracownicza oraz to, jak wyrażają się o pracodawcy poza miejscem zatrudnienia.

W przypadku piekarni w małej miejscowości największe znaczenie mają sprzedawcy. Najlepiej zadbać o zatrudnienie osoby znanej mieszkańcom oraz przez nich lubianej. Dzięki temu klienci z pewnością będą chętniej wracali do nas po pieczywo.

3. Dobra lokalizacja!

Jeżeli nasz pomysł na biznes zakłada bezpośredni kontakt z klientami oraz sprzedaż towarów lub usług, powinniśmy zadbać o lokal w odpowiednim miejscu. Jednak ważna będzie nie tylko lokalizacja, ale również wnętrze. Dlatego też właściciele firm bardzo często zatrudniają specjalistów, których zadaniem jest aranżacja biura czy też sklepu. Jeśli chodzi o lokalizację, warto zadbać o to, abyśmy byli widoczni dla potencjalnego klienta. Kiedy nie uda się wynająć pomieszczenia w pobliżu centrum, powinniśmy rozwiesić ulotki oraz banery informujące o nowym miejscu.

Posiłkując się przykładem piekarni w małej miejscowości, w tym przypadku warto skupić się na miejscach w pobliżu szkoły czy też kościoła. Na co dzień to uczniowie będą najczęstszymi klientami. Często zdarza się również, że po wyjściu z porannej mszy mieszkańcy udają się na zakupy. Bez wątpienia im dalej od centrum, tym mniejsza dostępność produktów dla klientów. Przynajmniej w tym konkretnym przypadku.

4. Dbaj o rozwój firmy oraz kwalifikacje pracowników!

Kluczem do sukcesu mogą okazać się również kwalifikacje pracowników. Bez wątpienia sprzedawcy powinni potrafić obsłużyć terminale płatnicze oraz najnowsze metody płatności. Pracownicy biurowi muszą aktualizować swoją wiedzę przez udział w szkoleniach, aby świadczyć klientom najwyższej jakości usługi i przyczynić się tym samym do rozwoju przedsiębiorstwa. Warto również doskonalić kwalifikacje pracowników, którzy nie mają bezpośredniego kontaktu z konsumentami. W przypadku zakładów produkcyjnych będzie miało to istotny wpływ na jakość wytwarzanych produktów oraz czas dostarczenia ich z taśmy na sklepowe półki.

Jeżeli odniesiemy się do przykładu piekarni w małej miejscowości, istotne będą kwalifikacje piekarzy oraz sprzedawcy. Warto również po pierwszym sukcesie rozszerzyć ofertę o wyroby cukiernicze, które powinny zapewnić jeszcze większy zysk. Nie można trzymać się kurczowo jednej koncepcji! Obecnie ceni się elastyczność ofert i zdolność dopasowania firm do obecnych warunków rynkowych.

porównywarka pożyczek

5. Zadbaj o odpowiedni kapitał finansowy!

Aby móc wdrożyć w życie biznesplan, musimy posiadać odpowiedni kapitał finansowy. Bez tego nie będzie możliwy wynajem interesującego nas lokalu, zatrudnienie kadry, wprowadzenie skutecznego marketingu czy też rozwój kwalifikacji. Jeżeli nie dysponujemy odpowiednią kwotą na start, warto pomyśleć o różnych źródłach wsparcia finansowego. Wśród nich znajdziemy: dotacje unijne, kredyt gotówkowy na dowolny cel czy też pozabankowe pożyczki dla firm. Każde z tych rozwiązań jest atrakcyjne, ale to, które okaże się dla nas najlepsze, zależy od indywidualnych potrzeb i oczekiwań. Dlatego też warto zapoznać się z wszystkimi możliwościami.

Jeżeli osoba zakładająca piekarnię posiada zaległości w ZUS-ie czy US, wówczas najlepszym rozwiązaniem okaże się pozabankowa pożyczka dla firm. Wśród ofert znajdziemy możliwość otrzymania gotówki pod zastaw, co gwarantuje nam dostęp do wyższych kwot niż w przypadku standardowych produktów finansowych.

 

Artykuł przygotowany przez ekspertów https://pozyczkowy–portal.pl/.

 

Sprawdź także

pożyczka

Czy pożyczka prywatna to dobra opcja?

Pożyczki prywatne stają się coraz bardziej popularne wśród osób poszukujących szybkich i elastycznych rozwiązań finansowych. …