Dobra strategia kluczem do rozwoju Twojej firmy

Założenia kompleksowych programów lojalnościowych pozwalają osiągać zaskakująco pozytywne wyniki i przynoszą korzystne rezultaty. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Strategia, czyli kompleksowo opracowany plan działania, skierowany na realizację jasno wyznaczonych celów, jest jednym z najważniejszych elementów zarządzania każdą firmą. Każdy przedsiębiorca, który chce odnieść sukces w zakresie swojej działalności, powinien mieć dobrze opracowaną strategię i skupiać się na realizacji jej poszczególnych etapów. Strategia opracowana dla różnych firm powinna zawierać w sobie elementy uwzględniające indywidualne cechy danej firmy. Jest jednak kilka czynników, które mają uniwersalne zastosowanie w jej przygotowywaniu. Poznajmy je i sprawdźmy, jak zbudować dobrą strategię krok po kroku.

Strategiczne ABC

Zbudowanie dobrej strategii, która przyniesie firmie wymierne korzyści to wyzwanie, z którym zmaga się wielu przedsiębiorców. Nie zawsze efekty ich działań okazują się zadowalające. Przedsiębiorcy często zapominają bowiem o kilku ważnych cechach, które powinny wyróżniać strategię, a za to za bardzo koncentrują się na wyznaczonym celu i pomniejszają znaczenie etapów jego osiągnięcia. Efektywna strategia powinna wyróżniać się prostotą i spójnością, zarówno wewnętrzną jak i zewnętrzną.

Prostota strategii skupia się przede wszystkim na tym, aby była ona dobrze rozumiana przez klientów, do których jest kierowana oraz przez kontrahentów, którzy powinni być pewni swojej inwestycji. Poza tym, powinna opierać się na skutecznym systemie motywacyjnym, dzięki któremu każdy klient i kontrahent będzie wiedział, że jego trud włożony we wzajemną współpracę, zostanie odpowiednio doceniony.

Wewnętrzna spójność oznacza, że założenia strategii muszą być zgodne z ogólnym działaniem firmy. Obydwa plany powinny się wzajemnie uzupełniać. Natomiast zewnętrzna spójność oznacza pełne dopasowanie opracowanej strategii do trendów panujących obecnie na rynkach, do oczekiwań i wymagań współczesnych klientów. Dobra strategia musi uwzględniać zmieniające się otoczenie i dopasowywać się do tych zmian.

Gotowe rozwiązanie – Sodexo

Jak więc widać, opracowanie dobrej strategii, która pomoże nam zrealizować wyznaczony cel, wymaga sporej wiedzy i równie dużego zasobu doświadczenia. Dlatego warto w tym względzie zaufać profesjonalistom, do grupy których z całą pewnością można zaliczyć firmę Sodexo – światowego lidera w dziedzinie wsparcia biznesu.

Firma, kierując się zasadą „know – how”, oznaczającą otwartość na wymianę doświadczeń i bazując na zgromadzonej przez wiele lat wiedzy, przygotowała cały szereg różnorodnych rozwiązań. Ich celem jest wsparcie każdego przedsiębiorcy bez względu na rodzaj działalności, którą się zajmuje. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują kompleksowe programy lojalnościowe, które idealnie odzwierciedlają założenia każdej strategii rozwoju i stanowią najskuteczniejszą metodę rozwoju każdej firmy.

Jak pokazują badania rynkowe, założenia kompleksowych programów lojalnościowych pozwalają osiągać zaskakująco pozytywne wyniki i przynoszą dużo bardziej korzystne rezultaty niż na przykład kosztowne kampanie reklamowe. Te ostatnie nadal są jednak wybierane przez niektórych właścicieli firm, jako sposób między innymi na wsparcie sprzedaży. Czy dobry? Niekoniecznie.

Tak duża skuteczność programów firmy Sodexo to zasługa ich długofalowości oraz kompleksowości, która prowadzi do zbudowania trwałych, pozytywnych i opartych na lojalności relacji pomiędzy klientem, a przedsiębiorcą. Nie od dziś wiadomo, że lojalny klient generuje firmie dużo większe dochody niż klient jednorazowo korzystający z jej usług pod wpływem reklamy. Poza tym, lojalni klienci są prawdziwą wizytówką firmy i dowodem na to, że warto podejmować z nią współpracę.

Strategia w nowoczesnym wydaniu

Kompleksowe programy lojalnościowe przygotowane przez Sodexo zawierają wszystkie cechy dobrej strategii. Są proste w swoich założeniach, a dzięki uniwersalnej formie, sprawdzają się w wielu przypadkach. Ich zasady opracowywane są przez specjalistów Sodexo zgodnie z uwzględnieniem wymagań organizatora akcji, jak również jej uczestników. Są atrakcyjne, przez co świetnie motywują do zaangażowania się w ich przebieg, a przede wszystkim ich forma jest nowoczesna i jak najbardziej dopasowana do potrzeb współczesnych klientów. Wszystkie te czynniki sprawiają, że zastosowanie kompleksowych programów lojalnościowych staje się dla przedsiębiorcy gotową receptą na sukces.

Co więcej, ich wdrożenie pozwala właścicielom firm na oszczędność czasu. Pomimo ich zaangażowania w przebieg całej akcji (możliwość wprowadzania zmian, komunikacja z uczestnikami, bieżące raporty), dzięki profesjonalnej opiece specjalistów Sodexo, nie są oni zbyt mocno absorbowani zarówno w przygotowanie założeń programu, jak i w jego realizację. Kompleksowe programy lojalnościowe pozwalają również na oszczędność budżetu. Organizator ponosi koszty związane wyłącznie z osiągniętymi wynikami, a nie samym przebiegiem programu. Strategia przygotowana z pomocą Sodexo to prosta droga do sukcesu każdej firmy.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

ludzie w firmie omawiający strategię

Strategia – dlaczego jest Ci potrzeba?

Strategia, która bywa również nazywana planem, to ustalenie celów i wyznaczenie drogi do ich realizacji. …