4 kroki do posiadania rentownego e-biznesu | fot.: Materiał partnera zewnętrznego

Jak rozkręcić sklep internetowy?

Chcesz być niezależny i pracować na siebie? W takim razie załóż firmę. Czym powinieneś się zająć? Zgodnie z najnowszymi badaniami Gemius, prawie połowa Polaków robi zakupy w sieci. Jednak popularność internetowej konsumpcji wraz z rozwojem nowych technologii będzie wzrastać. To dla Ciebie szansa. Rozkręć własny sklep internetowy! Przedstawiamy 4 kroki do posiadania rentownego e-biznesu.

1.    Przygotuj strategię

Pierwszym krokiem do rozkręcenia własnego sklepu internetowego jest przygotowanie jego strategii. Powinna być ona fundamentem Twoich działań. Najpierw zastanów się co, będziesz sprzedawał w Internecie. Najlepiej, abyś zdecydował się na asortyment, na którym się znasz. Dzięki temu staniesz się ekspertem w branży. Pamiętaj również, że możesz sprzedawać produkty bardziej lub mniej popularne. Jednak radzimy, abyś na początku działalności na rynku e-commerce, wszedł w niszę. Chociaż Twoja grupa docelowa będzie znacznie mniejsza niż w przypadku popularnego towaru, to nie będziesz musiał tak zaciekle walczyć o klienta z konkurencją. Gdy już będziesz miał ustabilizowaną pozycje w branży, możesz pomyśleć o poszerzeniu asortymentu czy założeniu kolejnego sklepu internetowego.

W tym punkcie poznaj również swoich odbiorców. Zastanów się kim są Twoi klienci, określ ich cechy: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wykształcenie, zawód, status finansowy, sytuację rodzinną, zainteresowania i sposób zachowania w Internecie. Profil grupy docelowej pomoże Ci wybrać odpowiednie kanały promocji marki. Jednak do tego zagadnienia przejdziemy w dalszej części artykułu.

Przeanalizuj również konkurencję i znajdź coś, czym będziesz mógł się wyróżnić.  Pomyśl też nad względami formalnymi, więc odpowiedz sobie na pytanie: jaki model firmy wybierzesz. Większość przedsiębiorców decyduje się na działalność gospodarczą. Na koniec przygotowywania strategii zaplanuj budżet, czyli policzyć koszty początkowe oraz stałe.

2.    Wybierz oprogramowanie pod e-sklep

Sklep internetowy
Większość przedsiębiorców na początku swojej drogi w e-commerce chce zminimalizować koszty, a jednocześnie mieć funkcjonalne rozwiązanie, które nie wymaga znajomości programowania | fot.: Materiał partnera zewnętrznego

Sklep internetowy musi mieć solidne podstawy. Z jednej strony powinien być przyjazny dla klientów i odpowiadać na ich potrzeby, a z drugiej ma być wygodny w zarządzaniu dla Ciebie. Dlatego powinieneś wybrać odpowiednie oprogramowanie. Decyzja ta może zaważyć o powodzeniu Twojego internetowego biznesu. Na jakie rozwiązanie powinieneś się zdecydować? Wszystko zależy od wielkości kapitału finansowego, potrzeb firmy i Twoich umiejętności. Większość przedsiębiorców na początku swojej drogi w e-commerce chce zminimalizować koszty, a jednocześnie mieć funkcjonalne rozwiązanie, które nie wymaga znajomości programowania. Z tego powodu e-biznesmeni wybierają platformy na abonament, oferujące pełne narzędzie do sprzedaży w zamian za płatność niskiej raty. Technicy dbają o bezpieczeństwo, hosting i rozwój oprogramowania, a Ty zajmujesz się jedynie swoją witryną i handlem.

Wyjątkowy sklep internetowy na abonament możesz założyć na Sky-Shop.pl. Oprogramowanie to jest funkcjonalne i jednocześnie proste w obsłudze. Panel administracyjny zaprojektowany z myślą o użytkownikach bez umiejętności informatycznych. W nim możesz zintegrować swój e-sklep z niezbędnymi systemami w cenie abonamentu. Do Twojej dyspozycji są również darmowe i płatne szablony graficzne, dostosowujące się do urządzeń mobilnych. W razie jakichkolwiek pytań zawsze możesz liczyć na pomoc Obsługi Klienta.

3.    Skonfiguruj sklep internetowy

Przed Tobą kolejne zadanie do rozkręcenia sklepu internetowego, a mianowicie jego konfiguracja. Najpierw dodaj logo na stronę. Jest ono najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej i powinno znaleźć się nie tylko w sklepie internetowym, ale i wszystkich Twoich kanałach. W przyszłości logo pomoże Ci zbudować rozpoznawalną markę. Następnie zamieść dane kontaktowe i informacje o firmie. Wiadomości te są kluczowe dla odbiorcy, dlatego powinny przynajmniej znaleźć się w stopce e-sklepu. Dzięki temu odbiorca będzie wiedział, kiedy może się z Tobą skontaktować.

Następnie skonfiguruj parametry dostawy oraz zintegruj sklep internetowy z kurierami, tak by produkt jak najszybciej trafił do odbiorcy. Włącz również szybkie płatności, umożliwiające wygodną i sprawną finalizacje transakcji.

Zajmij się też grafiką czyli dostosuj szablon do swoich oczekiwań za pomocą webmastreskiego edytora. Inną opcją, którą oferuję Sky-Shop.pl, jest zamówienie indywidualnej grafiki.

Przechodzimy teraz do fundamentu każdego e-sklepu, a więc asortymentu. Dodaj produkty do witryny oraz ustaw kategorie i menu górne. Właściciele e-biznesów często pytają nas, jak znaleźć dostawców oraz jak wygodnie dodać produkty do sklepu. Mamy na to receptę. Sky-Shop.pl przygotował nowoczesny i rozwinięty moduł integracji z hurtowniami. Cenną informacją jest również to, że możesz zintegrować swój sklep internetowy z ponad 150 dostawcami z różnych branż, w tym dropshippingowomi. Posłuchaj, co mówi manager Sky-Shop.pl, Maciej Cebertowicz, na temat integracji z hurtowniami.

Zadbaj również o bezpieczeństwo transakcji, czyli kup certyfikat SSL. Na koniec spełnij wymogi prawne – wypełnij dokumenty do GIODO oraz wykreuj regulamin sklepu internetowego wraz z polityką zwrotów i reklamacji.

4.    Rozpocznij promocję

Właśnie dotarłeś do ostatniego zagadnienia naszego dzisiejszego artykułu „Jak rozkręcić sklep internetowy”, czyli promocji. Reklama dźwignią handlu – dzisiaj to już fakt. Dlatego gdy tylko, Twój sklep internetowy będzie gotowy na przyjęcie odbiorców, musisz zacząć go promować. Jak wybrać odpowiednie kanały? Wyciągnij strategię e-biznesu i przypomnij sobie profil swojego klienta. Na podstawie cech socjodemograficznych odbiorcy, określ jego zachowanie w Internecie i wybierz kanały komunikacji. Chociaż strategia reklamowa powinna być indywidualna, to są jednak pewne narzędzia wspólne dla większości sklepów internetowych. To przede wszystkim: Facebook, blog sklepowy, Allegro, portale branżowe, porównywarki cen i opinii. Zacznij również pozycjonować swój e-sklep lub prowadzić kampanie AdWords, tak by Twoje produkty miały jak najlepszą pozycję w wyszukiwarkach. Pamiętaj, abyś kreował swoją markę i dawał konsumentom wartość dodaną!

Właśnie poznałeś 4 kroki do rozkręcenia sklepu internetowego! Jeśli podobał Ci się ten artykuł, to zapraszamy Cię na bloga Sky-Shop.pl. Możesz również przetestować oprogramowanie przez 14 dni za darmo!

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

kurs e-commerce

Kurs e-commerce nauczy Cię stosować teorię w praktyce 

Świat cyfrowy rozwija się bardzo dynamicznie, a e-commerce to jeden z jego ważniejszych sektorów. Prowadzenie …