prowadzenie bloga firmowego
Jeszcze jakiś czas temu blog kojarzył się przede wszystkim z prywatnymi zapiskami. Obecnie jest to jedna z kluczowych przestrzeni do promowania i budowania pozytywnego wizerunku w biznesie | fot.: materiał partnera

Blog firmowy – czy warto go prowadzić?

Promowanie firmy w przestrzeni wirtualnej może przybierać mocno zróżnicowane formy, co pozwala dotrzeć do wybranych grup odbiorców, szukających rozmaitych produktów lub usług. Jednym z popularniejszych rozwiązań jest prowadzenie biznesowego bloga.

Czy rzeczywiście blogowanie się opłaca i może przynieść wymierne korzyści? W jaki sposób blog dla firmy potrafi się przydać? O tym napiszemy poniżej.

Blogi – nie tylko wirtualne pamiętniki

Jeszcze jakiś czas temu blog kojarzył się przede wszystkim z prywatnymi zapiskami. Obecnie jest to jedna z kluczowych przestrzeni do promowania i budowania pozytywnego wizerunku w biznesie.

Jak można przeczytać w statystykach zebranych na stronie demandmetric.com, aż dla 59% marketerów wykorzystanie bloga jest cenną strategią biznesową, uznawaną za trzecią siłę zaraz po contencie video i eBookach. W firmach, w których jest on regularnie prowadzony generuje się średnio o 67% więcej leadów niż w przedsiębiorstwach, w których zaniechano takiej promocji.

Okazuje się, że długie wpisy są nie tylko cenne dla czytelników. Docenia je również Google, który jakiś czas temu zaczął przyznawać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania bardziej rozbudowanym treściom.

Prowadzenie bloga potrafi się zatem bardzo opłacić pod wieloma względami. Najważniejsze zalety przedstawimy poniżej.

Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga?

Biznesowe blogowanie stanowi jeden z ważnych elementów strategii marketingowych, o których sporo można przeczytać na stronie: AdrianKolodziej.pl/blog.

Co takiego sprawia, że warto postawić na firmowego bloga? Przede wszystkim jest to jedno ze skuteczniejszych rozwiązań do zbudowania społeczności wokół swojej marki, bez ponoszenia gigantycznych nakładów finansowych. Oczywiście, blog należy uznać za koszt, gdyż wymaga czasu i energii na przygotowanie ciekawych wpisów. Jednak bez większego trudu da się go prowadzić samemu. Dzięki temu z takiego rozwiązania marketingowego mogą a nawet powinni korzystać początkujący przedsiębiorcy.

Ciekawe i wartościowe treści przyciągają uwagę odbiorców oraz budują w sieci wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Tak pozyskuje się zaufanie klientów, którzy chętniej sięgną po produkty z danej firmy, jeśli wyznają podobne zasady życiowe lub uznają podmiot prowadzący bloga za rzetelny i kompetentny. A w tym blog naprawdę bardzo pomaga.

Blog to też skuteczny sposób na pozyskiwanie ruchu na stronie. Gdy już użytkownik przeczyta wpis, który go zainteresował z większą dozą prawdopodobieństwa sprawdzi również pozostałe podstrony, co może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży w firmowym sklepie. Jak już wspomnieliśmy przecież w statystykach, blogi potrafią wygenerować dla swoich właścicieli znacznie więcej leadów niż stronych nie posiadające ich. Wielokrotnie prowadzą też do wzrostu sprzedaży i zysków.

W końcu prowadzenie bloga bywa również korzystne pod kątem SEO. W długich postach bez trudu da się umieszczać frazy kluczowe z długiego ogona w sposób naturalny i nienachalny. Dzięki temu znacznie łatwiej osiągać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. A to również przekłada się na większą widoczność strony w Internecie.

Nowoczesne prowadzenie biznesu – świat wartościowych treści

Obecnie prowadzenie biznesu to już nie tylko suche zachwalanie towarów. Aby przekonać do siebie odbiorców, trzeba zaprezentować się z jak najlepszej strony, jako specjalista w danej dziedzinie.

Blog firmowy staje się zatem istotnym narzędziem potrzebnym na drodze do osiągnięcia sukcesu. Warto z niego korzystać, by dzielić się wiedzą i doświadczeniem, budować pozycję eksperta dla swojej marki oraz bez większego trudu zwiększać zyski.

Materiał partnera

Sprawdź także

Blog polskiej emigrantki

Znamy najlepszy blog polskiej emigrantki!

Blog tur-tur.pl opowiadający o życiu w dzisiejszej Turcji zdobył główną nagrodę w pierwszej edycji konkursu …