Tworzenie pozytywnego wizerunku marki wśród odbiorców to długi, żmudny proces. Należy podjąć wiele działań na różnych polach – jednak eksperci zajmujący się marketingiem nie mają wątpliwości, że współcześnie walka o klienta toczy się przede wszystkim w sieci. W internecie dokonuje się już ok. 70% wszystkich transakcji. Albo ponad 86%, gdyby doliczyć jeszcze zakupy stacjonarne dokonane na podstawie informacji wyszukanych w Google. To właśnie tam firmy powinny skoncentrować swoje wysiłki i kampanie promocyjne.
Zapewnij sobie wysokie miejsce w wyszukiwarce. Użytkownicy będą odwiedzać witrynę coraz częściej
Zachowania konsumentów podczas przeglądania internetu są dokładnie badane – szczególnie interesująco prezentują się statystyki dotyczące tego, które strony cieszą się największą popularnością. Numerem jeden jest serwis Google, indeksujący witryny z całego świata i dopasowujący je do zapytań użytkowników. Z wyszukiwarki korzysta ponad 94% internautów, spędzając w niej średnio pół godziny dziennie. Tym samym rankingi Google wywierają decydujący wpływ na ukierunkowanie ruchu internetowego. Nasi eksperci, reprezentujący agencję AFTERWEB specjaliści ds. SEO(https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/seo/), zwracają uwagę na zależność pomiędzy pozycją na liście a liczbą unikalnych użytkowników. Pierwsze miejsce zapewnia od 40 do 60 procent wszystkich wejść z jednej frazy! A gdyby zsumować udziały wszystkich witryn z pierwszej strony wyników, wynik oscylowałby wokół 95-97,5%. Wnioski płynące z powyższych danych są jasne: serwis www musi znajdować się przynajmniej w TOP 10 Google, aby był w stanie pozyskiwać klientów dla firmy.

Działania z zakresu SEO mają na celu dostosowanie strony do aktualnych standardów wyszukiwarki
Ów cel można osiągnąć na kilka sposobów – najważniejsze z nich to pozycjonowanie stron internetowych oraz wykupienie reklam w systemie Google Ads. W drugim przypadku zasada jest jasna: na pierwszym miejscu pokaże się ta witryna, której właściciele zaoferowali najwięcej w swego rodzaju licytacji. Płaci się za kliknięcie, a nie czas zajmowany na najbardziej eksponowanym miejscu. Jednak niektórzy internauci z premedytacją unikają reklam i wchodzą tylko na strony z tzw. organicznej części wyników. To ranking jakości, algorytmy Google na podstawie licznych zmiennych decydują, który adres najlepiej pasuje do wyszukiwania oraz użytkownika, który wysłał zapytanie. Proces Search Engine Optimization – w skrócie SEO – polega na udoskonaleniu witryny w taki sposób, aby roboty Google bezproblemowo zaindeksowały stronę i poprawnie zinterpretowały jej zawartość. Wymaga to sporej pracy: zoptymalizowania kodu, przyspieszenia czasów wczytywania, stworzenia wartościowych i odpowiednio sformatowanych treści… O tym, że warto podjąć ten wysiłek, najlepiej świadczy realna perspektywa zysków. Niektóre firmy odnotowują wzrost przychodów o 70% po tym, jak ich witryna internetowa trafiła już na najwyższe pozycje w Google.
Materiał partnera zewnętrznego