zarządzanie gastronomią
Zarządzanie restauracją wiążę się nadzorowaniem jej funkcjonowania, kierowaniem pracą personelu i obsługą gości | fot.: materiał partnera

Zarządzanie restauracją: jak z sukcesem prowadzić lokal?

Umiejętne zarządzanie lokalem gastronomicznym przyczynia się do jego sukcesu. To złożony proces, który obejmuje szereg czynności związanych z codzienną pracą restauracji oraz realizację długoterminowych celów. Jak skutecznie kierować lokalem? Na co zwrócić uwagę? O tym w artykule.

Spis treści:

1. Prowadzenie biznesu gastronomicznego – najważniejsze zasady

1.1. Obsługa klienta na najwyższym poziomie

1.2. Skuteczne działania marketingowe

1.3. Dbanie o oszczędności

2. Zarządzanie restauracją – o czym warto pamiętać?

Prowadzenie biznesu gastronomicznego – najważniejsze punkty

Zarządzanie restauracją wiążę się nadzorowaniem jej funkcjonowania, kierowaniem pracą personelu i obsługą gości. Ma też związek z planowaniem i realizacją biznesplanu. Obejmuje zarządzanie finansami, stanem magazynowym oraz optymalizację osiąganych wyników sprzedaży. Na jakie punkty warto jeszcze zwrócić uwagę?

Obsługa klienta na najwyższym poziomie

Właściwe zadbanie o klienta i jego potrzeby w dużej mierze decyduje o tym, czy skorzysta on ponownie z oferty restauracji. Obsługa gości powinna być uprzejma, sprawna i profesjonalna. To ważne, bo zadowolony klient generuje więcej korzystnych opinii. Co więcej, często staje się lojalnym i stałym gościem. A to przekłada się na większe dochody restauracji i wzmacnia jej pozytywny wizerunek na rynku.

Skuteczne działania marketingowe

Odpowiednio opracowany i realizowany plan marketingowy pozwala lokalowi wyróżnić się na rynku, zwiększyć jego rozpoznawalność oraz zbudować silną pozycję wśród branżowej konkurencji. Umożliwia również pozyskanie nowych klientów oraz poszerzyć bazę stałych gości. Jakie elementy wzmacniają działania marketingowe restauracji? Mogą to być m.in.

  • Aplikacje do zamawiania dań online (np. Apetilo) – obecność lokalu w aplikacji skutecznie zwiększa jego zasięg i możliwość dotarcia do większej grupy konsumentów. Aplikacja stanowi też duże ułatwienie dla klientów, którzy w szybki sposób mogą złożyć zamówienie np.z poziomu telefonu.
  • Obecność w mediach społecznościowych – odpowiednie prowadzenie profilu restauracji w mediach społecznościowych (np. Facebook lub Instagram) pozwala na szeroką promocję lokalu, dotarcie do większego grona potencjalnych klientów i utrzymywanie z nimi kontaktu.

Jasny podział ról i obowiązków

Aby restauracja działała sprawnie, warto, by pracujący w niej personel miał jasno określony zakres obowiązków. Każdy z pracowników musi dokładnie wiedzieć, czym się zajmuje w lokalu i na czym polega jego praca. Niezwykle ważną rolę w zarządzaniu restauracją odgrywa menadżer, który nadzoruje i planuje jej działania na każdej płaszczyźnie.

Zarządzanie restauracją – co warto wiedzieć?

U podstaw kierowania lokalem leży zrozumienie jego potrzeb i wymagań rynku. W zarządzaniu restauracją ważna jest kontrola wydajności i efektywności oraz i optymalizacja prowadzonych działań. Personel powinien sprawnie wykonywać swoje obowiązki, by zapewnić najwyższą obsługę gościom.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

witryna chłodnicza ekspozycja

Witryna chłodnicza dla profesjonalistów

Branża gastronomiczna jest niezwykle różnorodna i wymagająca, dlatego na rynku można znaleźć wiele produktów im …