Strona główna / Archwium dla tagu: handel

Archwium dla tagu: handel

Szkolenia dla handlowców – 3 powody, dla których warto je rozważyć

Szkolenia dla handlowców

Obecnie istnieje na rynku naprawdę wiele możliwości, jeśli chodzi o rozwijanie swoich kompetencji w określonych obszarach. Jedną z ciekawych propozycji mogą okazać się różnego rodzaju szkolenia dla handlowców. Podczas takich spotkań można niejednokrotnie poznać interesujące tricki sprzedażowe, a także zdobyć wiele innych cennych informacji. Jakie są zalety szkoleń poruszających tematykę …

Czytaj więcej »

Lepsza sprzedaż dzięki perswazji

skuteczna sprzedaż

Czy można stosować wobec innych techniki perswazji, a jednocześnie pozostawać szczerym i autentycznym? Pozornie może to się wydawać sprzecznością, ale w praktyce każdy, kto próbuje przekonać do czegokolwiek drugą osobę, stosuje perswazję. I nie musi to mieć nic wspólnego z manipulacją. Każdy musi czasem przekonać drugą osobę do siebie (by …

Czytaj więcej »

Zakaz handlu w niedzielę. Kiedy i kogo obowiązuje?

Zakaz handlu w niedzielę

Zmiany będą wprowadzana stopniowo, zakładając okres przejściowy w latach 2018-2020. Już od marca do grudnia 2018 r. nowe prawo nie będzie egzekwowane wyłącznie w pierwszą i ostatnią niedzielę każdego miesiąca. Zaostrzenie przepisów nadejdzie wraz z rokiem 2019, kiedy handel będzie dozwolony już tylko w jedną niedzielę w ciągu miesiąca. Natomiast w roku 2020 …

Czytaj więcej »

Świąteczny marketing sensoryczny podnosi sprzedaż w sklepach

świąteczny marketing sensoryczny

Jak wynika z analiz firmy Mood Polska, w okresie świątecznym znacząco wzrasta korzystanie z usług marketingu sensorycznego. Marki zwiększają wydatki na działania, które kreują wyjątkową atmosferę poprzez odpowiednio dobrane dekoracje, specjalne zapachy oraz muzykę. Coraz częściej stawiają także na marketing dotykowy. Wszystko po to, aby przyciągnąć klienta i wydłużyć czas …

Czytaj więcej »

UOKiK sprawdza, czy sieci handlowe nie zawyżają cen masła. Pod lupą też jabłka i cukier

ceny jabłek

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kontroluje sieci handlowe i sprawdza, czy sztucznie nie zawyżały cen masła. Największy w południowej Polsce producent cukru został wezwany do ujawnienia swoich kontrahentów i umów z dostawcami. Kontrole trwają też na rynku skupu jabłek i mleka. To efekt trzech miesięcy obowiązywania ustawy o przewadze kontraktowej, która ma chronić małych dostawców przed nieuczciwymi praktykami …

Czytaj więcej »

Jak rozpocząć działalność w internecie?

handel w sieci

Statystyki podają, że handel w sieci staje coraz bardziej popularny, a nawet staje się zagrożeniem dla handlu tradycyjnego. Jeśli chodzi o inne kraje, to ilość dokonywania transakcji w internecie jest naprawdę duża. W Polsce również, aczkolwiek do bardziej rozwiniętych państw jeszcze nam brakuje. Mimo to eksperci podkreślają, że to kwestia …

Czytaj więcej »

Europa – kto handluje w niedzielę

handel w niedzielę

13 spośród 30 krajów w Europie nie posiada żadnych restrykcji dotyczących handlu w niedzielę, 15 krajów w ciągu ostatnich 10 lat przechodziło proces rozluźnienia prawa i ograniczenia restrykcji handlu w niedziele, 5 spośród 30 krajów posiada minimalne ograniczenia dotyczące jedynie sprzedaży alkoholu oraz dni świątecznych – wynika z danych Polskiej …

Czytaj więcej »

Triki dobrego sprzedawcy

Triki sprzedawców

Odpowiednie rozmieszczenie produktów na półkach, czytelne oznakowanie działów, promocje, miły dla oka wystrój wnętrza, a nawet relaksująca muzyka, przyjemny zapach i określony kolor mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Właściciele sklepów stosują wiele sztuczek, aby zwiększyć swoje zyski i zachęcić do robienie zakupów właśnie u nich. Zdaniem fachowców najcenniejszą umiejętnością jest sztuka …

Czytaj więcej »

Skuteczny handlowiec lubi swoich klientów

Handlowiec

To, czy klient dokona konkretnego zakupu, zależy zarówno od jego potrzeb, jak i od tego, czy handlowiec wzbudzi jego zaufanie, a kontakt z nim okaże się przyjemny. Profesjonalny sprzedawca powinien dysponować odpowiednimi umiejętnościami, doświadczeniem, ale także cechami osobowości, które ułatwią mu pracę z klientem. Zacznijmy od umiejętności, bo te może …

Czytaj więcej »

Profesjonalne zakupy wymagają negocjacji

Jak prowadzić rozmowy biznesowe

Negocjacje dotyczące zakupów powinny przebiegać podobnie jak wszystkie inne negocjacje biznesowe. Niestety, rozmowy handlowe bardzo często koncentrują się wyłącznie na cenie, a to sprawia, że wygrywają oferty najtańsze, ale nie najlepsze. W ostatnich latach presja na jak najniższe ceny w obszarze transakcji zawieranych pomiędzy przedsiębiorstwami jeszcze wzrosła. Koncentracja na cenach …

Czytaj więcej »