słowo adwords
Jedną z najważniejszych zmian, jakie w ostatnim czasie zaproponowało nam Google, jest opcja zdobywania nowych klientów poprzez inteligentne kampanie produktowe | fot.: materiał partnera

Co nowego w Google Ads? Przegląd nowości od Google AdWords

Google Ads (dawniej Google AdWords) nieustannie zaskakuje nas nowymi funkcjonalnościami, które mają coraz bardziej usprawniać i ułatwiać prowadzenie kampanii ppc w najpopularniejszej wyszukiwarce świata. W ciągu ostatnich miesięcy zaobserwować mogliśmy szczególnie wiele zmian – zarówno w panelu Google AdWords, jak i w aplikacji mobilnej. Przyjrzyjmy się im bliżej i sprawdźmy, jak przekładają się one na kampanie i strategie Google Ads.

Inteligentne kampanie produktowe w Google Ads

Jedną z najważniejszych zmian, jakie w ostatnim czasie zaproponowało nam Google, jest opcja zdobywania nowych klientów poprzez inteligentne kampanie produktowe.

Nowa funkcja widoczna jest w „celach konwersji”, wybieranych podczas planowania strategii Google Ads. Użytkownik może aktualnie wybrać w tym miejscu jedną z dwóch opcji – „sprzedaż online nowym i dotychczasowym klientom” lub „pozyskiwanie nowych klientów”. Wybór drugiej możliwości pozwala dostosować inteligentną kampanię produktową do poszerzania grona nowych klientów marki i zwiększenie wartości konwersji, jakich dokonują.

Kampanie Google AdWords – sprzedaż offline

Sprzedaż online i offline jest ze sobą ściśle powiązana. Często zdarza się, że klient, który odnalazł interesujący go produkt w sklepie internetowym, decyduje się na osobiste obejrzenie go w sklepie – aby przyjrzeć się detalom, wybrać odpowiedni odcień czy przymierzyć ubranie lub buty. Co ciekawe, proces ten często odbywa się również w drugą stronę – klient zauważa produkt w sklepie stacjonarnym, zapamiętuje, a następnie szuka i kupuje go za pośrednictwem e-commerce.

Specjaliści Google AdWords dostrzegli to zjawisko i zaproponowali nam rozwiązanie, które łączy kampanie PPC ze sprzedażą w punktach stacjonarnych. Local Inventory Ads to narzędzie, które umożliwia promowanie w internecie produktów, które dostępne są w lokalnych sklepach.

Oferty sprzedaży docierają do użytkowników, którzy korzystają z wyszukiwarki Google i znajdują się w określonej odległości od punktu stacjonarnego. Sprzedawcy mają możliwość mierzenia skuteczności kampanii – przełożenia reklam online na wzrost sprzedaży offline. Niestety, Local Inventory Ads wciąż nie zostało wdrożone na polski rynek (w tej chwili funkcjonuje już w m.in. USA, Australii, Nowej Zelandii, Japonii i wielu krajach europejskich), jednak może zmienić się to lada moment.

Nowy wygląd reklam displayowych w kampaniach PPC

Inteligentne strategie Google Ads stopniowo przejmują kontrolę nad stawkami kampanii PPC. Z tego względu na znaczeniu jeszcze bardziej zyskuje komunikat reklamowy, z jakim spotyka się użytkownik – jego treść, wygląd oraz cel.

W trosce o atrakcyjność promocji, Google AdWords udostępniło nowe układy reklam displayowych, z których możemy korzystać przy planowaniu kampanii. Zawierają one takie ułatwienia, jak m.in. automatyczne przycinanie czy nakładki tekstowe.

Kolejną możliwością, z której możemy skorzystać w Google AdWords, są animacje reklam displayowych. Do stworzenia klipu promocyjnego wystarczy logo oraz 3-4 zdjęcia lub grafiki. Po dodaniu plików Google automatycznie wygeneruje film reklamowy.

Zmiany w strategiach Google Ads

Od pewnego czasu Google pozwala nam śledzić, jak zmiany wprowadzone w kampanii przełożyły się na jej skuteczność. Jak możemy to sprawdzić? Wystarczy, że najedziemy kursorem na wybrany punkt wykresu skuteczności w zakładce „historia zmian”, a wyświetlone zostaną zmiany, jakie pojawiły się w tym momencie kampanii.

Dzięki temu usprawnieniu możemy z łatwością stwierdzić, jakie działania spowodowały wzrost (lub spadek) konwersji.

Aplikacja Google Ads – nowe funkcje w wersji mobilnej

Mobilny dostęp do Google Adwords pozwala czuwać nad przebiegiem kampanii o każdej porze dnia i nocy. Aplikacja Google Ads stopniowo zwiększa swoją funkcjonalność i wprowadza kolejne usprawnienia, pozwalające na coraz lepsze zarządzanie kampaniami z ekranu smartfona czy tabletu.

W ostatnich miesiącach w aplikacji mobilnej pojawiły się konta menedżera. Dzięki temu mamy możliwość przeglądania ogólnych statystyk, wyników optymalizacji, rekomendacji oraz śledzenia trendów dla wszystkich kont Google Ads, które obsługujemy.

Co ciekawe, aplikacja pozwala na włączenie powiadomień push, które na bieżąco będą komunikować nam wszelkie zmiany w wynikach optymalizacji.

Google nieustannie pracuje nad rozwiązaniami, które zwiększają komfort użytkowników wyszukiwarki oraz reklamodawców. Inteligentne strategie, łączenie sprzedaży online z asortymentem dostępnym stacjonarnie, bieżące monitorowanie wyników kampanii – to zaledwie kilka przykładów zmian, które pojawiły się w Google Ads w ostatnich miesiącach. Bez wątpienia wkrótce Google zaskoczy nas kolejnymi propozycjami. Chcesz być na nie przygotowany? Więcej informacji na temat skutecznych strategii PPC znajdziesz na stronie adcookie.pl – zajrzyj pod ten adres, aby uzyskać praktyczne wskazówki lub wsparcie profesjonalistów, którzy najlepiej pokierują Twoją kampanią w Google Ads.

Materiał partnera

Sprawdź także

Google Suite

G Suite – co to jest i dla kogo?

W dobie Internetu i szybkiego rozwoju poszukujemy rozwiązań, które z jednej strony ułatwią nam pracę, …