identyfiacja wizualna firmy
Bardzo ważne jest to, żebyśmy zdawali sobie sprawę z tego, że już drobne detale mogą wpływać pozytywnie na to, jak postrzegana jest nasza firma | fot.: pixabay

Identyfikacje firmy

Wiele aspektów decyduje o tym, jak postrzegamy firmę. Oczywiście ważne są kompetencje pracowników, sposób zarządzania oraz ofert, którą dysponujemy. Jednak bardzo istotna jest również identyfikacja wizualna, ponieważ decyduje o tym, jak postrzegane jest przedsiębiorstwo przez klientów, wspólników bądź kontrahentów. Dlatego dowiedzmy się, co możemy zrobić, by właściwie zadbać o identyfikację wizualną naszej firmy.

Identyfikacja wizualna jest bardzo ważna

W tym przypadku należałoby wspomnieć o tym, że jednakowe uniformy bądź kierowanie się pewną kolorystyką sprawi, że zaczniemy być z tym kojarzeni. Po prostu klienci, wspólnicy itp. będą nas z tym utożsamiali. Można wymienić wiele przykładów firm, których, chociażby stroje od razu skojarzą się nam z ich nazwą i usługami. Oczywiście najpopularniejszymi przykładami są słynne restauracje typu fast food. Właśnie o to chodzi w identyfikacji wizualnej, mamy stać się nie tylko tak samo rozpoznawalni, ale przede wszystkim mamy zapaść w pamięci zainteresowanych osób.

Warto też dodać, że firmy, które pracują nad swoją identyfikacją wizualną, zazwyczaj wskakują również na kolejny etap w swoim profesjonalnym działaniu. Poza tym są postrzegane, jako takie, którym warto ufać, a jakość ich usług bądź produktów stoi na wysokim poziomie.

Jak pielęgnować identyfikację wizualną?

Przede wszystkim powinniśmy zacząć od tego, że identyfikacja wizualna powinna być dopasowana do naszej branży. W niektórych przypadkach nie musi być aż tak widoczna, ale czasem sprawia to, że przedsiębiorstwo zaczyna istnieć w podświadomości odbiorców. Warto też zaznaczyć, iż istnieje wiele sposobów, dzięki którym zaczniemy budować pewne skojarzenia. Tak naprawdę z łatwością dopasujemy je nie tylko do branży, w jakiej działamy, ale również budżetu, jakim dysponujemy. Poza tym warto stopniowo przeprowadzać identyfikację wizualną i zacząć od mniejszych elementów, a następnie stopniowo je rozszerzać.

Zadbaj o szczegóły

Bardzo ważne jest to, żebyśmy zdawali sobie sprawę z tego, że już drobne detale mogą wpływać pozytywnie na to, jak postrzegana jest nasza firma. Dlatego korzystajmy z dodatków, które skutecznie przyciągną wzrok, ale również pokażą, że prowadzimy poważne przedsiębiorstwo. W tym przypadku często wybierane są ozdoby typu kalendarz naścienny, ale lepiej postawić na filiżanki, ponieważ są mniej standardowe. Przy okazji warto podać kawę w nich, dzięki czemu wspólnik, kontrahent bądź klient zobaczy, że dbamy o nawet najmniejsze detale. Takie filiżanki znajdziemy m.in. na stronie https://www.giftyonline.pl/pl/produkty/63/filizanki.

Dress code

Bez wątpienia jednym z najczęstszych sposobów na wprowadzenie identyfikacji wizualnej w firmie są właśnie stroje. Szczególnie w niektórych branżach np. hotelarstwie i gastronomi jest to oznaka wysokiej jakości usług, a także profesjonalizmu. Jednak nie zawsze trzeba stawiać na uniform, czasem po prostu wystarczy taki sam kolor bluzki i spodni bądź spódnicy u wszystkich pracowników. Dzięki temu nie dość, że łatwiej jest odróżnić pracowników od osób z zewnątrz, to jeszcze prezentują się schludnie oraz zgodnie z firmowym dress codem.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

ludzie jak tryby w maszynie praca w korporacji

Praca w dużej korporacji – plusy i minusy

Praca w przysłowiowym „korpo” zdążyła już obrosnąć legendą w środowisku młodych (i nie tylko) pracowników. …